یک همراه همه‌فن حریف در ضبط فیلم و ثبت اسکرین‌شات

مجله چارخونه » برنامه‌ » ویدئو و رسانه » یک همراه همه‌فن حریف در ضبط فیلم و ثبت اسکرین‌شات
یک همراه همه‌فن حریف در ضبط فیلم و ثبت اسکرین‌شات
دانلود برنامه DU Recorder
فهرست محتوا

برنامه DU Recorder یک برنامه جامع و کاربردی برای ضبط فیلم و عکس‌برداری از صفحه گوشی هوشمند اندروید است. اگر شما هم اهل فیلمبرداری از ویدئوهای غیرقابل دانلود یا ثبت اسکرین‌شات هستید، در ادامه با مجله چارخونه برای بررسی و دانلود برنامه DU Recorder همراه باشید.

معرفی برنامه DU Recorder

دانلود برنامه DU Recorder این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از صفحه ‌نمایش گوشی هوشمند خود فیلم یا تصویر ثبت کنید. بنابراین با استفاده از دو رکوردر برای ضبط ویدئوهای لایو اینستاگرام یا اسکرین‌شات از مطالب دلخواه خود محدودیتی نخواهید داشت.

نصب اپلیکیشن و شروع کار با آن

برای شروع کار با برنامه DU Recorder، آن را از اپ استور چارخونه دانلود و نصب کنید. با اجرای برنامه، DU Recorder به حالت شناور کنار نمایشگر گوشی هوشمند شما قرار خواهد گرفت. بنابراین برای ورود به برنامه، کافی است آیکون شناور اپلیکیشن در نمایشگر گوشی خود را لمس کنید.

ضبط فیلم با برنامه DU Recorder

برای فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش گوشی هوشمند، باید دکمه شناور را لمس کنید و در ادامه دایره قرمزرنگ موجود در محیط برنامه را انتخاب کنید. بعد از انتخاب دایره قرمزرنگ شمارش معکوس شروع شده و ضبط فیلم آغاز می‌شود. همچنین برای پایان فیلم‌برداری کافی است مجددا دکمه شناور را لمس کرده و مربع قرمز را انتخاب کنید. البته امکان توقف و ادامه مجدد ضبط فیلم نیز وجود دارد. این کار با کنترلر بالای مربع قرمز امکان‌پذیر خواهد بود.

ثبت اسکرین‌شات

شما می‌توانید علاوه بر ضبط فیلم، از صفحه‌نمایش گوشی خود اسکرین‌شات بگیرید. در نظر داشته باشید این قابلیت در حالت پیش‌فرض گوشی غیرفعال است. بنابراین برای استفاده از آن باید از تنظیمات برنامه گزینه Screenshot را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه دکمه شناور دیگری در نمایشگر گوشی شما نمایان می‌شود. لمس این کلید باعث ثبت اسکرین‌شات از صفحه‌نمایش گوشی هوشمندتان خواهد شد.

ویژگی‌های اپلیکیشن DU Recorder

پخش زنده

با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی یا صفحه ویژه ویدئوهای لایو برنامه، پخش زنده داشته باشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برای دسترسی به این قابلیت کافی است دکمه شناور ضبط فیلم را لمس کرده و آخرین گزینه را انتخاب کنید. پس‌ازآن باید محیطی دلخواه خود برای اشتراک‌گذاری ویدئو را انتخاب کنید. به‌طور پیش‌فرض امکان پخش ویدئو در بعضی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و صفحه ویژه خود برنامه وجود دارد. با انتخاب شبکه اجتماعی موردنظرتان ویدئو شما به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

ثبت یادداشت و علامت‌گذاری در فیلم‌ها و اسکرین‌شات‌ها

گاهی بد نیست برای درک بهتر مخاطب قسمتی از تصویر را علامت‌گذاری کرده یا نوشته‌ای روی آن درج کنید. اپلیکیشن DU Recorder این قابلیت را فراهم کرده است که پیش از ثبت اسکرین‌شات یا حین ضبط فیلم، نمایشگر گوشی خود را علامت‌گذاری کرده یا نوشته‌ای روی آن درج کنید. البته این قابلیت هم نظیر اسکرین‌شات در پیش‌فرض برنامه غیرفعال است و باید از تنظیمات گزینه مربوط به آن (Brush) را فعال کنید.

ضبط ویدئوهای GIF

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن امکان ضبط ویدئوهای گیف است. بنابراین با استفاده از آن می‌توانید فیلم‌هایی با فرمت GIF از صفحه‌نمایش گوشی خود تهیه کرده و آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این ویژگی هم در ابتدا غیرفعال است و برای فعال‌سازی آن باید از تنظیمات برنامه گزینه GIF recorder را فعال کنید.

اضافه کردن دوربین به اسکرین‌شات‌ها یا فیلم‌ها

از دیگر امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت اضافه کردن دوربین به اسکرین‌شات‌ها یا فیلم‌ها است. به استفاده از آن می‌توانید هم‌زمان تصویر خود را ضمیمه اسکرین‌شات‌ها کنید یا حین فیلم‌برداری از نمایشگر گوشی، ویدئویی از خود یا محیط هم ضبط کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت از بخش تنظیمات گزینه Camera را فعال کنید.

ویرایش عکس‌ها و فیلم

امکان ویرایش عکس‌ها و فیلم‌ها از دیگر امکاناتی است که اپلیکیشن DU Recorder در اختیار شما قرار می‌دهد. با این قابلیت قادر خواهید بود تصاویر گرفته شده و فیلم‌های ضبط شده را ویرایش کنید، به یکدیگر بچسبانید یا از طریق وای فای آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ بنابراین به لطف وجود این ویژگی دیگر نیازی به ویرایش جداگانه تصاویر و فیلم‌ها با سایر اپلیکیشن‌ها نخواهد بود.

جمع‌بندی و سخن پایانی

درمجموع اپلیکیشن DU Recorder یک اپلیکیشن جامع و کامل برای ثبت اسکرین‌شات و ضبط فیلم از صفحه‌نمایش گوشی است؛ بنابراین اگر برای ضبط ویدئو و گرفتن اسکرین‌شات از صفحه‌نمایش گوشی خود دنبال یک اپلیکیشن تمام‌عیار هستید یا از فشردن هم‌زمان چند دکمه برای ثبت اسکرین‌شات یا ضبط فیلم از صفحه‌نمایش گوشی خود خسته شده‌اید، اپلیکیشن DU Recorder یک انتخاب مناسب و یک دستیار کاربلد برای شما خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *