هوآوی به دنبال راه‌اندازی اولین شبکه نسل پنجم تلفن همراه

مجله چارخونه » خبر » هوآوی به دنبال راه‌اندازی اولین شبکه نسل پنجم تلفن همراه
هوآوی به دنبال راه‌اندازی اولین شبکه نسل پنجم تلفن همراه
نسل پنجم شبکه همراه
فهرست محتوا

نسل پنجم شبکه تلفن‌های همراه یا 5G نسلی جدید است که در اکثر کشورهای توسعه یافته رقابت برای عرضه آن در بین اپراتورهای تلفن همراه به چشم می‌خورد. اکثر اپراتورهای مطرح دنیا درصدد تامین امکانات مورد نیاز در بستر پهنای باند 5G هستند. اما در این میان بسیاری نیز در مورد زمان مناسب ارائه و بهره برداری آن ابهاماتی دارند.

کمپانی چینی هوآوی یکی از شرکت‌های مطرحی است که به شدت موافق ایجاد شبکه 5G و راه اندازی سریع آن است. این کمپانی معتقد است شبکه 5G از هر لحاظ بر نسل پیشین خود برتری دارد.

در ادامه این مطلب از مجله چارخونه همراه ما باشید تا از جدیدترین اظهارات اریک شو، رییس اجرایی کمپانی هوآوی که در نشست‌های تخصصی کنفرانس جهانی تلفن همراه در شانگهای چین در خصوص 5G سخنرانی داشته است، مطلع شوید.

گسترش نسل پنجم شبکه تلفن همراه

اریک شو، رئیس اجرایی کمپانی هوآوی در اظهارات اخیر خود بر لزوم نیاز به گسترش شبکه 5G با حفظ حریم خصوصی، رمزگذاری و تنظیم اطلاعات شخصی به طور جدی تاکید کرده است. او بر این باور است که فناوری شبکه 5G از نسل سابق خود یعنی 4G بسیار ایمن‌تر خواهد بود. اریک در سخنرانی دوم در اولین روز از کنگره جهانی موبایل شانگهای گفته که حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت نگرانی اصلی این کمپانی است و با توجه به این که رونمایی از نسل جدید شبکه تلفن همراه نزدیک هستند، فروشندگان چینی متعهد به حل این مسئله و برخی دیگر از چالش‌های اپراتورها هستند.

او همچنین خاطر نشان کرد که پس از تقریبا چهار دهه توسعه تلفن همراه توسط این کمپانی، اکنون دو چالش تجاری مهم در این کمپانی مطرح است که باید به سرعت در دست بررسی قرار بگیرند. یکی شبکه تلفن همراه و دیگری اینترنت تلفن همراه که در دومین مورد ما با بیشترین خطرات در خصوص حفظ امنیت شخصی کاربران مواجه هستیم.

تجارت عادلانه

اریک در ادامه سخنان خود اضافه کرد که این شرکت در حالی که متعهد به رعایت عدالت، منطق و اصول غیر تبعیض آمیز است، نمی‌خواهد با هزینه‌های مجوز 5G به شرکای کاذب تجاری خود بیافزاید. او می‌گوید هوآوی به شدت اصول غیر تبعیضی را دنبال کرده و برای کاهش هزینه‌ها از ابداعات نوآورانه حمایت می‌کند و مانند همیشه از چهارچوب اخلاقی شفاف خود برای ارتباط بخشیدن میان هزاران هزار دستگاه الکترونیکی در دنیا پیروی می‌کند.

اریک در ادامه معرفی شبکه 5G خاطر نشان کرد که ممکن است هنوز برخی ناظران بازار در مورد شبکه 5G ،کاربردهای مهم آن، تقاضا و زمان مناسب ارائه آن ابهاماتی داشته باشند. او در این خصوص می‌گوید با شبکه 5G ما می‌توانیم به نهایت ظرفیت حجمی دسترسی داشته باشیم. کیفیت شبکه 4G در مناطق بسیار پرازدحام چین با افت شدیدی مواجه است و فضای فرکانسی کافی برای پشتیبانی از مصرف ترافیکی وجود ندارد. به علاوه سرعت هم به اندازه کافی بالا نیست که راه‌اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه به راحتی می‌تواند چنین مشکلاتی را نه تنها در چین بلکه در سایر نقاط دنیا را برطرف سازد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *