AT&T می‌گوید نشان دادن 5G E بر گوشی‌های نسل چهارم مشکلی ندارد

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » AT&T می‌گوید نشان دادن 5G E بر گوشی‌های نسل چهارم مشکلی ندارد
AT&T می‌گوید نشان دادن 5G E بر گوشی‌های نسل چهارم مشکلی ندارد
فهرست محتوا

شاید ماجرای شبکهٔ نسل چهارم AT&T را شنیده باشید و پیش خود فکر کنید «خوب، وقتی نوشته‌شده نسل پنجم، حتماً بهتر از نسل چهارم است» و بی‌صبرانه منتظر علامت 5G بر صفحهٔ گوشی‌تان هستید. به‌زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود. اما حقیقت اینجاست که این نسل پنجم واقعی نیست. به نظرتان عجیب است؟ این درست همان چیزی است که بخش تبلیغات AT&T می‌خواهد.

به گزارش مجله چارخونه، ابتدا، بیایید مسئله را روشن کنیم. شبکهٔ نسل پنجم AT&T واقعی است اما در مکان‌های محدودی عمل خواهد کرد و تنها با گوشی‌های مشخصی کار می‌کند. امسال بااینکه گوشی‌های نسل پنجمی زیادی معرفی‌شدند، آن‌ها هنوز وارد بازار نشده‌اند و از طرفی پشتیبانی از آن‌ها وقت‌گیر است و به همین زودی‌ها شاهد نسل پنجم سراسری نخواهیم بود.

از طرف دیگر، نسل پنجم حالا بزرگ‌ترین خبر سال 2019 به‌حساب می‌آید، پس نمی‌توان به شرکت‌هایی خرده گرفت که سعی می‌کنند با نسل پنجم، خود را تبلیغ کنند. AT&T راهکار جالبی پیداکرده تا خود را به‌عنوان اولین شرکتی معرفی کند که به‌صورت سراسری از نسل پنجم شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند. آن‌ها به نسل جدید شبکهٔ تلفن همراه خود «5G E» می گویند که درواقع نسل پنجم واقعی نیست. 5G E بهترین و سریع‌ترین حالت نسل چهارم است اما باز همچنان نسل پنجم به‌حساب نمی‌آید.

مسئول‌های AT&T گفته‌اند که سال 2019 در تمامی گوشی‌ها این سرویس فعال خواهد شد. باور کردنش سخت است، اما از این به بعد بالای گوشی خود نشان نسل پنجمی را می‌بینید که نسل پنجم واقعی نیست.

این قابلیت در ابتدا برای تعداد مشخصی از گوشی‌ها فعال خواهد شد و تا تابستان سال 2019 گوشی‌های بیشتری می‌توانند به این شبکه وصل شوند. گفته می‌شود که این تکنولوژی سریع‌ترین و ارزان‌ترین شبکهٔ نسل پنجم خواهد بود، اما همان‌طور که گفتیم درواقع نسل پنجم نیست. نکتهٔ جالب اینجاست که نسل پنجم واقعی AT&T با نشان 5G+ نمایش داده خواهد شد. به نظر می‌رسد که AT&T دست به هر کاری می زند تا خود را شمارهٔ یک بازار نشان بدهد.

اما متأسفانه AT&T اولین شرکتی نیست که چنین کاری می‌کند. سال‌ها پیش، T-Mobile نیز، به شبکهٔ 3G HSPA+ خود نسل چهارم می‌گفت تا خود را در فهرست اولین شرکت‌هایی قرار دهد که شبکهٔ نسل چهارم را ارائه می‌کردند. شرکت Sprint نیز Wimax خود را به‌عنوان نسل چهارم معرفی کرده بود و تصور می‌کرد که وایمکس به‌خودی‌خود آیندهٔ روشنی دارد. به نظر شما امروزه کسی وایمکس را به خاطر دارد؟

https://mag.charkhoneh.com/5836
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *