برنامه ویژه چارخونه برای رشد درآمد بازی‌سازان

مجله چارخونه » خبر » برنامه ویژه چارخونه برای رشد درآمد بازی‌سازان
برنامه ویژه چارخونه برای رشد درآمد بازی‌سازان
چارخونه در TGC
فهرست محتوا

چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته یعنی ۱۴ و ۱۵ تیرماه، دومین رویداد بین‌المللی Tehran Game Convention در محل نمایشگاه‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. رویداد بین‌المللی TGC بزرگ‌ترین رویداد تجاری (B2B) صنعت بازی‌های رایانه‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

به گزارش مجله چارخونه، حضور ده‌ها سخنران مطرح، بیش از 100 شرکت، ناشر بین‌المللی و بیش از 2300 فعال بازی‌سازی در این رویداد از سراسر نقاط دنیا، فرصت بزرگی را برای رشد بازی‌سازی و بزرگ‌تر شدن بازار در ایران و منطقه فراهم می‌آورد. این رویداد با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران و مجموعه Game Connection فرانسه برگزار می‌شود.

نخستین دوره TGC در جولای 2017 با استقبال گسترده بازی‌سازان ایرانی و بین‌المللی برگزار شد و در دوره دوم، فرصت‌های بزرگ‌تری برای همکاری فعالان بازی‌سازی وجود دارد.

هدف و ماموریت TGC

برقراری ارتباط میان فعالان بازی‌سازی در ایران و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با ناشران و بازی‌سازان بین‌المللی در اروپا و آمریکا هدف اصلی این رویداد است.

مختصات صنعت بازی‌سازی در ایران، برای سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه بسیار جذاب است. وجود ده‌ها شرکت بازی‌سازی، هزاران بازی‌ساز با استعداد و البته بیش از 23 میلیون گیمر، فرصت بزرگی را در اختیار ناشران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی قرار می‌دهد تا هم با صنعت بازی ایران آشنا شوند و هم بازی‌های باکیفیت ایرانی را به بازارهای بین‌المللی عرضه کنند. در نهایت TGC می‌کوشد به‌عنوان مهم‌ترین و موثرترین رویداد علمی-تجاری صنعت بازی در منطقه ایفای نقش کرده و پل ارتباطی بین فعالان این صنعت در منطقه و سایر نقاط دنیا باشد.

TGC از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

بخش تجاری (B2B Area)

بخش تجاری TGC شامل غرفه‌ها و فضای قرار ملاقات تجاری است که در این فضا می‌توانید جهت انجام ملاقات‌های تجاری، معرفی محصولات، خدمات و در نهایت انعقاد قرارداد بهره ببرید.

همایش‌های تخصصی

در بخش همایش یا کنفرانس TGC شاهد حضور سخنرانان بسیار مطرح از سراسر جهان هستیم. در TGC 2018 تعداد کنفرانس‌ها به 80 سخنرانی افزایش یافته که نیمی از آن‌ها از کشورهای مختلف دنیا به TGC می‌آیند. محتوای بخش همایش این رویداد در پنج موضوع اصلی فنی و برنامه‌نویسی، طراحی بازی، هنری، مدیریت پروژه، کسب و کار یا تجارت است.

جایزه توسعه‌دهندگان gamistan awards

در نخستین دوره رویداد TGC و با همکاری ناشران بین‌المللی، بهترین بازی‌های ایرانی که مستعد نشر در بازار بین‌المللی بودند در بخش «جایزه توسعه‌دهندگان (Development Awards)» معرفی شدند.

در TGC 2018 این بخش از رویداد تغییراتی جدی کرده و حتی نام آن نیز تغییر کرده است. جایزه توسعه‌دهندگان از این پس Gamelopment Awards  نامیده می‌شود که Gamelopment ترکیب خلاقانه دو کلمه Game و Development است!

علاوه بر تغییر اسم، امسال این فرصت برای بازی‌سازان کشورهای منطقه آسیای غربی، آسیای جنوبی و شمال آفریقا معرفی شود تا در این مسابقه شرکت کنند.

چارخونه در TGC 2018

چارخونه یک بازار محتوای دیجیتالی برای گوشی‌های اندروییدی است که بیش از 165 هزار عنوان برنامه کاربردی، بازی، موسیقی، فیلم، کتاب و مجلات و محتواهای دیجیتالی متناسب با نیازهای کاربران را یکجا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

علاوه برآنکه تمامی کاربران گوشی‌های اندروییدی می‌توانند از چارخونه استفاده کنند، اما برای کاربران ایرانسلی امتیازات ویژه‌ای درنظر گرفته شده است که از بین آن‌ها می‌توان به روش‌های مختلف پرداختی برای کاربران این اپراتور اشاره کرد.

روش‌هایی که با کمک زیرساخت‌های ایرانسل و دانش فنی تیم چارخونه روز به روز متنوع‌تر شده و امکان رشد و افزایش درآمد توسعه دهندگان محتوا را نیز فراهم می‌آورد.

اگر در زمینه تولید و انتشار بازی‌های موبایلی فعالیت دارید، حتما با مشکلات جذب کاربر برای محصول خود روبرو شده‌اید. مشکلاتی که گاهی باعث دلسرد شدن توسعه دهندگان می‌شود و یا نگرانی آن‌ها را از بازخورد محصولشان در پی دارد.

چارخونه به عنوان بازار جامع محتوای دیجیتال و با داشتن بخش ویژه عرضه بازی، راهی جدید برای همکاری موفق با ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی ایجاد کرده است.

چارخونه با داشتن هزاران عنوان بازی ایرانی و خارجی توانسته توجه طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کند و محیطی جذاب برای آن‌ها فراهم آورد.

به عنوان مثال می‌توان به بخش بازی‌های دیتادار اشاره کرد که با بیش از ۲۵۰۰ عنوان بازی توانسته طرفداران پروپاقرصی برای خود داشته باشد. کیفیت مطلوب بازی‌ها و همچنین شیوه نصب آسان آن‌ها روی گوشی، باعث افزایش اقبال کاربران به این نوع از بازی‌ها شده است.

روش‌های فروش برنامه، بازی و محتوای دیجیتالی در چارخونه

در چارخونه سیم‌کارت کاربران ایرانسل نقش کیف پول آن‌ها را بازی می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با توجه به اعتبار ریالی موجود در سیم‌کارت خود، برنامه یا محتوای مورد نظرشان را خریداری کنند و یا به واسطه آن از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کنند.

نکته جاب اینجاست که حتی اگر سیم‌کارت کاربر شارژ ریالی نداشته باشد او می‌تواند به صورت نسیه محتوا، بازی و یا برنامه مورد نظرش را تهیه کند و هزینه آن پس از شارژ مجدد سیم‌کارت از حساب او کسر می‌شود.

اما چارخونه این روزها یک روش درآمدی جدید را نیز برای افزیش درآمد و رشد توسعه دهندگان خود بکار گرفته است. «پرداخت اشتراکی چارخونه» جدیدترین شیوه پرداختی موبایلی است که توسعه‌دهندگان محتواهای الکترونیکی بر بستر تلفن همراه می‌توانند به راحتی از آن استفاده کرده و به کمک برنامه‌‌ها و امکانات تبلیغاتی که چارخونه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد رشد خیره کننده‌ای در درآمد خود داشته باشند.

اگر شما در زمینه بازی‌های موبایلی فعالیت می‌کنید و تمایل دارید با چارخونه همکاری داشته باشید، رویداد TGC و حضور در غرفه A11 ایرانسل بهترین زمان است.

شما علاوه برآنکه می‌توانید با حضور در این رویداد و غرفه ایرانسل با راهکارهای چارخونه برای افزایش تعداد کاربران و درآمدتان آشنا شوید، همچنین می‌توانید به صورت حضوری ثبت‌نام خود را انجام داده و فرآیند رشد تعداد کاربران و درآمد خود را آغاز کنید.

همچنین اگر فرصت حضور در این رویداد بین‌المللی را ندارید،‌ برای آغاز همکاری کافی است به پورتال توسعه دهندگان چارخونه به نشانی www.seller.charkhoneh.com  مراجعه کنید و یا با واحد بازاریابی چارخونه از طریق تلفن ۰۲۱۴۹۱۰۸۰۰۰ و یا ایمیل dev@charkhoneh.com تماس بگیرید.

امتیاز دهید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *