معرفی اپلیکیشن PS4 Remote Play | گوشی خود را به PS4 دستی تبدیل کنید

مجله چارخونه » برنامه‌ » معرفی اپلیکیشن PS4 Remote Play | گوشی خود را به PS4 دستی تبدیل کنید
معرفی اپلیکیشن PS4 Remote Play | گوشی خود را به PS4 دستی تبدیل کنید
فهرست محتوا

ویژگی منحصر به فرد PS4 Remote Play، یک راه جالب برای انجام بازی‌های پلی‌استیشن 4 بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. با مجله چارخونه و جزئیات مقاله همراه باشید.

کمپانی‌های توسعه‌دهنده پلتفرم‌های بازی، همیشه این رویا را در سر داشتند تا بتوانند گیمرها را هر جا که هستند، درگیر دستگاه‌های خود کنند و از سال‌های دور تلاش کردند تا کنسول‌های دستی را تولید کنند. با این که شرکت‌های Mattel و Microvision در دهه‌ی ۷۰ میلادی سعی داشتند تا اولین کنسول‌های دستی دنیا را معرفی کنند، اما اولین استاندارد جامع و کامل پلتفرم صحیح در سطح کنسول‌هالی دستی را شرکت ژاپنی نینتندو با عرضه‌ی گیم‌بوی در اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی تعریف کرد.

نینتندو در این مسیر تنها نبود و سونی هم پس از موفقیت‌های تاریخی که با کنسول‌های پلی‌استیشن و پلی‌استیشن 2 کسب کرد، کنسول دستی PSP را برای رقابت با پسرعموی ناتنی خود وارد بازار کرد. با این حال، کنسول‌های نینتندو مانند DS و 3DS به نسبت PSP و حتی PSVita موفق‌تر ظاهر شدند و سونی آنچنان حرفی برای گفتن نداشت. همین مسئله سبب شد تا سونی فکری جذاب‌تر به ذهنش برسد و از بستری استفاده کند که دست بیشتر مردم هست: گوشی‌های هوشمند!

PS4 Remote Play، قابلیتی نرم‌افزاری برای اتصال کنسول پلی‌استیشن 4 به گوشی‌های هوشمند اندرویدی، رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک است. چنین قابلیتی این اجازه را می‌دهد تا بتوانید در گوشی خود و با اتصال به کنسول پلی‌استیشن 4 از طریق یک بستر شبکه‌ای مشترک، بازی‌های این کنسول را در صفحه‌ی نمایشگر همراه‌تان اجرا کنید. سونی در اوایل عرضه PS4 Remote Play، این قابلیت را به محصولات خود مانند گوشی‌های سری اکسپریا Z3، Z2، پلی‌استیشن ویتا، پلی‌استیشن TV و تلویزیون‌های سونی براویا، محدود کرده بود، در سال ۲۰۱۷ این قابلیت در سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی هم قابل اجرا بود، اما در به‌روزرسانی سال ۲۰۱۸، باز محدود به گوشی‌های هوشمند شرکت سونی شد که جای تامل دارد.

قابلیت PS4 Remote Play، کنسول پلی‌استیشن 4 شما را به گوشی هوشمندتان متصل می‌کند و در واقع تلفن همراه شما تبدیل به صفحه‌ای برای نمایش بازی و انجام آن می‌شود.

گوشی هوشمند اکسپریا XZ که پرچمدار سونی در سال ۲۰۱۶ بود.

 

ابتدا از این قضیه مطمئن شوید که شما یکی از دستگاه‌‌های رسمی سونی که قابلیت PS4 Remote Play را پشتیبانی می‌کند، در اختیار دارید. گوشی‌های سری Z2،Z3، Z3 Compact، Z4، Z5، Z5 Compact، Z5 Premium، Z، XZ، XZ1 و XZ2 از سری گوشی‌هایی هستند که مورد تایید سونی هستند. همچنین تبلت Xperia Z3 Compact نیز دستگاه بزرگتری است که می‌توانید روی آن قابلیت ریموت پلی را اجرا کنید.

پس از نصب برنامه PS4 Remote Play و روشن کردن این قابلیت در پلی‌استیشن 4 خود که از طریق بخش تنظیمات (Setting)، مشاهده راهنمای کنترلر (View Controller Guide) و ثبت‌نام (Register) قابل دسترس است، به مرحله‌ی هم‌سان‌سازی می‌رسیم.

عملیات هم‌سان‌سازی اپلیکیشن و پلی‌استیشن 4 تقریبا کار خاصی ندارد اما باید به نکاتی توجه کنید. ابتدا مطمئن باشید که دستگاهی که در اختیار دارید، از قابلیت ریموت پلی پشتیبانی می‌کتد. نکته‌ی مهم بعدی این است که دستگاه پلی‌استیشن 4 و گوشی هوشمند‌تان باید روی یک بستر شبکه‌ای باشند. اگر کنسول‌تان به مودم خانگی متصل است، تلفن همراه شما هم باید به همان مودم متصل باشد. شبکه‌ی مشترک بر بستر یک روتر اجازه می‌دهد تا اتصال بین پلی‌استیشن و دستگاه همراه به راحتی انجام شود و اختلالی در ارسال و دریافت اطلاعات رخ ندهد.

پس از اینکه موفق شدید تا گوشی هوشمندتان را به کنسول متصل کنید، دو راه انجام بازی پیش‌رو دارید. اپلیکیشن Remote Play این قابلیت را دارد تا دکمه‌های کنترلی را به صورت لمسی بر روی نمایشگر قرار دهد، اما این صد درصد کار کردن با این دکمه‌های لمسی برای بازی‌های کنسولی خیلی راحت نیست، پس به شما راه دوم را پیشنهاد می‌دهیم.

شما می‌توانید کنترلر دوال‌شاک 4 کنسول پلی‌استیشن 4 را به راحتی با گوشی هوشمند خود منطبق کنید و با این کنترلر، به انجام بازی بپردازید. اگر هم بتوانید یک پایه اتصال GCM10 تهیه کنید، مانند تصویر زیر صاحب یک کنسول دستی قدرتمند و باحال می‌شوید!

تمام چیزی که در این مطلب گفته شد، راهکار رسمی استفاده از قابلیت PS4 Remote Play است و حتما به این مورد توجه کردید که این قابلیت تنها با دستگاه‌های سونی قابل اجرا است. اما اگر گوشی‌ هوشمند اندرویدی شما از برند دیگری است و دل‌تان می‌خواهد از قابلیت اتصال پلی‌استیشن 4 به گوشی استفاده کنید، از طریق استفاده از گوشی روت شده و یکی دو اپلیکیشن غیررسمی، این کار قابل انجام است که متقابلا در مقاله‌ای دیگر به شرح آن می‌پردازیم.

 

برای نصب و دانلود رایگان اپلیکیشن PS4 Remote Play روی تصویر زیر کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

Sniper:RevengeOps

 

https://mag.charkhoneh.com/2777
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *