معرفی برنامه PlayStation App: جامعه پلی‌استیشن در دستان شما

مجله چارخونه » برنامه‌ » معرفی برنامه PlayStation App: جامعه پلی‌استیشن در دستان شما
معرفی برنامه PlayStation App: جامعه پلی‌استیشن در دستان شما
فهرست محتوا

سونی علاوه بر اینکه پلتفرم بزرگ پلی‌استیشن را در سال‌های اخیر گسترش داده، به فکر سهولت تعامل و ارتباطات کاربرانش هم بوده است. در ادامه با مجله‌ی چارخونه و معرفی اپلیکیشن ارتباط جمعی پلی‌استیشن همراه باشید.

پس از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هفتمی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360، صنعت بازی‌های ویدیویی شاهد گسترش خدمات همه‌جانبه از سوی شرکت‌های متولی این کنسول‌ها، یعنی سونی و مایکروسافت بود.

کنسول‌های بازی دیگر فقط محلی برای انجام بازی نیستند، بلکه با به وجود آمدن اجتماع بزرگ کاربران و ارتباطاتی که با یکدیگر در بستر آنلاین برقرار می‌کنند، اکوسیستم کنسول‌های بازی میزبان میلیون‌ها کاربر با سلایق مختلف از سراسر دنیا شد.

شرکت سونی با معرفی اپلیکیشن پلی‌استیشن در سال ۲۰۱۱ میلادی برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS و اندروید، سعی کرد تا ارتباط کاربران پلی‌استیشن محدود به کنسول نباشد و در گوشی‌های هوشمند خود نیز بتوانند به شبکه‌ی جهانی پلی‌استیشن متصل باشند.

اپلیکیشن پلی‌استیشن از زمان عرضه‌ تا به امروز دست‌خوش تغییرات بسیاری شده، اما خوشبختانه تمامی تغییرات در این برنامه مثبت بوده و نسخه‌ای که در حال حاضر در دسترس قرار دارد، یک شبکه‌ی اجتماعی بسیار خوب با امکانات جالب برای کاربران پلی‌استیشن هست.

PlayStation App چگونه کار می‌کند؟

با بازکردن اپلیکیشن، به صورت اتوماتیک صفحه‌ی What’s New به نمایش در می‌آید. محتوای این صفحه، فعل و انفعالات دوستان‌تان را به نمایش در می‌آورد. تروفی‌هایی که دوستان‌تان کسب کرده‌اند، فیلم‌ها و عکس‌هایی که از بازی‌های‌شان به اشتراک گذاشته‌اند و حتی ارتباطات جدیدی که تشکیل شده، بخش زیادی از صفحه را تشکیل داده است. محصولات و پیشنهادات استور پلی‌استیشن نیز در میان فعالیت دوستان‌تان قابل مشاهده است که خب، تا حد زیادی وسوسه‌کننده هستند.

البته کاربرد صفحه‌ی What’s New به این دست از پست‌ها که به صورت اتوماتیک با توجه به فعالیت فرار می‌گیرد، خلاصه نمی‌شود و کاربران قابلیت این را هم دارند تا به دلخواه، پست جدیدی با متن مورد نظرشان در این بخش قرار دهند.

دوستان خود را دنبال کنید

بخش بعدی در اپلیکیشن پلی‌استیشن، «دوستان» نام دارد. در اینجا دوستان خود و وضعیت‌شان را می‌توانید مشاهده کنید، بر روی هر کدام که می‌خواهید کلیک کنید و جزئیات پروفایل‌شان شامل تروفی‌ها، فعالیت‌ها، لیست دوستان‌شان، بازی‌هایی که دارند و اجتماع‌هایی که در آن عضو هستند، به طور کامل ببینید.

برای مثال اگر تصمیم به انجام بازی Call of Duty: Black Ops 4 دارید و می‌خواهید بدانید کدام یک از دوستان‌تان در حال انجام این بازی هست، پیدا کردن پاسخ از طریق اپلیکیشن بسیار راحت است. در بخش دوستان، درخواست‌های دوستی که به شما آمده نیز قابل مشاهده هستند و البته، لیستی از گیمرهایی که در بازی‌های مختلف به صورت آنلاین با آنها رو به رو شدید، وجود دارد که می‌تواند در شناسایی حریف‌های شانسی در بازی‌های مختلف نقش زیادی داشته باشد.

دو گزینه‌ی دیگر در سمت راست لوگو پلی‌استیشن، بخش اعلانات و اطلاعات شخصی وجود دارد. با فشردن لوگو پلی‌استیشن، دسترسی به تنظیمات و بخش‌های مختلفی مانند استور، پلی‌استیشن پلاس، بازی‌ها و حتی سرویس‌هایی مانند PS Vue تدارک دیده‌ شده است.

متاسفانه یکی از عقب‌گردهایی که اپلیکیشن پلی‌استیشن داشته، این بوده که سونی بخش پیامرسان و اجتماع‌ها را از این برنامه جدا کرده و در قالب دو اپلیکیشن جداگانه عرضه کرده که شاید به مذاق بسیاری خوش نیاید و نخواهند چند اپلیکیشن را که می‌شد یک جا باشند، بر روی گوشی موبایل نصب کنند.

با تمام این‌ها، پلی‌استیشن اپ برای کسانی که مدام با دوستان PSN خود در ارتباط هستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است تا همیشه و در همه جا به شبکه جهانی پلی‌استیشن متصل باشند.

برای نصب و دانلود رایگان اپلیکیشن PlayStation App روی تصویر زیر کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

PS App

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *