بررسی بازی انعکاس تاریک؛ روحی که به دنبال جسدش می‌گردد!

مجله چارخونه » بازی » بررسی بازی انعکاس تاریک؛ روحی که به دنبال جسدش می‌گردد!
بررسی بازی انعکاس تاریک؛ روحی که به دنبال جسدش می‌گردد!
دانلود بازی انعکاس تاریک
فهرست محتوا

دانلود بازی انعکاس تاریک می‌تواند ذهن شما را به چالش بکشد و موسیقی فوق‌العاده آن، حسی از ترس و هیجان را به شما منتقل خواهد کرد. بازی انعکاس تاریک یکی از بازی‌های مهیج ایرانی محسوب می‌شود که در ژانر معمایی برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. بازی انعکاس تاریک نظیر ماچیرانیوم (Machinarium)، بوتانیکولا (Botanicula)، سامورست (Samorost) و دره یادبود (Monument Valley) مجموعه‌ای از اتفاقات ناگهانی، غیر قابل پیش‌بینی و کارهای معمایی است.

بازی انعکاس تاریک قرار است در قسمت‌های مختلف با داستان‌های متفاوت به بازار عرضه شود. در حال حاضر قسمت اول آن با نام «بی خوابی» برای گیمرها ارائه شده است. بنابراین قصد داریم در این مطلب از مجله چارخونه بازی انعکاس تاریکی قسمت اول، یعنی «بی خوابی» را مورد بررسی قرار داده و جزئیات بیشتری از آن را در اختیارتان قرار دهیم.

داستان بازی

برنامه‌نویسان ایرانی در حوزه طراحی و ساخت بازی‌های موبایل از سایر برنامه‌نویسان اپلیکیشن و گیم عقب نمانده و تاکنون بازی‌های معمایی مختلفی به دنیای گیمینگ ویژه گوشی هوشمند معرفی کرده‌اند. قسمت اول بازی انعکاس تاریک، یعنی «بی خوابی» داستان دختری را روایت می‌کند که به دار آویخته شده و جسم بی‌جان آن از طناب آویزان مانده است.

پس از مرگِ دختر و جدا شدن روح از جسد، روح دیگری به سراغ دختر جوان آمده و از او درخواست تسخیر پیکرش را دارد. پس از گفتگویی که بین روح دختر و روح سرگردان شکل می‌گیرد، قراری بین دو روح گذاشته می‌شود. طبق این قرار روح سرگردان در ازای ورود به بدن دختر، چگونگی بازگشت روح به جسم را به دختر جوان یاد خواهد داد.

پس از پایان گفتگو بازی به جریان خواهد افتاد. بنابراین با ورود روح سرگردان به پیکر بی‌جان دختر جوان، بدن او جان تازه‌ای گرفته و به دنیا باز می‌گردد. جریان بازی پیرامون حل معماهایی برای دستیابی به جسد روح سرگردان شکل می‌گیرد. در این مسیر معماها و چالش‌هایی شما را درگیر خواهند کرد.

دانلود بازی انعکاس تاریک

بررسی گرافیک بازی و گیم پلی آن

گیم پلی و گرافیک بازی یک طراحی دو بعدی با دوربین پرسپکتیو (Perspective) دارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت همه اشیا درون بازی به صورت دو بعدی طراحی شده و تنها دوربین به حالت سه بعدی است. بی‌شک پس از ورود به بازی شیفته گرافیک فوق‌العاده و بی نظیر آن خواهید شد؛ چرا که همه چیز با نام بازی و حال و هوای آن هم‌خوانی دارد.

از موسیقی بازی گرفته تا طراحی صحنه و گرافیک، همگی حس یک بازی معمایی و جنایی را به شما القا خواهند کرد. در مجموع می‌توان گفت گرافیک و گیم پلی بازی به خوبی طراحی شده و تیم طراح در این زمینه چیزی کم نگذاشته‌اند.

دانلود بازی انعکاس تاریک و نصب و اجرا

اما بعد از روایت داستان بازی، بررسی گرافیک و گیم پلی آن نوبت به اجرای بازی می‌رسد. برای این منظور کافی است این بازی را از چهارخونه بصورت رایگان دانلود کنید. صفحه شروع بازی به صورت یک تابلو اعلانات طراحی شده است. در قسمت تنظیمات، می‌توانید صداهای بازی و شدت نور صفحه نمایش را کم یا زیاد کنید. با لمس گزینه بازی جدید دوربین از روی تابلو عقب رفته و بازی شروع می‌شود. بازی از دخترک به دار آویخته شده آغاز خواهد شد. با کمی مکث، روح دخترک از جسد خارج شده و پس از آن روح سرگردان بازی، به سمت روح دخترک می‌آید.

در اینجا مکالمه‌ای بین دو روح انجام می‌گیرد. مکالمات بدون صدا بوده و تنها متن مکالمات در بالای صفحه به شما نمایش داده می‌شوند. با لمس نمایشگر بازی از این قسمت پرش خواهد کرد. پس از اتمام مکالمه، روح سرگردان وارد جسد دختر جوان می‌شود و درنتیجه جسد جانی تازه می‌گیرد. در اینجا بازی شروع شده و اولین معمای بازی، یعنی: «نجات از طناب دار» در پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

پس از نجات پیدا کردن از طناب دار، با لمس قسمت‌های مختلف صفحه‌نمایش دختر جوان حرکات گوناگونی را انجام می‌دهد؛ به عنوان مثال: دختر جوان قادر است راه برود یا اشیای روی زمین را بردارد. همچنین با دوبار لمس مسیر، دختر شروع به دویدن خواهد کرد. به طور خلاصه همه مسیر بازی با لمس قسمت‌های مختلف صفحه نمایش اجرا می‌شود و نیازی به انجام هیچ حرکت اضافه‌ای نخواهید داشت. بنابراین کافی است ذهن خود را به چالش کشیده و معماهای بازی را حل کنید!در طول بازی باید حواستان به محیط اطراف و ابزارهای پیرامون روح دختر جوان باشد؛ چرا که تک‌تک ابزارهای موجود برای حل معماها به کارتان آمده و بی‌شک در حل معماهای بازی به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

در طول بازی باید حواستان به محیط اطراف و ابزارهای پیرامون روح دختر جوان باشد؛ چرا که تک‌تک ابزارهای موجود برای حل معماها به کارتان آمده و بی‌شک در حل معماهای بازی به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

ما در این گزارش درباره همه اجزای بازی «انعکاس تاریک» به طور مفصل صحبت کردیم؛ اما اجرای صحیح بازی و کشف رمز و رازهای آن بر عهده شما است. بنابراین دست به کار شده و با نصب بازی، خود را برای یک ماجراجویی مرموز و هیجان‌انگیز آماده کنید. مطمئن باشید با اجرای بازی و پیمودن مراحل آن به اندازه کافی لذت برده و از نصب آن پشیمان نخواهید شد.

https://mag.charkhoneh.com/3530
امتیاز دهید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *