پلاک یاب برنامه‌ای چند کاره برای رانندگان

مجله چارخونه » برنامه‌ » پلاک یاب برنامه‌ای چند کاره برای رانندگان
پلاک یاب برنامه‌ای چند کاره برای رانندگان
دانلود برنامه پلاک یاب
فهرست محتوا

به‌جرات می‌توان گفت پلاک یاب اپلیکیشنی ضروری برای همه رانندگان است. این برنامه اندرویدی کاربردهای متنوعی دارد که باعث افزایش امنیت خودروها و رانندگان می‌شود. مخاطبان اصلی پلاک یاب رانندگانی هستند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سفر ایمن برایشان اهمیت زیادی دارد. پس پیش از دانلود برنامه پلاک یاب با مجله چارخونه همراه باشید تا به‌نقد و بررسی این اپلیکیشن بپردازیم.

پلاک یاب چیست؟

برنامه‌نویسان ایرانی ابتدا این اپلیکیشن را برای تشخیص پلاک هر شهر طراحی کرده بودند؛ اما در به‌روزرسانی‌های بعدی قابلیت‌های بیشتر و متنوعی به پلاک یاب افزوده شده که این اپلیکیشن را جذاب‌تر و محبوب‌تر کرده است. دسترسی به همه قسمت‌های پلاک یاب از طریق منوی برنامه امکان‌پذیر است. گزینه‌های پلاک یاب، پلاک‌های جدید، استعلام خلافی هوشمند، استعلام نمره منفی هوشمند، ثبت مشخصات خودرو، عیب‌یابی خودرو، مسیریابی، تاریخچه‌ها، یادآوری سرویس و تعویض قطعات، نمره منفی تخلفات رانندگی، نرخ جرائم رانندگی و ارتباط با ما از بخش‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شوند. گزینه‌های تنظیمات و به اشتراک‌گذاری برای کنترل بیشتر پلاک یاب و معرفی به دوستان طراحی شده‌اند.

پلاک یاب

بخش پلاک یاب به شما می‌گوید هر ماشین با توجه به پلاک آن متعلق به کدام استان و شهر است. این قسمت از دو بخش پلاک خودرو و استان‌ها تشکیل شده است. در بخش پلاک خودرو با ورود عدد دورقمی روی پلاک ماشین در باکس جستجو نام استان و شهر خودرو مشخص می‌شود. همچنین در بخش استان‌ها با انتخاب نام هر استان، همه پیش‌شماره‌های مربوط به آن ‌نمایش داده خواهد شد.

پلاک‌های جدید

پلاک‌های جدید شما را از تفاوت‌های میان انواع خودروها مطلع می‌کند. پلاک‌های مربوط به ارگان‌های دولتی و برخی از سازمان‌های خصوصی مانند خودروهای تشریفات، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، پلاک گذر موقت و… در رنگ و نمادهای استفاده شده متفاوت‌ هستند.

استعلام خلافی هوشمند

اگر بخواهید از میزان تخلفات و جرائم رانندگی خود باخبر شوید، می‌توانید از بخش استعلام خلافی هوشمند استفاده کنید. کافی است بارکد 8 یا 9 رقمی پستی را در باکس جستجو وارد کنید و از میان استعلام هوشمند خلافی یا استعلام خلافی از طریق وب یک گزینه را انتخاب کنید تا جریمه‌های شما با جزییات تخلفات ظاهر شوند.

استعلام نمره منفی هوشمند

با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی اگر شما بیش‌ازحد معینی نمره منفی دریافت کنید، مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین و ابطال گواهینامه می‌شوید؛ بنابراین اطلاع از میزان نمره‌ منفی اهمیت بالایی دارد. شما با ورود شماره گواهینامه‌تان به اپلیکیشن و تکمیل مراحل خواسته شده قادر به مشاهده نمره منفی خود خواهید بود.

ثبت مشخصات خودرو

با توجه به این موضوع که برای استفاده از خدمات پلاک یاب دسترسی به مشخصات خودرو الزامی است با ثبت مشخصات خودرو بدون دردسر و در مدت کوتاهی قادر به انجام عملیات موردنظر خود هستید. از اطلاعات لازم برای تکمیل این قسمت می‌توان به شماره گواهینامه، موتور، شاسی، شماره بارکد پستی و… اشاره کرد.

همچنین شما می‌توانید مشخصات بیش از یک خودرو را در این برنامه ثبت کنید. برای انجام هر عملیات کافی است خودروی موردنظر خود را از میان خودروهای ثبت شده انتخاب کنید.

عیب‌یابی خودرو

عیب‌یابی خودرو مانند یک مکانیک همراه برایتان سودمند است. این بخش از اپلیکیشن مانند یک لغت‌نامه همراه به بررسی مشکلات خودرو می‌پردازد. با جستجوی مشکل خود در این بخش احتمالات موجود بررسی شده و راهکارهای مختلفی پیشنهاد می‌شود. صداهای اضافی از موتور، خاموشی خودرو بر اثر ضربه مثل دست‌انداز، اختلالات ماشین هنگام شتاب‌گیری و… ازاین‌دست مشکلات هستند.

مسیریابی

اگر قصد سفر بین شهری دارید، مسیریابی راه ایمن و مسافت بین دو شهر را مشخص می‌کند. در این بخش با تعیین شهرهای مبدا و مقصد طول مسیر، زمان سفر در شرایط بدون ترافیک و نقشه مسیر نمایش داده می‌شوند. همچنین با بزرگنمایی نقشه مسیر از امکانات جاده‌ای و سایر مسیرها مطلع خواهید شد.

تاریخچه‌ها

برای دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به خلافی‌ها و نمرات منفی خود از بخش تاریخچه استفاده کنید. با هر بار استفاده از دریافت خلافی یا مشاهده نمرات منفی، این تاریخچه آپدیت شده و اطلاعات را ذخیره می‌کند. در بخش تنظیمات می‌توانید از این داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

یادآوری سرویس و تعویض قطعات

شما در یادآوری سرویس و تعویض قطعات با ثبت کیلومتر طی شده خودرو و تنظیم اعلان می‌توانید از سلامت یا تعویض به‌موقع قطعات خودرو مطمئن باشید. پس از انتخاب نوع قطعه موردنظر می‌توانید تعیین کنید پس از چند کیلومتر یا چه مدت دیگر پلاک یاب به شما اعلان تعویض خودرو بدهد.

نمره منفی تخلفات رانندگی

در این بخش جدولی را مشاهده خواهید کرد که نمره منفی هر تخلف رانندگی را در وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی و سنگین مشخص می‌کند. از تخلفات بررسی شده در این قسمت می‌توان به تجاوز از سرعت غیرمجاز، عدم رعایت مقررات حمل بار، عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو و… اشاره کرد.

نرخ جریمه رانندگی

طراحان پلاک یاب جدولی را برای این قسمت در نظر گرفته‌اند که مطابق با آن میزان جریمه برای هر نوع تخلف رانندگی در سه نوع کلان‌شهری، سایر شهرها و روستاها مشخص شده است. از تخلفات بررسی شده در این بخش می‌توان اجرای حرکات نمایشی، استفاده از شیشه دودی، مصرف مشروبات الکلی و… را نام برد.

جمع‌بندی

به‌طورکلی پلاک یاب با توجه به ویژگی‌هایی مانند گرافیک مناسب، اطلاعات جامع از تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی، اطلاعات تعمیر خودرو، استعلام نمره منفی و خلافی، سهولت کاربری، دسترسی رایگان، حجم کم و… می‌تواند تجربه متفاوتی در رانندگی ایمن برایتان رقم بزند. برای دانلود و نصب پلاک یاب می‌توانید از لینک زیر یا تصویر QR code استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/4371
امتیاز دهید

2 پاسخ

    1. شما می توانید تمامی محصولات بازی و برنامه در چارخونه را بر روی گوشی نصب و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *