پیشنهاد ویژه مدیرعامل اریکسون به دولت‌ها

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » پیشنهاد ویژه مدیرعامل اریکسون به دولت‌ها
پیشنهاد ویژه مدیرعامل اریکسون به دولت‌ها
ارتقای کیفیت اپراتورها
فهرست محتوا

ارتقای کیفیت اپراتورها موضوعی است که به تازگی مورد توجه کمپانی مطرح اریکسون قرار گرفته است. در حالی که جدال رقابت میان کشورهای در حال توسعه در ایجاد شبکه 5G و بهره برداری از آن به شدت بالا گرفته است، مدیر عامل شرکت اریکسون از دولت مردان خواست تجدید نظری در افزایش بی رویه قیمت‌ها داشته باشند.

به گزارش مجله چارخونه، اریکسون که یکی از کمپانی‌های پیشتاز در عرصه جهانی است بر این باور است که به جای بالابردن قیمت‌ها باید کیفیت اپراتورها بالا رود و به این نسل از پیشتازان عرصه صنعت به عنوان عاملی در توسعه صنعت ملی نگریسته شود و نه دستگاه‌ها پول‌سازی برای دولت‌ها.

ارتقای کیفیت اپراتورها و بهره برداری ملی

مدیر عامل شرکت اریکسون برجی اکولم، دولت‌های سراسر جهان را تشویق کرد تا فرکانس‌های ارتباطی را نه به عنوان یک منبع درآمدی دولت‌ها، بلکه به عنوان منبع درآمدی برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش ثروت ملی، مورد توجه قرار دهند.

اکولم در سخنرانی هفته گذشته خود گفت: دولت‌ها به جای بالابردن قیمت‌های اجاره فرکانس و حق السهم باید به اپراتورها فشار بیاورند تا شبکه‌هایی با کیفیت بالا ایجاد کنند. به این ترتیب شهروندان قادر خواهند بود توسط آن‌ها به راحتی با هم در ارتباط باشند.

او در خصوص 5G اظهار داشت: هماهنگی و فعال سازی اپراتورها برای حفاظت از باند فرکانسی بسیار مهم است، اگر چه مسئله چالش برانگیز در این خصوص ارائه فوری پهنای باند 5G در مقیاس جهانی است.

اکولم گفت: ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در سراسر جهان برای دستیابی به پهنای باند 5G با یکدیگر به رقابت نشسته‌اند. به گفته او چشم اندازهای آینده چین، پیشتازی نسل آینده فناوری موبایل است.

او با بیان اینکه به آینده تلفن همراه چین که برای توسعه بلند مدت خود دچار انتقادات و بحران‌های فراوانی است بسیار امیدوار است، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌های توسعه فناوری و استارتاپ‌ها در جستجوی استقاده از زیرساخت‌های قوی در خدمات تلفن همراه هستند چرا که امروزه تمام نگاه‌ها به سوی دستگاه‌های ارتباطاتی است.

او می‌‌گوید: به زودی استفاده از پهنای باند 5G در سراسر جهان امکان پذیر خواهد بود. ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در سراسر جهان نیز در حال سرعت بخشیدن به تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه این سرویس هستند و چین به همراهی کشورهای دیگر آمریکای شمالی و آسیا در این زمینه پیشتاز خواهد بود.

افزایش مهارت‌های کارکنان

اکولم اظهار داشت: به عنوان بخشی از فعالیت‌های مرتبط با تلفن همراه چین، فشار زیادی برای بالا بردن مهارت کارکنان در این کشور وجود داشته است. یکی از اقدامات برای نیل به این اهداف به وجود آوردن شغل‌هایی با مهارت بالا برای آینده به عنوان بخشی از برنامه ریزی بلندمدت دولت تا سال 2025 است.

او همچنین گفت: تمرکز اصلی چین در کنار پهنای باند 5G، پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی است که پایه و اساسی برای رسیدن به اهداف بالاتر را فراهم می آورد. نسل‌های قبلی فناوری‌های تلفن همراه به طور خاص فقط برای برقراری ارتباطات میان افراد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما پهنای باند 5G به طور اختصاصی برای حوضه صنعت طراحی شده‌است که شامل تولیدات هوشمند، کشاورزی هوشمند، ردیابی سرعت و … است.

اکولم در ادامه در خصوص کاربرد موارد ارتباطات بهتر گفت: با استفاده گسترده از IoT، شهرهایی که از سیستم هوشمند برخوردار هستند، به مقادیر زیادی از اطلاعات کاربردی دست می‌یابند. شرایط ترافیکی را در زمان واقعی ردیابی می‌کنند و اطلاعات بهترین مسیرهای ممکن را در اختیار خودروها قرار می‌دهند. این فرآیند به طرز چشمگیری ظرفیت شبکه جاده‌ای را افزایش می‌دهد و ترکیبی از استفاده از رابط کاربری AI و 5G را ارائه می‌دهد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *