فیلم Tenet | معرفی و نقد کوتاهی بر تازه ترین اثر نولان

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم Tenet | معرفی و نقد کوتاهی بر تازه ترین اثر نولان
فیلم Tenet | معرفی و نقد کوتاهی بر تازه ترین اثر نولان
فیلم Tenet
فهرست محتوا

سال گذشته بود که هر روز یک خبر تازه از فیلم Tenet به بیرون درز می کرد. یک روز خبر عقب افتادن اکران فیلم و روز بعد یک خبر دیگر که مخاطبان را هیجان زده تر می کرد. اما به هر حال چند ماه پیش فیلم Tenet اکران شد و کیفیت خوب آن در دست مخاطبان قرار گرفت. اکنون در این مقاله به بررسی مختصر فیلم تازه نولان می پردازیم. با مجله چارخونه همراه باشید.

 

جان دیوید واشنگتن

 

 

معرفی فیلم Tenet

 

فیلم Tenet یک اثر اکشن و علمی – تخیلی است. این فیلم که یازدهمین فیلم بلند کریستوفر نولان بوده در سال 2020 اکران شد. این فیلم به نویسندگی نولان بازیگران بسیاری از جمله: رابرت پتینسون، جان دیوید واشنگتن، کنث براناگ و … را در خود جای داده است. فیلم Tenet را می توان ترکیبی از چند فیلم مختلف دانست. نولانی ترین فیلم نولان آلیاژی است از inception، Memento و تا حدودی جیمز باند که جاسوس بازی های داستان را کامل کند.

 

پشت صحنه فیلم tenet

 

 

نقد فیلم Tenet

 

روند فیلم Tenet یک مامور آمرایکایی بی نام و نشان را دنبال می کند. ماموری با بازی جان دیوید واشنگتن که ما حتی اسم او را نمی دانیم. از نقطه آغاز فیلم شاهد کلی مسائل هستیم که به اندازه کافی گیج کننده هستند. قصه به این شکل است جان دیوید قهرمان فیلم می شود و باید برخی مسائل را حل کند. مسائلی که باید به صورت مخفیانه حل شده و بابتش در چرخه زمان بیفتد. او باید یک وسیله عجیب و همکارش نیل با بازی رابرت پتینسون را پیدا کند.

بعد از شروع پر هیاهویی که فیلم Tenet داشت به گیر افتادن واشنگتن می رسیم. او را در حالی که دارد شکنجه می شود می بینیم. گویا تیم مقابل درخواست اطلاعاتی از او دارند که او نمی خواهد فاش کند. از این رو تلاش می کند تا خود را با قرص سیانور بکشد. بعد از مصرف قرص بیهوش شده و دوباره به هوش می آید. این یک امتحان بود. سازمانی که او را برای جاسوسی استخدام کرده بود به دنبال اثبات برادری او بود. سازمان تنت او را برای نجات جهان و جلوگیری از جنگ جهانی سوم استخدام کرده است.

 

سکانسی از فیلم

 

 

حال و هوای بعد فیلم

 

بعد از تماشای فیلم Tenet همه چیز برایتان تغییر می کند. خودتان را با یک مشت خوراکی و تنقلات مقابل کامپیوتر و موبایلتان پیدا می کنید. چرا که به دنبال معنا و مفهوم اصلی فیلم Tenet در کانال های یوتیوب و پیج های اینستاگرام هستید. با وجود همه ی این مسائل هیچ از جذابیت های فیلم کم نمی کند. چراکه کلیت فیلم، یک اثر اکشن و ماجراجویی با چاشنی زمان است. باید قبول کنیم که بیشتر طرفداران نولان کار چندانی به محتوای فیلم ندارند. بلکه او را خدا و فیلم هایش را معجزه تصور می کنند.

اکثر مخاطبان فیلم Tenet نمی توانند به درستی با فیلمنامه و دیالوگ های فیلم ارتباط برقرار کنند. همین رویه تاثیرش بر روی خط داستانی نیز مشهود است. شاید برای برخی از مخاطبان فیلم، این یک اثر سینمایی نباشد. برای برخی از بینندگان این فیلم حکم یک امتحان فیزیک سخت را دارد. با همه این ها نباید فراموش کنیم که موسیقی لودویگ گورانسون معجزه ای در فیلم کرده است.

 

دو بازیگر اصلی فیلم

 

 

در آخر …

 

این شما و دیگران بینندگان هستید که تصمیم نهایی را می گیرید. مانند هر فیلم دیگری نظرات گوناگونی برای آخرین اثر نولان گفته شده است. شما می توانید این فیلم را از وبسایت چارخونه دریافت کنید.

 

تماشای فیلم در چارخونه

https://mag.charkhoneh.com/10047
امتیاز دهید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *