رونمایی از گوشی جدید ال‌جی با پنج دوربین

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » رونمایی از گوشی جدید ال‌جی با پنج دوربین
رونمایی از گوشی جدید ال‌جی با پنج دوربین
V40ThinQ
فهرست محتوا

جدیدترین پرچمدار سری V ال‌جی که با ۵ دوربین گفته می‌شود استاندارد عکاسی با گوشی هوشمند را به طور کل تغییر داده است، معرفی شد. سه ویژگی اصلی گوشی جدید ال‌جی V40ThinQ شامل لمس روان، رنگ‌های منحربه‌فرد و طراحی یکپارچه و خاص این گوشی می‌شوند که در ادامه و در مجله چارخونه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

گوشی ال‌جی V40ThinQ یک دستگاه هوشمند چندرسانه‌ای قدرتمند است که برای نسل امروز کاربران طراحی شده؛ کاربرانی که ترجیح می‌دهند برای شرح داستان‌های خود از جلوه‌های بصری، تصویر و فیلم در شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند.

در گوشی ال‌جی V40ThinQ ، از نمایشگر ۶٫۴ اینچ Full Vision OLED با حاشیه بسیار باریک‌تر از قبل استفاده شده و فلسفه طراحی خانواده V ال‌جی حفظ شده است. این گوشی هوشمند با پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵، رم ۶ گیگابایت و همین طور ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیرو می‌گیرد. به همین علت، یک محصول کامل و بی‌عیب و نقص برای کاربران حرفه‌ای است. ال‌جی برای عرضه گوشی هوشمندی متفاوت و ایده‌آل برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، دوربین  V40ThinQرا از ابتدا طوری طراحی کرده تا تجربه‌ای تازه را رقم بزند.

 

تماشای دنیایی متفاوت با پنج دوربین

این گوشی هوشمند پرچمدار از سه لنز در بخش دوربین پشت بهره می‌برد. یک لنز ۱۶ مگاپیکسل فوق عریض یا سوپرواید، یک لنز ۱۲ مگاپیکسل استاندارد و یک لنز ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو.

دوستداران عکاسی با کمک این سه لنز دوربین می‌توانند نماهای مختلف را بدون تغییر مکان خود نسبت به سوژه کادربندی کنند. لنز فوق عریض با زاویه ۱۰۷ درجه به راحتی قادر است سوژه را با پس‌زمینه بیشتری ثبت کند و لنز تله‌فوتو بزرگنمایی اپتیکال را دو برابر خواهد کرد (که ۳٫۲ برابر زوم در لنز عریض یا واید است) تا نماهای واضحی از فاصله دور بدون افت کیفیت داشته باشید.

حالت Triple Shotیا همان ثبت سه‌گانه نیز با کنار هم گذاشتن تصاویر هر کدام از لنزها به یکدیگر می‌تواند یک ویدیوی کوتاه برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بسازد.

دوربین جلو از یک لنز پنج مگاپیکسل عریض و یک لنز هشت مگاپیکسل استاندارد بهره می‌برد که تصاویر را همراه با نوار کشویی روی صفحه برای تنظیم میزان مات‌شدگی تصویر پس زمینه خلق می‌کند. امکانات دیگر دوربین جلو به علاقه‌مندان سلفی امکان شخصی‌سازی تصاویر با نور و جلوه‌های ویژه را می‌دهد.

اندازه پیکسل در حسگر دوربین پشت ۴۰ درصد بهتر از V30 شده و با افزایش بیش از ۱۸ درصدی ابعاد حسگر تصویر نسبت به V30، از یک نانومتر به 1/4 نانومتر ارتقا پیدا کرده است. دریچه دیافراگم F1/5 در دوربین اصلی علاوه بر ارائه واضح‌ترین و روشن‌ترین تصویر نسبت به تمامی دوربین‌های گوشی هوشمند ال‌جی تاکنون، می‌تواند عمق میدان بیشتری به تصویر بدهد، کند بودن شاتر را به نصف کاهش داده و در مقایسه با ال‌جی V30 حالت  burst modeیا ثبت تصاویر پشت سر هم سریع‌تری داشته باشد.

قابلیت‌های جدید در دوربین V40ThinQ

فوکوس خودکار و دوگانه Dual PDAF یا Phase Detection Auto Focus باعث افزایش ۵۰ درصدی سرعت فوکوس خودکار که حدود دو برابر سریع‌تر از میانگین صنعت گوشی هوشمند است می‌شود. قابلیت HDR پیشرفته تنظیمات مناسب نور را شناخته و تحلیل می‌کند تا تصاویر کاملا روشن‌تری را ثبت نماید؛ تصاویری که اگر در آن پس‌زمینه بیش از اندازه یا کمتر از اندازه مورد نیاز نوردهی شوند حذف خواهند شد. در ال‌جی V40ThinQ سوژه‌ها همیشه در فوکوس کامل هستند زیرا دوربین تا قبل از فشار داده شدن کلید شاتر مدام وضوح تصویر را بررسی می‌کند.

قابلیت جدید AI Composition یا کادربندی هوشمند در دوربین AI CAM مجهز به هوش مصنوعی درست روی امکانات هوش مصنوعی ال‌جی V40ThinQ انگشت می‌گذارد و می‌تواند نمای متفاوت‌تری نسبت به چیزی که خود کاربر گرفته را پیشنهاد بدهد و ثبت کند.

قابلیت تراز سفیدی خودکار با هوش مصنوعی یا AI Auto White Balance به صورت خودکار دمای رنگ را در موقعیت‌های نوری مختلف تنظیم کرده و شاتر هوش مصنوعی (AI Shutter) سرعت مناسب شاتر را انتخاب می‌کند؛ این قابلیت مخصوص زمانی است که دوربین سعی دارد از سوژه‌های متحرک و پرسرعت عکس بگیرد.

قابلیت‌های جدید دیگر این گوشی مانند Cine Shot  یا تصویر سینمایی،3D Light Effect  یا جلوه نور سه‌بعدی، Makeup Pro یا آرایشگر حرفه‌ای، Custom Backdrop یا پشت صحنه سفارشی و AR Emoji یا همان ایموجی‌های واقعیت مجازی، تجربه عکاسی با ال‌جی V40ThinQ را به مرحله جدیدی ارتقا می‌دهند.

قابلیت Cine Shot خلق سینماتوگراف یا تصاویر متحرک را فوق‌العاده ساده و سرگرم‌کننده می‌کند. فقط کافیست یک ویدیوی کوتاه با هر یک از سه لنز این گوشی هوشمند خلق کرده و فضا را با کمک یک انگشت رنگ کنید تا ببینید نتیجه این اتفاق شما را چطور شگفت‌زده می‌کند. قابلیت جلوه نور سه‌بعدی Ton تصویر را تغییر می‌دهد تا تصویر نهایی حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

صفحه نمایشی تماشایی و صدایی بینظیر

گوشی ال‌جی V40ThinQ مجهز به نمایشگر ارتقا یافته ۶٫۴ اینچ OLED FullVision با کیفیت +QHD و وضوح ۱۴۴۰×۳۱۲۰ پیکسل شده که حاشیه قسمت پایین گوشی ۱٫۶ میلی‌متر نسبت به مدل قبلی باریک‌تر است. نمایشگر جدید OLED پلاستیکی برای دقت رنگ بیشتر و دوام نور بهتر طراحی شده است.

این نمایشگر OLED توانسته ۴٫۵ میلیون پیکسل را در خود جای دهد که این تراکم و تعداد پیکسل از هر گوشی هوشمند +QHD دیگری در بازار امروز بیشتر است. در نتیجه، کاربران می‌توانند از غرق شدن در محتوای واضح و زنده‌ای لذت ببرند که تنها در نمایشگرهای OLED ال‌جی دیده می‌شود.

ال‌جی مثل همیشه در ال‌جی V40ThinQ نیز کیفیت بالا و وضوح صدا را در اولویت قرار داده است. این گوشی هوشمند پرچمدار اولین گوشی همراه ال‌جی است که صدای Audio Tuned by Meridian (صدا با قدرت فناوری شرکت مریدین) را با خود به همراه دارد. مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi Quad DAC با ۳۲ بیت صدایی متعادل تولید می‌کند که به کیفیت صدای اصلی بسیار نزدیک است.

بلندگوی Boom Box که قبلاً در گوشی هوشمند G7 ThinQ معرفی شده است دو برابر صدای بم قدرتمندتری نسبت به بلندگوهای متداول دارد زیرا از فضای داخل گوشی به عنوان محفظه رزونانس بهره می‌برد. وقتی گوشی ال‌جی V40ThinQ روی یک سطح چوبی یا جعبه خالی گذاشته شود مانند یک ووفر عمل کرده و صدای بم یا بأس را با قدرت بیشتری منتشر می‌کند.

طراحی مینیمالیستی و بسیار مقاوم

خطوط بسیار زیبا و رنگ‌های شگفت‌انگیز و مبهوت‌کننده ال‌جی V40ThinQ به سه عنصر ویژگی اصلی این گوشی یعنی لمس روان، رنگ متمایز و شکل یکپارچه جلوه‌ای دیگر داده‌اند.

فناوری انحصاری Silky Blast ال‌جی در V40ThinQ درزها و حفره‌های ریز و میکروسکوپی شیشه لعاب‌دیده پشت گوشی را برطرف می‌کند تا جلوه مات و یکدست نهایی با راحت گرفتن گوشی در دست و بدون خطر سر خوردن ایجاد شود. علاوه بر شکل ظاهری مرغوب و شیک، شیشه مات در جذب اثر انگشت و لکه‌ها نیز مقاومت بالایی دارد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، دودی پلاتینیوم، آبی مراکشی جدید و رنگ قرمز عرضه خواهد شد.

ال‌جی V40ThinQ مانند دیگر اعضای خانواده V از طراحی باریک و سبک برخوردار بوده و با ۱۶۹ گرم وزن و ۷/۷ میلی‌متر ضخامت عرضه شده است. این گوشی هوشمند مانند نسخه قبلی خود با استانداردهای دوام وزارت دفاع امریکا مطابقت داشته و در ۱۴ آزمون سقوط MIL-STD 810G Transit Drop برای ثابت کردن دوام در عملیات نظامی موفق شده است. علاوه بر این، برای مقاومت در برابر آب و گردوخاک رتبه IP68 دارد.

https://mag.charkhoneh.com/2872
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *