برنامه بشارت، همراه قرآنی شما

مجله چارخونه » برنامه‌ » مذهبی » برنامه بشارت، همراه قرآنی شما
برنامه بشارت، همراه قرآنی شما
دانلود برنامه بشارت
فهرست محتوا

بشارت اپلیکیشنی باهدف توجه بیشتر به معنویات در دسته‌بندی مذهبی است که از محصولات استودیوی مطهر نت پارس محسوب می‌شود. پیش‌ از این مطهر نت پارس را با برنامه اندرویدی موفق سلامت پلاس شناخته‌ایم. این اپلیکیشن با حجم کم و دسترسی رایگان در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار دارد. تیم برنامه‌سازی بشارت ماموریت اصلی این اپلیکیشن را اجرای طرح و پویش ملی حفظ قرآن کریم اعلام کرده‌اند. همه افرادی که به دنبال حفظ قرآن و تقویت حس معنویت، آموزش قرائت قرآن و… هستند از مخاطبان اصلی برنامه بشارت محسوب می‌شوند. پیش از دانلود برنامه بشارت با مجله چارخونه همراه باشید تا به‌نقد و بررسی این اپلیکیشن بپردازیم.

حفظ قرآن با برنامه بشارت

تیم سازندگان اپلیکیشن بشارت با همکاری کارشناسان آموزش قرائت و حفظ قرآن موفق به طراحی برنامه‌ای جامع برای حفظ قرآن شده‌اند. ازآنجاکه دروازه ورود به حفظ قرآن، فراگیری سوره‌های کوتاه است، در این طرح نسبت به بررسی و حفظ جزء سی‌ام قرآن توجه ویژه‌ای شده است. ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم با طراحی و اجرای طرح بشارت 1452 و برگزاری آزمون‌های گوناگون بستری مناسب برای فراگیری آموزه‌های قرآنی فراهم کرده است.

این اپلیکیشن در بخش‌های گوناگون ثبت‌نام، راهنمای شرکت در طرح، آموزش جزء 30، جدول امتیازات، جدول پخش، مسابقه، برندگان، امتیاز من، جوایز طرح، سرگرمی قرآنی و پخش زنده طراحی شده است.

ثبت‌نام و ورود

برای دسترسی به بیشتر قسمت‌های بشارت باید در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنید؛ بنابراین شاید بتوان گفت گام اول برای استفاده از بشارت ثبت‌نام در این برنامه است. برای این منظور نام کاربری شما، کد ملی‌تان خواهد بود. می‌توانید با انتخاب رمز عبور و ورود شماره تلفن همراه مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید.

راهنمای شرکت در طرح

ابتدا این بخش توضیحاتی درباره طرح بشارت 1452 به شما می‌دهد. علاقه‌مندان به حفظ جزء سی‌ام قرآن امکان استفاده از برنامه‌های صدا‌و‌سیما مطابق جدول پخش موجود در اپلیکیشن و محتواهای بارگذاری شده در بخش آموزش جزء سی‌ام را دارند. علاوه‌براین‌ها می‌توانید با شرکت در مسابقات طراحی شده به‌صورت روزانه از جوایز نفیسی بهره‌مند شوید. قرآن آموزان با حضور در آزمون‌های پایانی هر مرحله از طرح و کسب نمرات لازم، موفق به دریافت گواهینامه معتبر خواهند شد. شرکت در بعضی از این آزمون‌ها در اپلیکیشن بشارت و برخی دیگر با مراجعه به مراکز آموزش قرآن میسر می‌شود.

آموزش جزء 30

آموزش جزء 30 با نظارت مستقیم کارشناسان و مربیان آموزش قرآن طراحی شده است. پروژه آموزش جزء سی‌ام در سه مرحله سوره‌های ناس تا زلزال، طارق تا بینه و نبا تا بروج اجرا می‌شود. پس از ورود به هر مرحله فهرستی از سوره‌ها به نمایش درمی‌آیند. با کلیک بر نام هر سوره شما وارد مدرسه حفظ می‌شوید. در مدرسه حفظ شما به ویدیوهای آموزشی برای حفظ سوره، انیمیشن تلاوت قرآن برای حفظ ویژه یادگیری کودکان، آموزش روان‌خوانی سوره، تفسیر سوره توسط کارشناسان قرآنی و تلاوت قرآن با قاریان بین‌المللی دسترسی پیدا می‌کنید. در هریک از این گزینه‌ها امکان ثبت علاقه‌مندی و نظرات مهیا شده است.

جدول امتیازات

جدول امتیازات شرحی بر اقدامات گوناگون و امتیاز در نظرگرفته شده برای هر قسمت است. ثبت‌نام، حفظ هر سوره، شرکت در آزمون‌های گوناگون، دعوت از سایر دوستان و شرکت در مسابقات پیامکی بین 10 تا 8000 امتیاز به شما خواهند داد.

جدول پخش

تیم اجرایی طرح بشارت 1452 با کمک‌ صداوسیما در 19 شبکه تلویزیونی مانند شبکه قرآن، آموزش، افق، نسیم، پویا و… برنامه‌هایی برای آموزش حفظ قرآن و برگزاری مسابقات پیامکی اجرا می‌کنند. شما برای اطلاع از ساعت و شبکه پخش می‌توانید به قسمت جدول پخش از اپلیکیشن بشارت مراجعه کنید.

مسابقه

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اپلیکیشن بشارت مسابقه است. مسابقه از بخش‌های مسابقات نهایی، سوره‌ای و روزانه تشکیل شده است. در هر فصل از طرح بشارت 1452 مجموع سوالاتی برای مسابقه در اپلیکیشن در نظر گرفته شده تا به‌طور دقیق کاربران را ارزیابی کند. این بخش در مرحله دوم اجرای طرح فعال می‌شود و از هر سوره برحسب محتوا و نکات قرائتی سوره سوالاتی طرح شده است. بخش روزانه شامل سوالی با محتوای قرآنی است که 20 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می‌کند.

جوایز طرح

با شرکت در مسابقات روزانه و فصلی اپلیکیشن بشارت از جوایز ارزنده و متنوعی برخوردار خواهید شد. ده کمک‌هزینه خرید خودرو، 40 هزار جایزه ویژه طرح دانش‌آموزی، 100 جایزه ویژه مدارس و موسسات قرآنی، هزاران جایزه برای عموم شرکت‌کنندگان و صدها جایزه برای مسابقات پیامکی روزانه ازجمله این جوایز است.

منوی برنامه

یکی از قابلیت‌های بشارت طراحی منوی برنامه است. منوی برنامه شامل گزینه‌های خانه، پیام‌ها، درباره طرح، اشتراک‌گذاری، تنظیمات، راه‌های ارتباطی و درباره بشارت است. راه‌های ارتباطی و پیام‌ها پل ارتباطی تیم سازندگان بشارت و کاربران است. همچنین بخش تنظیمات امکان تغییر اطلاعات حساب کاربری‌تان را فراهم می‌کند. اگر بشارت از اپلیکیشن‌های موردعلاقه شما باشد می‌توانید آن را با سایر دوستانتان share کنید.

جمع‌بندی

به‌طورکلی با توجه به ویژگی‌های فراوانی مانند فضای گرافیکی چشم‌نواز، تلاوت قرآن با صدای قاریان مختلف، آموزش حفظ قرآن متناسب با رنج سنی مخاطب، ثبت جوایز متنوع و ارزنده به‌عنوان جایزه، افزایش اطلاعات قرآنی، دسترسی رایگان، رابط کاربری آسان، حجم کم و… تجربه متفاوتی در آموزش قرآن برایتان رقم خواهد زد. برای دانلود بشارت می‌توانید از لینک زیر یا تصویر QR code استفاده کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *