زندگی خود را با Notion منظم کنید

مجله چارخونه » برنامه‌ » ابزارها » زندگی خود را با Notion منظم کنید
زندگی خود را با Notion منظم کنید
دانلود برنامه Notion
فهرست محتوا

با دانلود برنامه Notion و استفاده از آن می‌توانید اموری مانند برنامه‌ریزی، نوت‌برداری و تهیه چک‌لیست را با گوشی خود انجام دهید. اگر شما هم اهل برنامه‌ریزی برای انجام کارهای خود هستید و عادت به نوشتن کارهایتان دارید، پیشنهاد ما به شما دانلود اپلیکیشن Notion است. برای بررسی اپلیکیشن Notion در مجله چارخونه همراه ما باشید.

شروع کار با برنامه

برای شروع کار با برنامه Notion  باید در برنامه ثبت‌نام کنید. می‌توانید از طریق حساب گوگل خود عضو برنامه شوید یا با وارد کردن یک آدرس ایمیل در برنامه ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام و مشخص کردن حرفه برنامه آماده استفاده است. در نظر داشته باشید پیش از انجام این مراحل امکان استفاده از برنامه به‌صورت آفلاین را نخواهید داشت.

ایجاد یک صفحه جدید در برنامه

درصورت نیاز به ایجاد یک صفحه جدید در اپلیکیشن مانند یک برنامه یا یادداشت، می‌توانید آیکون پایین صفحه را لمس کنید یا از طریق منو پیش بروید. در Notion امکان ایجاد یک صفحه خام یا طرح‌های از پیش طراحی شده وجود دارد.

با انتخاب یک صفحه خام می‌توانید آن را به‌دلخواه طراحی کرده و با استفاده از المان‌هایی که برنامه در اختیار شما قرار داده، آن را متناسب باسلیقه خود طراحی کنید. همچنین برای هر صفحه امکان انتخاب آیکون، عنوان، کاور، ایجاد قسمت بحث و گفتگو و مجموعه‌ای از بلاک‌های کاربردی مانند چک لیست‌های انجام کار، بلاک تصویر، بلاک متن و… وجود دارد؛ بنابراین متناسب با نیاز خود می‌توانید تعدادی از آن‌ها را کنار یکدیگر قرار داده و برنامه دلخواه خود را ایجاد کنید.

اگر برای طراحی ایده‌ای ندارید، طرح‌های موجود در برنامه می‌تواند به شما کمک کند. طرح‌های برنامه Notion بسیار متنوع هستند و می‌توانند نیاز شما را در هر زمینه‌ای برطرف کنند. فقط کافی است یکی را انتخاب و آن را مطابق میل خود ویرایش کنید.

هر صفحه‌ای که ایجاد ‌کنید در بالاترین قسمت منو قرار می‌گیرد. بنابراین یافتن و دسترسی به آن ساده خواهد بود. از طرفی اگر صفحه‌ای را حذف کنید، این صفحه به‌طور کامل از برنامه پاک نخواهد شد؛ بنابراین در صورت نیاز به صفحه موردنظر می‌توانید از قسمت Trash به آن دسترسی داشته و آن را بازیابی کنید.

درمجموع امکانات فراوانی برای ایجاد یک برنامه کاری، برگه یادداشت، پست بلاگ و مطلب یا برنامه دیگر در اپلیکیشن Notion قرار گرفته است. این موضوع باعث شده محدودیتی در استفاده از اپلیکیشن نداشته باشید و بتوانید از آن برای نظم‌دهی به امور مختلف خود استفاده کنید.

درباره اپلیکیشن Notion

اپلیکیشن Notion محصولی از Notion Labs است که برای سیستم‌عامل‌های اندروید، ios طراحی و منتشر شده است. این اپلیکیشن با دانلود بالای 100 هزار بار از گوگل پلی در سال 2018 و کسب امتیاز 4.2 ازجمله برنامه‌هایی است که توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

اپلیکیشن Notion یک برنامه نیمه آنلاین محسوب می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر گرچه می‌توان آن را در حالت آفلاین هم استفاده کرد؛ اما تجربه کاربری بهتر و دسترسی بخشی از امکانات خاص برنامه نیازمند اتصال آن به اینترنت است. پس از دانلود برنامه Notion از طریق لینک‌هایی که در انتهای این مطلب قرار دارد و نصب و اجرای آن روی گوشی خود وارد صفحه اول برنامه خواهید شد.

اپلیکیشن Notion در نسخه اندروید تنها 1.5 مگابایت و در نسخه ios 5.5 مگابایت حجم دارد؛ این برنامه حافظه چندانی از گوشی هوشمند شما را اشغال نمی‌کند البته قبل از دانلود اپلیکیشن Notion و نصب آن توجه داشته باشید برای استفاده از این برنامه محدودیت‌هایی دارید. چراکه برنامه Notion در سیستم‌عامل اندروید فقط روی نسخه 4.1 به بالا و در سیستم‌عامل ios روی نسخه 9.0 به بالا قابل‌اجرا است.

جمع‌بندی

گرچه در این مطلب اپلیکیشن Notion، روند شروع کار و بعضی از ویژگی‌ها و امکانات آن را توضیح دادیم. اما ازآنجاکه این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد، امکان بررسی همه این موارد وجود ندارد. به همین دلیل کشف بقیه امکانات برنامه را بر عهده شما می‌گذاریم. در پایان فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را در رابطه با اپلیکیشن Notion با ما در میان بگذارید تا سایر کاربران نیز از آن‌ها استفاده کرده و تجربه بهتری از اپلیکیشن داشته باشند.

https://mag.charkhoneh.com/4928
5/5 - (1 امتیاز)

یک پاسخ

  1. من دهها برنامه برنامه ریزی و نوشتن رو امتحان کردم واقعا نوشن یه چیز دیگه البته برای کسی که از پیچیدگی خوشش نمیاد ممکنه خسته کننده بنظر برسه ولی واسه کسایی که دنبال یه چیز کامل و همه چی تموم هستن عالیه.به حق اسمشو میشه گذاشت دریای نوشن چون پر از قابلیتهای پیدا و پنهانه.اینم بگم البته قابلیت ضبط مستقیم صوت از خود برنامه رو ندارم.حتما باید خیلی باهاش کار کرد که به همه یا اکثر قابلیتهاش پی برد .یه بنده خدایی مصری کورسهایی رو در یوتیوب برای آموزش این برنامه گذاشته چیزی حدود ده دوازده جلسه نیم ساعتی که واقعا به دردم خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *