دنیایی از برنامه‌های رادیویی در دستان شما

مجله چارخونه » برنامه‌ » ویدئو و رسانه » دنیایی از برنامه‌های رادیویی در دستان شما
دنیایی از برنامه‌های رادیویی در دستان شما
فهرست محتوا

در دنیایی که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کنار بسیاری از شبکه‌های ویدیویی بخش زیادی از کاربران را به خود مشغول کرده‌اند هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که عاشقانه در حال دنبال کردن برنامه‌های رادیویی هستند. چه شبکه‌ها و کانال‌های رادیویی سراسری و ملی و چه شبکه‌های محلی. اگر شما هم جزو همین دسته هستید دانلود رایگان ایران صدا (نسخه سوم) را از دست ندهید. برای نقد و بررسی این برنامه با ما در مجله چارخونه همراه باشید.

یک دنیا از نواهای آشنا

برنامه ایران صدا که با شعار رسانه نوین رادیو برای دانلود رایگان در چارخونه قرار گرفته است در دسته برنامه‌های موسیقی و صوت است. این برنامه با حجم ۸ مگابایت توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

پس از دانلود رایگان ایران صدا از چارخونه و نصب و اجرای آن در صفحه اول با فهرست اسکرولی امکانات این نرم‌افزار مواجه خواهیم شد. طراحی صفحه ورودی ایران‌صدا بسیار ساد و روان است که در نتیجه کار با آن را برای هر نوع کاربری چه مبتدی و چه حرفه‌ای آسان کرده است. از صفحه امکان دسترسی به پخش زنده و آرشیو رادیو، کتاب گویا، تلاوت و آموزش قرآن، دعا و نغمه‌های مذهبی، سخنرانی مذهبی و موسیقی که بصورت آزمایشی راه‌اندازی برای شما فراهم می‌شود.

در قسمت پایین سمت راست صفحه اول یک علامت مثبت قرار دارد که با لمس آن دسترسی‌های بیشتر نرم‌افزار برای شما نمایان می‌شود. از این طریق می‌توانید به به بخش دانلودها، پیام‌ها، تنظیمات و موارد بیشتر، خروج و اجرا در پس زمینه دسترسی داشته باشید. در بخش دانلودها، برنامه‌‌های رادیویی که دانلود کرده‌اید قرار می‌گیرد و از قسمت پیام‌ها شما می‌توانید به اعلان‌ها و پیام‌هایی که از سوی برنامه برای شما ارسال می‌شود دسترسی داشته باشید. در قسمت تنضیمات بیشتر شما می‌توانید کیفیت صدا را تغییر داده و یا مسیر دانلود فایل‌ها را مشخص کنید. همچنین می‌توانید به میانبرها، تنظیم ساعت خواب، ثبت نظر، درباره ما و ارتباط با توسعه‌دهندگان این اثر ارتباط داشته باشید.

بخش زنده و آرشیو رادیو

با انتخاب گزینه اول از صفحه اصلی وارد بخش زنده و آرشیو رادیو برنامه ایران صدا ۳ می‌شوید. از نوار ابزار بالای این صفحه به سه قسمت رادیو سراسری، رادیو استانی و رادیو نما دسترسی پیدا می‌کنید. هر کدام از این قسمت‌ها خود شامل کانال‌های رادیویی بسیار هستند. به عنوان مثال شما در بخش رادیو سراسری با تمامی کانال‌های رادیویی که در سراسر کشور قابل دریافت هستند روبرو خواهید شد. مانند:‌ رادیو آوا، رادیو اقتصاد، رادیو انقلاب،‌ رادیو جوان، رادیو ایران، رادیو پیام و … . با انتخاب و لمس نام هر کدام از شبکه‌ها و یا کانال‌های رادیویی مد نظر می‌توانید به پخش زنده آن کانال دسترسی داشته باشید.

همه امکانات یک کانال در یک نگاه

در گوشه بالایی و سمت چپ هر کانال یه علامت سه نقطه قرار دارد که شما با لمس آن می‌توانید به بخش رادیو نما آن کانال وارد شوید. وقتی وارد رادیو نما هر کانال یا شبکه رادیویی می‌شوید امکانات بیشتری از آن شبکه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پس از انتخاب هر کانال رادیوی با یک نوار ابزار در پایین نام شبکه روبرو خواهید شد. در این نوار چهار قسمت، پخش زنده، جدول پخش، برنامه‌ها و آرشیو زمانی قرار دارد.

پخش زنده

با انتخاب بخش پخش زنده می‌توانند برنامه‌ای که اکنون بصورت زنده از آن کانال پخش می‌شود را بشنوید. زمانی که از این گزینه استفاده می‌کنید برنامه در حال پخش در قسمت پایین اپلیکیشن ایران صدا برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با لمس برنامه علاوه بر دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد آن، پخش آن را قطع کرده و هر زمان که دوست داشتید ادامه برنامه را از همان زمانی که برنامه را قطع کردید، بشنوید. نام فنی این قابلیت همان تایم شیفت است.

جدول پخش ایران صدا

در قسمت جدول پخش همانطور که از نام آن پیدا است شما به برنامه پخش آن شبکه دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید بفهمید که کدام برنامه در چه ساعتی پخش شده و یا قرار است پخش شود. البته این قسمت به صورت نیم‌روزی یا همان ۱۲ ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در صورتی که شما به کنداکتور یا برنامه پخش در روزهای قبلی نیاز داشته باشید می‌توانید با لمس کاراکتر تقویم که روبروی تاریخ قرار گرفته به برنامه پخش روزهای پیش دسترسی یابید.

دسترسی به بخش برنامه‌ها ایران صدا

با انتخاب بخش برنامه‌ها در همان نوار بزار بالایی شما با نام برنامه‌های هر شبکه آشنا می‌شوید که با لمس هر برنامه اطلاعات بیشتری از آن برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین از این بخش می‌توانید با انتخاب نام برنامه مورد نظر خود به راحتی به اجراهای این برنامه در تاریخ‌های پیش نیز دسترسی داشته باشید.

آرشیو زمانی

آرشیو زمانی چهارمین و آخرین بخش مربوط نوار ابزار هر کانال است. شما از این بخش به‌راحتی می‌توانید به هر زمان و هر تاریخی از شبکه مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

نکته بسیار کاربردی که در این برنامه رعایت شده و مورد استقبال کاربران قرار گرفته این است که روبروی نام شبکه شما با علامت منو (سه خط فصله زیرهم) متداول در برنامه‌های موبایلی روبرو هستید که با لمس آن تمامی کانال‌های رادیویی پیش روی شما قرار گرفته و به راحتی می‌توانید کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در نوار ابزار اصلی و بالایی این برنامه نیز مقابل لوگوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی برای شما دو کلید میانبر دیگر نیز درنظر گرفته شده است. اولین کلید که لوگوی برنامه ایران صدا ۳ است شما را به سایر بخش‌ها یا بخش‌های اصلی این برنامه که در صفحه نخست قرار داشتند هدایت می‌کند. کلید دوم هم انتخاب یکی از سه بخش رادیویی یعنی رادیو سراسری، رادیو استانی و رادیو نما را برای شما فراهم می‌سازد.

بخشی برای طرفداران موسیقی

صدای موسیقی ایران‌صدا هم عنوان بخشی است که هر چند فعلا بصورت آزمایشی برای کاربران راه‌اندازی شده است اما در همین مدت زمان کم راه‌اندازی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این بخش کاربران می‌توانند به موسیقی و ترانه‌های خوانندگان مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. این دسترسی از چند جهت برای کاربران فراهم شده است. کاربر می‌توانند نام خواننده و یا آهنگ مورد نظر از باکس جستجو، پیدا کند. علاوه بر این در قسمت پایین صفحه اصلی بخش صدای موسیقی کاربران می‌توانند با استفاده از نواری که در آن طبقه‌بندی‌های آثار موسیقی، آثار تازه، آثار برتر و … دیگر قرار گرفته به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

یک دنیا کتاب با صداهای ماندگار

بخش کتاب گویا ایران صدا هم یکی دیگر از بخش‌های پر طرفدار این برنامه کاربردی است. در این بخش حجم بسیار بالایی از کتاب‌ها و نمایش‌نامه‌های خارجی و داخلی با صداهای ماندگار گویندگان ایرانی مورد بازخوانی قرار گرفته که دسترسی به آن‌ها با دانلود رایگان ایران صدا از چارخونه به راحتی برای شما فراهم می‌شود.

در این بخش هر کتاب صوتی با پوستر زیبا و اختصاصی به کاربر نمایش داده شده است علاوه بر این در میان کتاب‌های معرفی شده با توجه به مناسبت‌های روز پیشنهادهایی قرار گرفته که کاربر می‌تواند با ورود به آن‌ها به کتاب‌های مرتبط دسترسی پیدا کند. البته همانطور که گفتیم در این بخش بیشتر نمایشنامه‌های رادیویی داخلی و خارجی در قالب کتاب در دسترس کاربران قرار گرفته است.

دعا و نغمه های مذهبی و آموزش قرآن

یکی دیگر از بخش‌های جذاب برنامه ایران صدا بخش‌های تلاوت و آموزش قرآن، دعا و نغمه‌های مذهبی و سخنرانی‌های مذهبی است که هر کدام از این بخش‌ها خود از زیرمجموعه‌ها و محتواهای متنوع و آموزنده‌ای تشکیل شده‌ است. به عنوان مثال در بخش تلاوت و آموزش قرآن که از صفحه اصلی قابل دسترسی است، تلاوت های ماندگار قاریان بزرگ جهان اسلام، ترجمه فارسی گویای قرآن به صورت صوتی، ترتیل‌های جزء خوانی دلنشین، برنامه‌های آموزشی با کارشناسی اساتید باتجربه کشور با امکان جستجو در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در بخش دعاها و نغمه‌های مذهبی و همچنین بخش سخنرانی مذهبی نیز امکان دسترسی به مجموعه متنوعی از مداحی‌ها و روضه‌ها، دسترسی به دعاها، مناجات و زیارات معروف، دسترسی به مجموعه متنوعی از تواشیح، ابتهال و همخوانی‌ها و امکان دانلود و پخش آنلاین نواهای عرفانی و همچنین امکان جستجو در سخنرانی‌ها بر اساس مناسبت‌های مذهبی و دسترسی به سلسله سخنرانی‌ها و دروس سخنرانان برجسته حوزه فراهم شده است.

به شکل کلی در بین برنامه‌های کاربردی که به نوعی خدمات صوت و تصویر و ویدیو ارایه می‌دهند، نسخه سوم برنامه ایران صدا، یک سر و گردن از همه آن‌ها بالاتر ایستاده و استانداردهای بالایی را چه از نقطه نظر ربط کاربری و چه از منظر محتوایی رعایت کرده است. پس اگر شما هم به دنبال یک برنامه عالی برای دسترسی به تمام محتواهای رادیویی هستید دانلود رایگان ایران صدا از چارخونه را از دست ندهید.

https://mag.charkhoneh.com/3234
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *