نقد و بررسی برنامه Mimo؛ مرجعی همراه برای آموزش برنامه‌نویسی

مجله چارخونه » برنامه‌ » برنامه های آموزشی » نقد و بررسی برنامه Mimo؛ مرجعی همراه برای آموزش برنامه‌نویسی
نقد و بررسی برنامه Mimo؛ مرجعی همراه برای آموزش برنامه‌نویسی
دانلود برنامه Mimo
فهرست محتوا

برنامه Mimo اپلیکیشنی جامع برای آموزش برنامه‌نویسی است که بر اساس اعلام گوگل جزء محبوب‌ترین و پردانلودترین برنامه‌های 2018 قرارگرفته است. با توجه به افزایش شمار برنامه‌نویسان در سراسر جهان دسترسی به منابع غنی برای آموزش این علم کاربردی نیازی اساسی محسوب می‌شود. برنامه Mimo با هدف آموزش اصول برنامه‌نویسی به بازار دیجیتال عرضه‌شده است. اپلیکیشن Mimo قابلیت اجرا روی انواع سیستم‌عامل‌های اندرویدی و ios را دارد. مخاطبان اصلی این برنامه افراد مبتدی و تازه‌کار در برنامه‌نویسی هستند که قصد یادگیری الفبای برنامه‌نویسی و ساخت اولین برنامه خود دارند. پیش از دانلود برنامه Mimo با مجله چارخونه همراه باشید تا به ‌نقد و بررسی این اپلیکیشن بپردازیم.

برنامه Mimo چیست؟

برنامه Mimo اپلیکیشنی برای آموزش، خواندن و نوشتن انواع کدهای برنامه‌نویسی است. همچنین به کمک این برنامه شما قادر به ساخت انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها خواهید بود. سویفت، پایتون، CSS، HTML، جاوا اسکریپت، SQL، PHP، سی‌شارپ و… از پرطرفدارترین دوره‌های Mimo هستند. با اجرای دقیق برنامه‌ آموزشی ارائه‌شده در این اپلیکیشن، می‌توانید پیشرفت خود را اندازه بگیرید و امتیازها و مهارت‌هایتان را با بیش از چهار میلیون کاربر Mimo مقایسه کنید. پیش از ورود به برنامه اصلی مطابق با سوالات و آزمودن‌های انجام‌شده در اپلیکیشن، برنامه درسی اختصاصی دریافت خواهید کرد.

سوالاتی مانند میزان تسلط شما بر کدنویسی، هدف شما از کدنویسی، نوع زبان موردنظر برای یادگیری و… از شما پرسیده می‌شود. شما باید از میان ساخت پروژه‌، یادگیری زبان برنامه‌نویسی و پیشرفت مهارت برای انتخاب شغل یکی را به‌عنوان هدف برگزینید. گام بعدی ساخت پروفایل شخصی از طریق اکانت فیس‌بوک یا گوگل است. پس از انتخاب اکانت موردنظر خود وارد برنامه آموزشی خواهید شد. در صفحه اصلی این برنامه چهار گزینه profile، challenges، explore و learn برای شما نمایش داده خواهد شد.

بخش Profile

اولین بخش موردتوجه در profile بخش daily goal است. با لمس گزینه edit goal در این بخش با تعیین تعداد تمرینات می‌توانید به سطح مورد انتظارتان برسید. برنامه‌سازان Mimo پنج تمرین برای سطح مبتدی، ده تمرین برای سطح متوسط و بیست تمرین برای سطح پیشرفته طراحی کرده‌اند. علاوه‌براین مورد با تفکیک روزهای هفته برای یادگیری و استراحت برنامه خود را مشخص خواهید کرد. بخش achievements نشان‌دهنده دستاوردهای شما در دوره فراگیری مهارت برنامه‌نویسی است. دستاوردهای hattrick، rooki، scout، wunderkind و tinkerer برای این قسمت از Mimo طراحی‌شده است. برای مثال زمانی موفق به کسب نشان hattrick می‌شوید که سه روز متوالی به انجام تمرین‌های خود پایبند باشید.

یکی دیگر از بخش‌های پروفایل گزینه setting است. با فعال‌سازی daily reminder دیگر هیچ بهانه‌ای برای فراموشی انجام تمرین‌های برنامه‌نویسی پذیرفتنی نخواهد بود. از نکات جذاب این بخش می‌توان به امنیت بالای Mimo اشاره کرد. با انتخاب و امکان تغییر رمز برای اپلیکیشن Mimo و دریافت نسخه پشتیبان، تهدیدی برای داده‌های شما وجود نخواهد داشت. اگر Mimo انتظارات شما را از یک اپلیکیشن آموزشی برآورده ساخت می‌توانید آن را با سایر دوستانتان share کنید.

بخش Challenges

بخش Challenges محلی برای به چالش کشیدن مهارت‌های شما در زبان‌های گوناگون است. در این قسمت روزانه چالش‌های متفاوتی قرار می‌گیرد که با حل آن‌ها امتیازات بیشتری کسب خواهید کرد. هر چالش از چندین مرحله تشکیل‌شده است. این بخش در حال حاضر فقط برای زبان جاوا اسکریپت چالش‌هایی ارائه کرده است. البته در آپدیت‌های بعدی سایر زبان‌ها را نیز پشتیبانی خواهد کرد.

بخش Explore

تیم برنامه‌سازی Mimo قصد داشته‌اند در بخش Explore توجه شما را به قسمت‌های مختلف اپلیکیشن برای یادگیری منابع متنوع جلب کنند؛ بنابراین دوره‌های متنوعی را در Explore قرار داده‌اند. دوره‌هایی مانند build an android app، become a hacker، cybersecurity، internet & networks و… برای آموزش بیشتر به کاربران توصیه می‌شود.

بخش Learn

توسعه‌دهندگان Mimo تمرکز زیادی بر یادگیری اصولی و پایه‌ای برنامه‌نویسی داشته‌اند. به همین دلیل اپلیکیشن Mimo از ابتدایی‌ترین اصول ممکن شروع به آموزش می‌کند. گرچه مراحل ابتدایی برنامه ممکن است کسالت‌‌آور به نظر برسد؛ اما لازمه رسیدن به سطح تخصص برنامه‌نویسی تسلط بر همین نکته‌های به‌ظاهر ساده است.

ابتدای هر دوره، پس از معرفی منابع آموزشی و تعیین زمان لازم برای فراگیری دروس تدریس دوره در سه مرحله مقدماتی، آموزش اصلی و آموزش حرفه‌ای آغاز می‌شود. شما فقط زمانی مجاز به مشاهده مطالب آموزشی هستید که به محتواهای پیش از آن مسلط باشید. برای برخی از دوره‌ها آموزش صوتی نیز کنار محتواهای آموزشی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای استفاده از آموزش‌های حرفه‌ای باید نسبت به دریافت اشتراک از Mimo اقدام کنید. با پرداخت حق اشتراک دسترسی نامحدود به پادکست‌های آموزشی، منابع تدریس، تمرینات متنوع و… خواهید داشت. همچنین با دریافت حق اشتراک موفق به کسب گواهینامه پایان دوره می‌شوید. پس‌ازآن می‌توانید برنامه‌های کاربردی‌تر و مهم‌تری بسازید.

جمع‌بندی

به‌طورکلی Mimo با توجه به قابلیت‌هایی مانند فضای گرافیکی عالی، امکان آموزش دوره‌های متنوع، استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی، ارائه گواهینامه پایان دوره، رابط کاربری آسان، دسترسی رایگان، حجم کم نسبت به سایر اپلیکیشن‌های هم‌ردیف و… تجربه متفاوتی در آموزش برنامه‌نویسی برایتان رقم خواهد زد. برای دانلود Mimo از لینک یا تصویر QR code زیر استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/4631
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *