سرمایه گذاری میلیون دلاری گوگل نقل محافل خبری

مجله چارخونه » خبر » سرمایه گذاری میلیون دلاری گوگل نقل محافل خبری
سرمایه گذاری میلیون دلاری گوگل نقل محافل خبری
سرمایه گذاری میلیون دلاری گوگل
فهرست محتوا

سرمایه گذاری 22 میلیون دلاری گوگل به تازگی بحث داغ رسانه‌ها و شبکه‌های خبری شده‌است. کمپانی مشهور گوگل در اقدام اخیر خود همکاری مشترکی را با کمپانی  KaiOS آغاز کرده‌است.

به گزارش مجله چارخونه و به گفته سخنگوی این کمپانی، هدف گوگل از این اقدام ارتقای سیستم عامل سابق خود به سیستمی بسیار قوی و قابل گسترش بوده‌است. در هر صورت در دنیای فناوری که روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند تمامی کمپانی‌های بنام هم باید در جهت ارتقای خود بکوشند تا از عرصه رقابت عقب نیافتند.

سرمایه گذاری میلیون دلاری گوگل

بر اساس خبرهای منتشر شده گوگل اخیرا 22 میلیون دلار در پروژه KaiOS سرمایه گذاری کرده‌است. این سرمایه گذاری گوگل را قادر می‌سازد سرعت توسعه این سیستم عامل جدید را که برای برخی از گوشی‌های هوشمند طراحی شده است را افزایش دهد. گوگل در این خصوص اعلام کرده است که این سیستم عامل ارتباطی با سیستم عامل فایرفاکس ندارد اما بر پایه همان سیستم عامل و توسط گروهی از کارکنان جدا شده از این شرکت توسعه یافته است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که این سیستم عامل، به سیستمی بسیار قوی‌تر وگسترش یافته‌تر از فایرفاکس ارتقا یافته‌است. البته این تمام ماجرا نیست. علاوه بر این سرمایه گذاری، گوگل و KaiOS می‌کوشند تا دستیار صوتی، مپ، یوتیوب و موتور جستجوی گوگل را برای کاربران KaiOS نیز فعال کنند.

سباستین، مدیر عامل شرکت فناوری‌های KaiOS در این خصوص می‌گوید، بهره‌مندی از یک دستیار صوتی هوشمند در تلفن همراه به واقع تحولی انقلابی است. این موضوع می‌تواند بر بسیاری از محدودیت‌هایی که صفحه کلید تا پیش از این به همراه داشت غلبه کند.

KaiOS پلت فرم استفاده شده توسط اپراتور هندی Reliance Jio در  JioPhones است. این شرکت همچنین اعلام کرد که با TCL Communications، Doro، HMD Global و Micromax  نیز درکنار اپراتورهای Sprint، AT&T و T-Mobile در ایالات متحده همکاری خواهد داشت.

این پلتفرم جدید همچنین در گوشی تلفن نوکیا 8110 که توسط HMD Global در کنگره موبایل شانگهای معرفی شده نیز استفاده شده‌است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *