برنامه Otter صدای شما را به متن تبدیل می‌کند

مجله چارخونه » برنامه‌ » برنامه Otter صدای شما را به متن تبدیل می‌کند
برنامه Otter صدای شما را به متن تبدیل می‌کند
دانلود برنامه Otter
فهرست محتوا

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد بخواهید یک فایل صوتی آموزشی، سخنرانی و مواردی از این قبیل را گوش داده و سپس همه یا بخش‌هایی از آن را یادداشت کنید. صرف‌نظر از این‌که برای انجام چنین کاری باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، این کار بسیار وقت‌گیر است و در بعضی مواقع نیز نمی‌توان بعضی از لغات را به‌خوبی تشخیص داد. اینجا است که باید کار را به دست اهل آن سپرد؛ دانلود برنامه Otter که یک برنامه هوشمند برای تبدیل صدا به متن در زبان انگلیسی است به شما در این کار کمک خواهد کرد.

برنامه Otter می‌تواند فرایند تبدیل صدا به متن را برای شما ساده‌تر کند. اگر با تبدیل محتوای صوتی انگلیسی به متن سروکار دارید و وقت زیادی را صرف انجام آن می‌کنید، با مجله چارخونه برای آشنایی بیشتر با امکانات و قابلیت‌های این اپ و دانلود برنامه Otter همراه باشید.

اپلیکیشن Otter چگونه کار می‌کند؟

برنامه Otter محصولی از AISense است که عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های سال 2018 را از گوگل پلی به خود اختصاص داده است. برنامه Otter می‌تواند صدا را ضبط کرده و هم‌زمان آن را به متن تبدیل کند؛ یا این‌که فایل صوتی شما را دریافت و بعد از پردازش آن را به متن تبدیل کند.

در اپلیکیشن Otter امکان تشکیل گروه یا عضویت در سایر گروه‌ها وجود دارد. به‌این‌ترتیب می‌توانید محتوای صوتی خود را همراه متن با دیگران به اشتراک بگذارید یا از محتوای صوتی آن‌ها بهره ببرید.

ویژگی جالب برنامه Otter این است که هم خلاصه‌ای از کلمات پرتکرار فایل صوتی یا صدای ضبط شده را تشخیص داده و آن‌ها را جداگانه برای شما نمایش می‌دهد و هم با هایلایت کلمه به کلمه متنی که گوینده در حال گفتن آن است امکان تشخیص این‌که گوینده در حال گفتن چه کلمه‌ای است را به شما می‌دهد.

نصب و دانلود برنامه Otter

پیش از هر چیز لازم است برنامه را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. اپلیکیشن Otter در سیستم‌عامل اندروید با نسخه 4.1 به بالا و در سیستم‌عامل ios با نسخه 10 به بالا سازگار است؛ بنابراین قبل دانلود اپلیکیشن Otter نسخه سیستم‌عامل خود را در نظر بگیرید.

بعد از بررسی این مورد می‌توانید از پایان همین مطلب به لینک دانلود برنامه Otter دسترسی داشته و آن را روی گوشی خود نصب کنید.

عضویت در برنامه

مانند بیشتر برنامه‌های موجود، پیش‌نیاز استفاده از اپلیکیشن Otter عضویت در آن است. این کار هم از طریق حساب گوگل و هم آدرس ایمیل امکان‌پذیر است. پس از انتخاب یکی از دو راه و انجام آزمون تشخیص صدای برنامه یا رد آن می‌توانید وارد برنامه شده و از امکانات آن استفاده کنید.

ضبط صدا و تبدیل آن به متن

برای ضبط صدا و تبدیل آن به متن در برنامه Otter باید میکروفون آبی‌رنگ را لمس و شروع به صحبت یا ضبط سخنرانی دیگران کنید. طی انجام این فرایند Otter ضمن ضبط صدا، آن را به متن تبدیل می‌کند. بعد از پایان ضبط صدا درصورتی‌که قسمتی از صدا به‌درستی به متن تبدیل نشده باشد، می‌توانید آن را ویرایش و برای خود ذخیره کنید یا با اعضای گروه خود و از طریق لینک اشتراک‌گذاری به اشتراک بگذارید. نکته جالبی این قسمت قابلیت اجازه دسترسی سایرین برای ویرایش متن شما است.

همان‌طور که ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم برنامه Otter امکان تبدیل صوت به متن را نیز دارا است. به این منظور برای تبدیل یک فایل صوتی به متن باید وارد قسمت Conversations شده و + را لمس کنید. بعد از انتخاب فایل صوتی و آپلود آن در اپلیکیشن، لازم است به‌اندازه زمان فایل صوتی خود منتظر بمانید تا برنامه صوت را آنالیز و خروجی را به‌صورت متن به شما تحویل دهد. گفتنی است در این قسمت هم امکان ویرایش متن خروجی و صدور مجوز ویرایش برای دیگران وجود دارد.

جمع‌بندی

درمجموع اپلیکیشن Otter با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد یک اپلیکیشن کاربردی درزمینه تبدیل صدا به متن است البته در نظر داشته باشید که در نسخه رایگان برنامه برای تبدیل صدا یا فایل صوتی به متن محدودیت وجود داشته و در هرماه فقط 600 دقیقه صوت را می‌توانید به متن تبدیل کنید. برای تبدیل بیش از 600 دقیقه باید اشتراک ماهانه یا سالانه برنامه را تهیه کنید. نکته دیگر هم اینکه این برنامه در حال حاضر زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند.

https://mag.charkhoneh.com/5019
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *