فرانسیس مک دورمند بازیگری که باید به تماشای آثارش نشست

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فرانسیس مک دورمند بازیگری که باید به تماشای آثارش نشست
فرانسیس مک دورمند بازیگری که باید به تماشای آثارش نشست
فرانسیس مک دورمند
فهرست محتوا

شاید بسیاری او را با چهره خاصش بشناسند. بسیاری هم بازی های تاثیر گذار او در ذهنشان باقی مانده است. فرانسیس مک دورمند 63 ساله امسال با فیلم کلوئی ژائو به سینما بازگشته تا با دیگر تماشاچیان را مبهوت خود کند. با مجله چارخونه همراه باشید تا مرور کوچکی بر آثار فرانسیس مک دورمند داشته باشیم.

 

مک دورمند و همسرش

 

 

معرفی فرانسیس مک دورمند

 

فرانسیس مک دورمند در ژوئن 1957 در ایالت ایلینویز متولد شد. در همان کودکی توسط یک خانواده کانادایی به فرزند خواندگی گرفته شد. او در سال 1982 مدرک هنری خود را از دانشگاه Yale دریافت کرد. جالب است بدانید که در دوران دانشجویی خود هم خانه Holly Hunter بود.

مک دورمند از همان دهه هشتاد فعالیت هنری خود را آغاز کرد. جالب است بدانید که او در اولین فیلم برادران کوئن بازی کرد. همین همکاری باعث شد با جوئل کوئن ازدواج کند. او در همان دهه 80 فارغ التحصیل شد و کار خود را حرفه ای تر ادامه داد. در سال 1988 در فیلم Mississippi Burning بازی کرد و برای نقش مکمل زن نامزد جایزه اسکار شد.

 

برنده اسکار

 

 

فیلم شناسی مک دورمند

 

فرانسیس مک دونا تا به حال دو بار برنده جایزه اسکار شده است. یک بار در سال 1996 برای فیلم فارگو و بار دیگر در سال 2017 برای فیلم سه بیلبورد برنده این جایزه بزرگ سینمایی شد. فیلم فارگو به کارگردانی برادران کوئن درباره یک گروگان گیری است. زمانی که فیلم اکران شد توانست موفقیت های بسیاری کسب کند. فیلم سه بیلبورد نیز از فیلم های موفق 2017 بود که تماشاچیان بسیاری را شیفته خود کرد.

 

فیلم فارگو

 

آخرین فیلم فرانسیس مک دورمند Nomadland است. ترجمه فارسی فیلم سرزمین آواره ها یا خانه به دوش نام دارد. این فیلم که درباره زنی بیوه است تا به الان نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است. بی اغراق باید گفت که مک دورمند حکم وزنه ای سنگین را برای فیلم دارد. شاید تا حدودی قصه ای که شاهد آن هستیم معمولی باشد اما در کل پرداخت فیلم خوب از آب درآمده است.

 

فیلم سه بیلبورد

 

 

در پایان …

 

در آخر باید بگوییم که فرانسیس مک دورمند فیلم های موفق بسیاری در کارنامه خود دارد. پرداختن به همه ی آثار وی نیازمند یک گزارش بلند بالا است. اما همین چند خط کافی است تا بگوید که حتما باید فیلم های او را ببینید. مطمئن باشید هر لحظه از بازی مک دورمند تاثیر عمیقی بر احساسات شما می گذارد.

 

تماشای فیلم های فرانسیس مک دورمند

 

https://mag.charkhoneh.com/10056
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *