نقد و بررسی برنامه امجی؛ اینستاگرامی از نوع فارسی

مجله چارخونه » برنامه‌ » نقد و بررسی برنامه امجی؛ اینستاگرامی از نوع فارسی
نقد و بررسی برنامه امجی؛ اینستاگرامی از نوع فارسی
دانلود برنامه امجی
فهرست محتوا

اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی این روزها به عنوان یکی از اعضای ثابت گوشی‌های هوشمندن محسوب می‌شوند. از شبکه‌های اجتماعی خارجی گرفته تا نمونه‌های وطنی. امروز و در مجله چارخونه، می‌خواهیم شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس امجی را بررسی کنیم. شما با دانلود برنامه امجی که شاید بتوان آن را نسخه فارسی اینستاگرام دانست، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را با کاربران دیگر به اشتراک گذارید.

راهنمای شروع پس از دانلود برنامه امجی

همانطور که گفتیم امجی یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس، ویديو و متن است که این امکان را به شما می‌دهد تا لحظات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. البته این شبکه اجتماعی مبتنی بر عکسی وطنی ویژگی‌های دیگری هم دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پس از دانلود برنامه امجی از چارخونه و نصب آن روی گوشی برای استفاده از آن ابتدا باید یک اکانت شخصی بسازید. این کار در صفحه اول و با وارد کردن شماره تلفن شما و همچنین انتخاب یک رمز عبور صورت می‌گیرد. پس از لمس گزینه «ادامه» شما وارد صفحه پرفایل خود می‌شوید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و به سوالاتی که از شما پرسیده شده پاسخ دهید. این نکته را درنظر داشته باشید که می‌توانید تمام مراحل مربوط به تکمیل پروفایل را بعدا و از طریق صفحه تنظیمات نیز انجام دهید.

مرحله بعد از تنظیم پروفایل همگام سازی اکانت شخصص با دفتر تلفن و سایر اکانت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی دیگر است. این کار برای آن صورت می‌گیرد تا شما بتوانید راحت‌تر دوستان خود را در این شبکه اجتماعی پیدا کنید. البته از این راه و همچنین با استفاده از گزینه دعوت از دوستان می‌توانید آندسته از دوستانی که از امجی استفاده نمی‌کنند را به دانلود برنامه امجی و استفاده از این شبکه اجتماعی دعوت کنید. پس از این مرحله و با توجه به اطلاعاتی که در بخش پروفایل خود وارد کردید، امجی برخی از افراد را برای دنبال کردن به شما پیشنهاد می‌دهد. همچنین در بخش بعدی این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید از بین صفحه‌ها و هشتگ‌های پرطرفدار، آن‌هایی که مورد علاقه شماست نیز انتخاب کنید.

چگونه در امجی پست بگذاریم؟‌

برای شروع و گذاشتن پست کافی است دایره وسط صفحه را لمس کرده تا قسمت افزودن پست برای شما باز شود. در این بخش می توانید متن مورد نظر خود را در قسمت بالایی بنویسید. از نوار ابزار بالایی این صفحه می‌توانید وضعیت این پست را مشخص کنید به این معنی که نمایش پست برای عموم کاربران نمایش داده شود و یا صرفا برای دوستان و دنبال‌کننده‌های شما قابل نمایش باشد. همچنین از این قسمت می‌توانید تعیین کنید که گذاشتن نظر زیر پست شما فعال باشد یا غیر فعال.

همانطور که می‌بینید یکی از این ویژگی‌ها یعنی تعیین حریم خصوصی پست با دیگر برنامه‌های کاربردی رایج متفاوت است. به عنوان مثال شما در اینستاگرام می‌توانید صفحه خود را یا بطور کامل در اختیار همه کاربران این شبکه قرار دهید و یا با انتخاب گزینه خصوصی از بخش تنظیمات صرفا پست‌های خود را برای افرادی که جزو دنبال کننده‌های شما هستند قابل نمایش سازید. اما اینجا در امجی می‌توانید می‌توانید تعیین حریم خصوصی را در هر پست در اختیار داشته باشید. یعنی می‌توانید دسترسی برخی از پست‌های خود را برای عموم کاربران آزاد کنید و برخی دیگر را صرفا در اختیار دوستان خود گذارید.

از نوار ابزار پایین این قسمت می‌توانید مواردی را که می‌خواهید به پست شما اضافه شود را انتخاب کنید. این موارد می‌تواند تصاویری باشد که از قبل در گالری دارید و یا هم‌اکنون با استفاده از دوربین خود از آن عکس تهیه می‌کنید. می‌تواند موقعیت مکانی شما باشد، می‌تواند تاریخ باشد و در نهایت نیز می‌توانید با انتخاب  بین یکی از ۱۳ اموجی‌ فعال در این بخش آنرا به عنوان احساس خود به پست خود بچسبانید. در نهایت نیز با استفاده از گزینه ارسال می‌توانید پست خود را ارسال کنید.

با دوستان خود در تعامل باشید

از صفحه اعلان‌ها یا همان ناتیفیکیشن‌ها می‌توانید از عکس العمل‌های دیگران نسبت به پرفایل و یا پست‌های خود آگاه شوید. یعنی می‌توانید بفهمید که چه کسانی درخواست دنبال کردن شما را داشته‌اند و یا اینکه کدام پست‌های‌تان مورد استقبال کدام‌ یک از فالوئرهای شما قرار گرفته است. همچنین در یک نگاه کلی می‌توانید بفهمید که چه کسی روی کدام پست شما نظر گذاشته است. از این قسمت به راحتی می‌توانید با دوستان خود در تعامل باشید.

همانطور که گفتیم امجی بسیار شبیه به اینستاگرام است. همانند اینستاگرام در صفحه اصلی امجی پست‌های افرادی که دنبال کرده‌اید برای شما به نمایش در می‌آید. همچنین می‌توانید از این صفحه به محتواهای هشتگ‌هایی که دنبال می‌کنید نیز دسترسی داشته باشید. مانند اینستاگرام در امجی شما می‌توانید پست‌های مورد پسند خود را لایک کنید، یا نظر خود را برای آن پست نوشته و آن را در صفحه خود و یا با دوستان دیگرتان به اشتراک بگذارید. پس اگر با خواندن این بررسی به استفاده از امجی علاقه‌مند شدید می‌توانید همین الان این برنامه را با استفاده از لینک زیر دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *