سامسونگ فناوری‌های گوشی‌های پرچمدار را به تلفن‌های هوشمند میان‌رده می‌آورد

مجله چارخونه » خبر » سامسونگ فناوری‌های گوشی‌های پرچمدار را به تلفن‌های هوشمند میان‌رده می‌آورد
سامسونگ فناوری‌های گوشی‌های پرچمدار را به تلفن‌های هوشمند میان‌رده می‌آورد
فهرست محتوا

بر اساس روال موجود در دنیای فناوری، تکنولوژی‌ها و امکانات جدید، اول برای رده‌ی پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شود. اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا با سری میان‌رده‌ی خود، مسیری متفاوت را در پیش بگیرد. با مجله‌ی چارخونه در ادامه همراه باشید.

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در تمامی برندهای مطرح دنیا، از سامسونگ گرفته تا ال‌جی و سونی و اپل، همراه با فناوری‌ها و امکانات منحصر به فرد خود پا به بازار می‌گذارند. هدف این شرکت‌ها از اختصاصی قرار دادن امکانات جدید در گوشی‌های رده‌بالا، سوق دادن بازار به سمت ایجاد درآمدی بالاتر است. با این حال، مسئله‌ای که حالا شرکتی مانند سامسونگ به آن پی برده این است که آینده می‌تواند از آن گوشی‌های میان‌رده باشد و حتی امکانات و فناوری‌های جدید می‌توانند حتی قبل از عرضه بر روی گوشی‌های بالا رده، در این دست از تلفن‌های همراه قرار بگیرد.

دی‌جی کوه، مدیرعامل بخش موبایل شرکت سامسونگ در مصاحبه‌ای که با رسانه CNBC داشته، به این موضوع اشاره کرده که سامسونگ حالا در نظر دارد تا تفاوت‌هایی را در گوشی‌های میان‌رده خود ایجاد کند که این تغییرات، شامل اضافه شدن امکانات جدید، جلوتر از گوشی‌های پرچمدار و بالارده است.

دی‌جی کوه، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ

 

در گذشته، گزینه‌ی ما برای ارائه تکنولوژی‌ جدید و متفاوت گوشی‌های پرچمدار بودند و بعد آن را به میان‌رده‌ها انتقال می‌دادیم. ولی حالا من این استراتژی را تغییر دادم که از امسال، هدف ما برای ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید به سمت گوشی‌های هوشمند میان‌رده هم خواهد بود.

کوه در صحبت‌های خود به این مسئله اشاره کرد که او شناخت کافی از تیم توسعه‌ی موبایل سامسونگ پیدا کرده و و تیم را آماده‌ی این تغییر کرده است. اولین گوشی با توجه به سیاست‌های جدید، مدل سال جاری گلکسی A است. این گوشی‌ها که در بازه‌ی قیمتی ۴۰۰ دلار قرار دارند، شباهت‌های بسیاری به مدل‌های S9 و Note 9 دارند که در گروه پرچمداران سامسونگ قرار می‌گیرند. با اینکه سری A، ویژگی‌های منحصر به فرد پرچمداران سامسونگ را در اختیار دارند، اما در گروه میان‌رده ها قرار می‌گیرند که باعث می‌شود گستره‌ی بازار بیشتری را هدف قرار دهند.

اگر از دنبال‌کننده‌های اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند باشید و با سری A سامسونگ سر و کار داشته باشید، می‌دانید که این سری چه از نظر طراحی و چه تکنولوژی‌هایی که دارند، به خصوص در دوربین، در نزدیکی پرچم‌دارانی مانند S9 قدم برمی‌دارند.

نکته‌ی قابل اشاره این است که سیاست جدید سامسونگ برای تمرکز بیشتر بر روی گوشی‌های میان‌رده و ارتقا سطح کیفی آنها در کنار ثابت نگه ‌داشتن قیمت‌شان، چیز جدیدی حداقل در بین کمپانی‌های چینی نیست. گوشی‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند هوواوی و شیائومی، حتی در مدل‌های پرچم‌دار قیمتی نزدیک به گوشی‌های میان‌رده غول‌هایی مانند سامسونگ دارند و میان‌رده‌های این شرکت‌های چینی، از قیمت پایین‌تری نسبت به جدیدترین مدل‌های سامسونگ برخوردارند که این مسئله سبب می‌شود تا کار سامسونگ کره‌ای برای رقابت با این دست از شرکت‌ها سخت‌تر شود.

با تمام این‌ها، باید دید سامسونگ چه برنامه‌های دیگری در سر دارد و در سال‌های آینده، آیا می‌تواند حتی از نظر قیمت، بر حریفان چینی پیروز شود یا این سیاست، حتی به گوشی‌های پرچم‌دار شرکت نیز ضربه می‌زد.

 

منبع: TheVerge

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *