پیش نمایش‌هایی از نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019

مجله چارخونه » فناوری » پیش نمایش‌هایی از نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019
پیش نمایش‌هایی از نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019
نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019
فهرست محتوا

مانند سال‌های گذشته از سراسر دنیا اتومبیل‌های جدید در ژنو جمع شده‌اند. اینجا و در این مطلب از مجله چارخونه می‌توانید خلاصه‌ای از خبرها و محصولاتی که قرار است در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019 رونمایی شود را بر اساس حروف الفبا فهرست شده‌اند ببینید. در نمایشگاه ژنو همیشه بهترین اتومبیل‌ها معرفی می‌شوند، سازنده‌ها از سراسر دنیا جمع می‌شوند تا نه‌تنها اتومبیل‌های بازاری خود را به رخ بقیه بکشند، بلکه در لابه‌لای آن‌ها طرح‌های اتومبیل‌های آیندهٔ خود را نیز به نمایش بگذارند.

نمایشگاه امسال نیز فرقی با گذشته ندارد. بیشتر اتومبیل‌های حاضر در نمایشگاه امسال از طریق شایعه، تیزرهای تبلیغاتی خود کمپانی‌ها و خبرها تقریباً مشخص شده‌اند. بیایید به بعضی از چیزهایی که تاکنون از آن‌ها خبرداریم نگاهی بیاندازیم. البته نگران نباشید احتمالاً در نمایشگاه امسال سوپرایزهای بیشتری وجود دارد که در اینجا نخواهید دید.

Alpina B7

سری هفتم BMW از مدل‌های سدان پرچم‌دار این شرکت به‌حساب می‌آید. اتومبیل Alpina B7 بهترین ویژگی‌های آن سری را برداشته و قدرت آن را افزایش داده است. اتومبیل Alipne B7 2020 می‌خواهد با موتور 4.4 لیتری و توربوی دوقلوی V8 با قدرت 600 اسب بخار و گشتاور 590 فوت پوندی که توانایی رسیدن به سرعت 60 مایل در 3.5 ثانیه را به ارمغان می‌آورد، آسفالت زیر چرخ‌هایش را نابود کند. فضای داخلی اتومبیل پر از تکنولوژی‌های روز است که باعث می‌شود قیمت 142.695 دلاری آن منطقی به نظر برسد.

مدل جدید Alfa Romeo

تاکنون آلفا رومئو گفته که قصد دارد در ژنو مدل جدیدی معرفی کند. هیچ‌چیز دیگری قطعی نشده است، شایعات می‌گویند این اتومبیل جدید قرار است کراس اووری کوچک‌تر از سری Stelvio باشد. با توجه به اینکه این کمپانی همیشه مشتاق ساختن اتومبیل‌های کراس اوور بوده، اگر این شایعه صحت داشته باشد، این کمپانی می‌تواند انتظار داشته باشد که فروشش با این اتومبیل در بازارهای ایالات متحده تضمین خواهد شد.

هنوز حتی تیزر اتومبیل جدید Alfa را ندیده‌ایم، پس منتظر باشید.

All Terrain Aston Martin Lagonda

شرکت Aston Martin Lagonda طراحی جالبی در آستین دارد که در سال گذشته در ژنو به آن اشاره‌ای شده بود. از تیزر این اتومبیل، می‌توان گمان برد که اتومبیل همه‌جاروی Lagonda قرار است، ظاهری کشیده و صیقلی داشته باشد و زبان طراحی Lagonda را با موتور الکتریکی ادغام کند.

رازآلود و قدبلند.

اتومبیل‌های هیبریدی Audi Plug in

Audi می‌خواهد دار و دستهٔ اتومبیل‌های الکتریکی را به سویس ببرد. این سازنده قصد دارد امسال از مدل‌های هیبریدی Plug in خود شامل A6,A7,A8 و Q5 پرده برداری کند. هرکدام از این اتومبیل‌ها از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برند و انتظار می‌رود که بُرد 25 مایلی استانداردهای WLTP اروپایی در آن‌ها رعایت شود. گفته می‌شود موتور الکتریکی آن زیر گیر بکس قرارگرفته و باتری‌اش زیر بدنهٔ ماشین مخفی شده است.

خانوادهٔ سرحال و بزرگ و الکتریکی Audi

طراحی مفهومی Audi Q4:E-Tron

طراحی مفهومی Q4 E-Tron احتمالاً اتومبیل کراس‌اوور «کوپه‌ای» خواهد بود که به سری تمام الکتریکی‌های E-Tron ملحق خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا Audi نسخهٔ دیزلی یا بنزینی این اتومبیل را ارائه خواهد کرد یا نه، اما طرحی که Audi در تیزر خود نشان داده بود اتومبیل توپُری به نظر می‌آید. به گمان ما، این اتومبیل در انتهای سال 2020 یا اوایل 2021 به مرحله تولید خواهد رسید.

 Q4 E-Tron طراحی صیقلی دارد، آن‌قدر صیقلی که ممکن است یک کراس کوپه باشد.

Audi TT RS

آخرین طراحی اتومبیل Audi compact hot hatch حتی از گذشته نیز کوچک‌تر به نظر می‌رسد و جزئی از بازطراحی‌هایی است که سراسرِ سریِ TT دیده می‌شود. مدل RS این اتومبیل، موتور 2.5 لیتری I5 خود را حفظ کرده که توانایی 394 اسب بخار و گشتاور 354 فوت پوندی دارد. اما حالا سپرهایی خشن‌تر و تغییراتی در طراحی داخلی آن‌هم دیده می‌شود.

Bentley Bentayga Speed

به سریع‌ترین SUV دنیا سلام کنید. Bentley درست مانند اتومبیل‌های سدانش در گذشته، SUV خود را مجهزتر کرده و سرعت آن را افزایش داده است. Bentayga Speed دارای موتوری با قدرت 626 اسب بخار و گشتاور 664 فوت پوندی است. می‌تواند در 3.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 190 مایل در ساعت است. با یکی از محصولات Bentley طرف هستید، پس پرزرق و برق‌ترین و بهترین تجهیزات و فضای داخلی را در اختیار دارید. Bentley همچنین می‌گوید بهترین و یکی از بزرگ‌ترین ترمزهایی ساخته‌شده را در اتومبیل خود به کار برده است.

BMW X3 M و X4 M

کمپانی BMW بالاخره توانست توانایی‌های سری M را به اتومبیل‌های کراس‌اوور کوچک‌تر خود انتقال دهد. مدل‌های X3 M و X4 M از نسخهٔ کوچک‌تر موتورهای 3.0 لیتری توربو شارژ شدهٔ I6 استفاده می‌کند که دارای قدرت 473 اسب بخار و گشتاور 442 فوت پوندی است. البته گفته می‌شود اگر به هر جهت 473 اسب بخار کافی نبود می‌توان خروجی آن را به 503 اسب بخار نیز بهینه کرد. این اتومبیل دارای ظاهری زیبا و صدایی بی‌مانند است.

Ferrari F8 Tributo

تاریخ‌مصرف 488 GTB گذشته است و F8 قرار است جای آن را بگیرد. این اتومبیل ظاهر ایرودینامیک خود را از مدل 812 Superfast و دیگر اتومبیل‌های Ferrari قرض گرفته است و موتور V8 آن 710 اسب بخار قدرت دارد که می‌تواند در عرض 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد. همچنین از مدل‌های قدیمی ایرودینامیک‌تر و نیز 88 پوند سبک‌تر است.

ابر ماشین جدید Ginetta

Ginetta با اینکه هنوز برای خود اسمی دست‌وپا نکرده، توضیحات اتومبیل جدیدش را می‌توان به عنوان سند کیفیت آن پذیرفت. کافی است به مشخصات آن نگاهی بیاندازید – موتور 6.0 لیتری V8 آن 600 اسب بخار قدرت دارد و دارای گشتاور 516 فوت پوندی است، که به‌راحتی می‌تواند این اتومبیل را به سرعت 200 مایل در ساعت برساند. این اتومبیل در تونل باد و با آن روش‌های ایرودینامیکی طراحی و ساخته شده است. این یک ماشین وحشی است.

Hispano Suiza Carmen

اشکالی ندارد اگر اسم Hispano Suiza نشنیده‌اید، چراکه این کمپانی اتومبیل‌سازی تاریخچهٔ طولانی و پردردسری داشته است. امسال به تاریخچهٔ این کمپانی فصل پیچیده و تازه‌ای اضافه می‌شود، آن‌ها در نمایشگاه امسال ژنو دو مدل جدید از خودروی خود را معرفی می‌کنند. حالا چرا پیچیده؟ به این دلیل که این دو اتومبیل جدید توسط دو کارخانهٔ متفاوت تولید شده‌اند و هر دو ادعا می‌کنند که حق استفاده از اسم این شرکت را دارند. در میان این دو کارخانه، ابر اتومبیل Carmen به نظر جاه‌طلب‌تر از دیگری است. محصول آن‌ها کاملاً الکتریکی، دارای شاسی فیبر کربنی و به گفتهٔ خودشان 1006 اسب بخار قدرت و توانایی رسیدن به 62 مایل در ساعت کمتر از 3 ثانیه را دارد. بر اساس تصاویر تیزر، این اتومبیل کوپهٔ 1.7 میلیون دلاری دارای ظاهری رِترو و همزمان آینده‌نگرانه است.

Honda E Prototype

اتومبیل Honda E Prototype نسخهٔ پایانی طراحی مفهومی Urban EV بود که در سال 2017 در فرانکفورت نمایش داده شد. طرح اتومبیل E Prototype بر پلتفرم دیفرانسیل عقب EV ساخته شده است. این یکی از طراحی‌های زیبای امسال است و گفته می‌شود که فقط در اروپا تولید خواهد شد. به‌احتمال‌زیاد این طرح به مرحلهٔ تولید انبوه خواهد رسید.

Hyundai Tucson N-Line

کمپانی Hyundai اخیراً اتومبیل‌های اسلیمِ سری N خود را معرفی کرده بود. این اتومبیل‌های جدید ظاهر فریبنده‌شان را از سری Sport N گرفته‌اند و با کاهش قطعات و قابلیت‌های مسابقه‌ای آن‌ها، قیمتشان کاهش یافته است. اتومبیل بعدی در این سری قرار است SUV جمع‌وجور Tucson باشد. با اینکه هنوز جزئیات آن مشخص نشده، احتمال می‌رود که این اتومبیل دارای نشانه‌های سری N، یعنی نوارهای سرخ و ظاهری خشن باشد.

این تنها تصویر از ظاهر این اتومبیل است.

طراح مفهومی Italdesign

طراحی جدید Italdesign با اینکه هنوز برای آن اسمی انتخاب نشده در ظاهر کم نمی‌آورد. این اتوبیل قرار است کوپه باشد و در عکس‌هایش ظاهری کشیده و زیبا دارد. فعلاً جز در مورد ظاهرش نمی‌توان نظری داد، چراکه مشخصات آن هنوز اعلام نشده است. لازم نیست خیلی زیاد صبر کنیم، احتمالاً به‌زودی تیزری از آن پخش خواهد شد. تنها چیزی که می‌توان با قطعیت گفت این است که این خودرو ظاهری شگفت‌انگیز دارد.

Jaguar XE

بالاخره وقتش رسیده که کوچک‌ترین اتومبیل سدان Jaguar به‌روز شود. اتومبیل 2020 XE در ظاهر تفاوت چندانی با مدل‌های قدیمی ندارد اما تکنولوژی‌های به‌کاررفته در آن همگی تازه‌اند. سیستم دو نمایشگر جدید InControl Touch Pro Duo در آن نصب شده و گفته می‌شود قابلیت‌های شارژ بیسیم و دوربین دنده‌عقب آینه‌ای نیز در آن به کار رفته است. دیگر خبری از سیستم تعویض دندهٔ گِرد (Rotatory Shifter) نیست که فکر نکنم کسی دلش برای آن تنگ شود.

طرح 21 نمایشگر Kia EV

نه اشتباه نخواندید. ایدهٔ عجیب Kia دارای 21 نمایشگر است. خوشبختانه Kia این طرح خود را جدی نمی‌گیرد. کمپانی گفته است «تعداد مضحک صفحه نمایشگرها، صرفاً جوابی به میل صنعت خودرو برای نصب نمایشگرهای اضافی بر داشبورد اتومبیل‌هاست.» با توجه به اینکه بسیاری از خودروسازان اهل شوخی نیستند، این حرکت تازه و جالبی بود و ما آن را تشویق می‌کنیم.

Lamborghini Huracan Evo Spyder

فکر نکنم وقتی کمپانی Lamborghini به اتومبیل Huracan قابلیت سقف جداشوندهٔ Evo را اضافه کرده بود کسی را متحیر کرده باشد. بعدازاینکه نسخهٔ کوپه Huracan Evo معرفی شد، حالا مدل کروک آن نیز معرفی می‌شود که همان تجربهٔ 640 اسب بخار (البته به‌علاوهٔ کمی باد در موهایتان) را به همراه دارد. همچنین حداکثر سرعت آن 202 مایل در ساعت است. اما این یکی از اتومبیل‌های گران‌قیمت امسال است. شایعه شده که قیمت آن در ایالات‌متحده از 287400 دلار شروع می‌شود.

Mazda CX-4

در سال 2016 کمپانی Mazda به‌صورت رسمی اولین اتومبیل کراس‌اوور کوپه خود را در چین نمایش داده بود. همان‌طور که از اسمش معلوم است، مدل CX-4 در میان مدل‌های CX-3 و CX-5 قرار می‌گیرد، اما سبک ویژه‌ای در طراحی قسمت پشت بدنهٔ اتومبیل به کار رفته که به آن ظاهری صیقلی‌تر داده است. بدون شک این طراحی فضای داخلی صندوق‌عقب را محدود می‌کند که این بهای ظاهری شیک است.

تیزر این اتومبیل پر از رمز و راز است.

Mercedes-AMG GLE53

سری پر ابهت GLE-Class کمپانی Mercedes Benz بالاخره شش تایی شد. موتور 3.0 لیتری توربوی I6 دارای قدرت 429 اسب بخار و گشتاوری 384 فوت پوندی است و همچنین سیستم هیبریدی 48 ولتی آن می‌تواند در مدت محدودی سوپرشارژ شود و قدرت موتور را افزایش دهد. نورافکن‌های درشت بالاخره به این سری وارد می‌شوند. هیچ‌کس از این نورافکن‌ها ناراضی نیست.

طراحی مفهومی EQV کمپانی Mercedes Benz

آیا مشتاق دیدن یک ون الکتریکی هستیم؟ البته که هستیم. طراحی مفهومی EQV بر اساس سری جدید V-Class طراحی شده است که می‌خواهد اتومبیل‌های الکتریکی را در قشر متوسط جامعه جا بیاندازد. هنوز طراحی ظاهر آن قطعی نیست و همچنین اطلاعاتی در مورد موتور الکتریکی آن درز نکرده است، باز بااین‌حال مشتاق دیدن این اتومبیل هستیم.

Mercedes Benz GLC-Class

اتومبیل جمع‌وجور GLC کمپانی Mercedes Benz در دورهٔ میانی عمر خود می‌خواهد به‌روز شود تا در ردهٔ سری GLE قرار بگیرد. موتور بنزینی GLC300 I4 قدرتمندتر از گذشته شده است. همچنین فضای داخلی آن از سیستم جدید MBUX این کمپانی بی‌بهره نمانده است. این اتومبیل به‌زودی وارد ایالات‌متحده آمریکا خواهد شد.

Mercedes Benz SL-Class Grand Edition

سری SL-Class کمپانی Mercedes Benz هرساله با قدرت ادامه پیدا می‌کند و حالا این نسخهٔ ویژه برای این طراحی شده تا این سری دوست داشتنی را برای سال‌های سال به‌روز نگه دارد. کمپانی Mercedes Benz برای هر دو نسخهٔ SL450 و SL550 خود نسخهٔ Grand معرفی می‌کند. به نسخهٔ خاکستری رنگ آن‌ها، رنگ کروم و آلومینیوم مات نیز اضافه شده است. همچنین این اتومبیل‌ها دارای چرخ‌های ویژه هستند و در فضای داخلی نیز از چرم قهوه‌ای ویژه استفاده شده است.

Mercedes Benz SLC-Class Final Edition

سری SLC کمپانی Mercedes Benz بالاخره می‌خواهد بازنشسته شود. آخرین نسخهٔ آن قرار است در ژنو نمایش داده شود. این سری اسپرت و جمع‌وجور بالاخره به دورهٔ پایانی خود رسیده است. این اتومبیل قرار است در سال 2020 وارد ایالات‌متحده آمریکا شود.

Mitsubishi ASX (Outlander Sport)

کمپانی Mitsubishi اتومبیل دیگری از سری Outlander Sport که در اروپا با نام ASX شناخته می‌شود، در آستین خود پنهان کرده و می‌خواهد امسال در ژنو آن را به نمایش بگذارد. مدل ASX 2020 طراحی تراشیده‌تری نسبت به Outlander قبلی دارد. در داخلش، سیستم صوتی تصویری تازه‌ای نصب شده که می‌تواند هنگام توقف اتومبیل از روی درایو USB ویدئو پخش کند. انتظار می‌رود در پایان سال 2019 یا اوایل سال 2020 این اتومبیل وارد ایالات‌متحده آمریکا شود.

طرح مفهومی Mitsubishi Engelberg Tourer

طرح مفهومی جدید Mitsubishi احتمالاً در تمام نمایشگاه عجیب‌ترین اسم را دارد. طرح مفهومی Engelberg Tourer قول ظاهری زیبا و پر از LED را می‌دهد و همچنین گفته‌شده که موتور الکتریکی این اتومبیل بدون صداست. هنوز در مورد تاریخ عرضه و مشخصات موتوری این اتومبیل خبری وجود ندارد و بی‌صبرانه منتظر آن‌ها هستیم.

ممکن است شبیه سبک همیشگی Mitsubishi نباشد اما ما شیفتهٔ طرح آن شده‌ایم.

طرح مفهومی Nissan IMQ

نظرتان در مورد اتومبیلی که پنل‌های بدنهٔ آن آن‌قدر بزرگ است که مجبور شده‌اند پنجره‌هایش را تا حد امکان کوچک کنند چیست؟ اگر از چنین طرحی خوشتان می‌آید احتمالاً عاشق طرح مفهومی Nissan IMQ خواهید شد. هنوز در مورد این مدل SUV الکتریکی اطلاعات بیشتری نداریم اما Nissan در موردش می‌گوید «این اتومبیل دارای سیستم هوش مصنوعی آینده‌نگر Nissan Intelligent Mobility است و احتمالاً این طرحی است که در آینده آن را بیشتر خواهید دید.»

اگر بتواند به‌صورت خودکار رانندگی کند، مشکلی در مورد پنجره‌هایش وجود ندارد.

Peugeot 208

Peugeot 208 یکی از بهترین اتومبیل‌های تاریخ بود و حالا نسخهٔ جدید آن فوق‌العاده به نظر می‌رسد. نه‌تنها ظاهری دوست‌داشتنی دارد، بلکه حالا نسخهٔ الکتریکی آن می‌تواند با یک شارژ 211 مایل حرکت کند (البته با مقیاس‌های WLTP اروپا). احتمال دارد که Peugeot بخواهد دوباره به ایالات‌متحده برگردد، اما این فرایندی طولانی است. پس اگر قرار باشد 208 به ایالات‌متحده بیاید، احتمالاً نسخه‌های بعدی آن چنین کاری خواهند کرد.

Piëch Automotive Mark Zero

این استارت آپ اسم خود را از یکی از رؤسای سابق VW به نام فردیناند پیچ گرفته است، اما این اتومبیل مخلوق کمپانی جدید اوست. ظاهر این اتومبیل ترکیبی از طراحی‌های معروف Aston Martin و Porsche است. بنا به گزارش‌ها مدل Mark Zero دارای رنج قابل‌قبول و وزنی تقریباً سبک است. اگر این اتومبیل به مرحله تولید برسد باید دیدنی باشد.

کمپانی سویسی در تیزرش تصویری از اتومبیل آیندهٔ خود را نشان داد.

Polestar 2

یکی از اتومبیل‌هایی که افراد زیادی منتظر معرفی آن هستند Polestar 2 است. این اتومبیل بر اساس اندازه‌بندی‌های EPA دارای رنج 275 مایلی است و همچنین موتور الکتریکی آن 408 اسب بخار قدرت دارد و فضای داخلی آن (برخلاف Tesla Model 3) به نظر نمی‌رسد که توسط شرکت اسباب‌بازی سازیِ Fisher-Price ساخته شده باشد.

 Polestar 2 رقیب تازهٔ سویسی برای Tesla

Porsche 911 Carrera S Cabriolet (992)

نسخهٔ کوپهٔ Porsche 911 – از اولین نسل اتومبیل‌های 992 است که آن را از نزدیک تجربه کردیم. نسخهٔ سال 2020 اتومبیل Porsche 911 Carrera S Cabriolet برای بار اول در ژنو نمایش داده خواهد شد. داخل این اتومبیل شگفت‌انگیز موتور توربو شارژ با قدرت 443 اسب بخار و گشتاور 390 فوت پوندی قرار گرفته است و می‌تواند در 3.6 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. قرار است این اتومبیل یا به‌صورت دیفرانسیل عقب یا تمام دیفرانسیل ارائه شود، که اگر تمام دیفرانسیل باشد احتمالاً یک‌دهم ثانیه سریع‌تر به 60 مایل می‌رسد.

Puritalia Berlinetta

یکی از رسوم همیشگی نمایشگاه ژنو ابرماشین‌های ناشناخته است. احتمالاً در مورد Puritalia Berlinetta چیزی نشنیده‌اید، اما باید بدانید که این یکی از جالب‌ترین اتومبیل‌های معرفی‌شدهٔ امسال است. گفته می‌شود که این اتومبیل دارای موتور هیبریدی V8 است که قدرتی معادل 965 اسب بخار دارد و بدنهٔ آن از جنس فیبر کربن است. قرار است از این اتومبیل 150 عدد ساخته شود، پس بله درست حدس زدید، این یک اتومبیل گران است.

اولین تصویر از اتومبیل فروش محدود و ویژهٔ ایتالیایی.

طراحی مفهومی Seat Minimo

این «کوادسیکلت» برای بار اول در نمایشگاه MWC بارسلونا معرفی شد و حالا در نمایشگاه ژنو نیز حضور پیدا کرده است. این وسیله برای رانندگی در کوچه‌های شلوغ طراحی شده و باتری قابل تعویض آن احتمالاً حداقل میزان نگه‌داری را خواهد داشت. Seat آیندهٔ رانندگی در شهر را این‌گونه تصور می‌کند. نظر شما چیست؟

طراحی مفهومی Smart Forease+

ادامهٔ طراحی مفهومی Forease که سال گذشته معرفی شد. طراحی مفهومی Forsease دارای سقف جداشدنی پارچه‌ای سخت است که به ظاهر آن حس تازه‌ای می‌بخشد. تقریباً همان ایدهٔ قدیمی است و به آن چرم Nappa اضافه شده تا سقف آن بتواند باران را به‌خوبی دفع کند. این اتومبیل کاملاً الکتریکی است که نشان می‌دهد کمپانی Smart می‌خواهد در سال 2020 تنها از موتورهای الکتریکی استفاده کند.

Subaru E-Boxer mild hybrids

همیشه در بازار مصرف کنندگان جایی برای اتومبیل‌های هیبریدی وجود دارد. Subaru می‌خواهد این حقیقت را با سری جدید E-Boxer خود اثبات کند. اتومبیل‌های هیبریدی این سری مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به اتومبیل‌های بنزینی عادی دارند. تاکنون از این سری اتومبیل‌ها Forester E-Boxer معرفی شده و در مورد مدل‌های دیگری که Subaru می‌خواهد به ژنو بیاورد اطلاعی نداریم.

طرح مفهومی Subaru Viziv Adrenaline

از روی طرح‌های مفهومی Subaru Viviz می‌توانیم سبک طراحی‌های آیندهٔ Subaru را مشاهده کنیم و اتومبیل Viviz Adrenaline یکی بهترین مثال آن‌هاست. تاکنون فقط از آن یک تیزر پخش شده است، بنا به آن تیزر، این اتومبیل طراحی کشیده و خشنی دارد که شاید نشانهٔ سریع‌تر بودن آن از مدل Forester باشد. همچنین عریض‌تر بودن این طرح مفهومی را می‌توان به عنوان اشاره‌ای به بازگشت سری هاچبک WRX یا STI نیز برداشت کرد. فعلاً جز گمانه‌زنی‌هایی از این دست چیز بیشتری نمی‌دانیم.

طرح مفهومی Viviz Adrenaline همچنین به مدل‌های کراس‌اوور نیز شباهت دارد.

Toyota Corolla GR Sport and Trek

کمپانی Toyota دو گونهٔ تازه از سری Corolla اروپایی را معرفی کرده است. طراحی GR Sport از مدل Touring Sports Wagon که یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های ساخته شده توسط Toyota است الهام گرفته و به آن ظاهری خشمگین‌تر داده است. از طرف دیگر مدل Trek از Touring Sports Wagon الهام گرفته و ارتفاع آن را افزایش داده و بدنهٔ آن را ضخیم‌تر کرده است.

این شاید یکی بهترین طراحی‌های Toyota است.

طرح مفهومی Toyota Supra GT4

کمپانی Supra تاکنون با Super GT در ژاپن و NASCAR در ایالات‌متحده آمریکا، در بین سری‌های فرعی مسابقه‌ای برای خود جایگاهی پیدا کرده، اما اکنون در حال بررسی خصوصی سازیِ طرح مفهومی GT4 است. هنوز قطعی نیست، اما اگر قطعی شود، با این روش می‌تواند به‌راحتی در مسابقات رسمی شرکت کند.

طرح مفهومی VW Electric Dune Buggy

بیشتر محصولات VW در ژنو محصولات واقعی خواهد بود، اما این کمپانی چند طرح مفهومی جالب نیز برای نمایشگاه آماده کرده است. طرح مفهومی VW Electric Dune Buggy یکی از این طرح‌هاست. این طرح نشان می‌دهد که VW با پلتفرم الکتریکی MEB هر ایدهٔ که داشته باشد را می‌تواند اجرا کند.

VW Passat

کمپانی Volkswagen می‌خواهد چند سری از واگن‌های جدید Passat خود را در ژنو نشان دهد. اتومبیل Passat دارای سیستم رانندگی نیمه‌خودکار «Travel Assist» است. همچنین در آن سیستم صوتی تصویری تازه و تکنولوژی‌های جالب دیگری قرار گرفته که در سدان‌های Passat آمریکایی دیده نمی‌شود. اگر به میوه‌های ممنوعه علاقه دارید نباید این اتومبیل را از دست بدهید.

VW T-Roc R

این یکی از اتومبیل‌های هاچبک زیبای معرفی شده در نمایشگاه امسال است که ارتفاع آن کمی بیشتر از بقیه اتومبیل‌هاست. اتومبیل T-Roc R دارای موتور I4 2.0 لیتری بنزینی است و توانایی آن 296 اسب بخار و گشتاورش 295 فوت پوند است. این اتومبیل می‌تواند در 4.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت رسیده و ترمزهای 17 اینچی به کارفته در آن به‌راحتی می‌توانند کنترل این اتومبیل را در دست بگیرد. زمانی که این اتومبیل به مرحله تولید انبوه برسد، به‌راحتی می‌تواند جای T-Roc قدیمی را بگیرد. T-Roc کراس‌اوور کوچک‌تری بود که هیچوقت در ایالات متحد مونتاژ نشد.

VW Touareg V8 TDI در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019

موتورهای TDI و Touaregs در ایالات‌متحده فروخته نمی‌شوند، به این خاطر به ژنو آمدیم تا برای آن‌ها جایگزینی پیدا کنیم. مدل جدید VW Touareg V8 TDI از موتور هشت سیلندر قدرتمندی بهره می‌برد که گشتاوری 664 فوت پوندی تولید می‌کنند. این اتومبیل قدرتمند می‌تواند در 4.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد. همچنین فضای داخلی آن را با تکنولوژی‌های امروزی پر کرده‌اند تا اگر چیزی جز آن گشتاور خارق‌العاده خواستید را برایتان محیا کند.

 نگران نباشید. 25 سال دیگر واردات این اتومبیل‌ها به ایالات‌متحده قانونی می‌شود.

https://mag.charkhoneh.com/5446
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *