Sprint و AT&T در مورد لوگوی5G E و روش تبلیغاتی توافق می‌کنند

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » Sprint و AT&T در مورد لوگوی5G E و روش تبلیغاتی توافق می‌کنند
Sprint و AT&T در مورد لوگوی5G E و روش تبلیغاتی توافق می‌کنند
فهرست محتوا

چند ماه پیش شرکتِ Sprint از AT&T شکایت کرده بود چراکه آن‌ها شبکهٔ نسل چهارم خود را به‌عنوان نسل پنجم عرضه کرده بودند. این حرکت AT&T باعث شده بود که کاربران تصور کنند از نسل پنجم استفاده می‌کنند که درواقع چنین نیست. با بازاری مانند بازارِ ایالات‌متحده تبلیغات کاذب این‌چنین می‌توانند برای شرکت‌های خدمات تلفن همراهِ دیگر دردسرساز شوند و رقابت را ناعادلانه کند.

به گزارش مجله چارخونه، خبر شکایت در مجلهٔ ژورنال اقتصادی دالاس نوشته‌شده بود. دالاس یکی از اولین شهرهایی است که AT&T اولین شبکهٔ نسل پنجم واقعی خود را در آن فعال کرده است. البته برای استفاده از نسل پنجم باید حتماً گوشی‌های نسل پنجمی داشته باشید.

بنا به گزارش، یکی از سخنگویان شرکت AT&T درون ایمیلی به مجلهٔ ژورنال اقتصادی دالاس گفته بود که شرکت آن‌ها با شرکت Spring «سر این مسئله به توافق رسیده‌اند.» که سخنگوی شرکت Spring نیز صحت این مسئله را در مصاحبه‌ای با مجلهٔ The Verge تائید کرده بود. به نظر می‌رسد که AT&T قرار است از عنوان نسل پنجم برای شبکهٔ نسل چهارم خود استفاده کند و حالا کسی جلوی آن‌ها را نمی‌تواند بگیرد.

چند ماه پیش هنگامی‌که Spring شکایت خود را عمومی کرده بود، AT&T در دفاع از خود گفته بود:

«دلیل اینکه رقیب‌های ما از این حرکت تبلیغاتی ناراضی هستند مشخص است. اما کاربران نه‌تنها با این کار مشکلی ندارند بلکه خیلی از آن استقبال کردند. ما تقریباً دو سال پیش  5G Evolution را معرفی کردیم، که قدمی انقلابی به‌سوی استانداردهای نسل پنجم واقعی بود.»

هنوز دقیقاً مشخص نیست که این دو شرکت چطور باهم توافق کردند. معلوم نیست که آیا یکی از شرکت‌ها به دیگری هزینه‌ای داده یا Spring به‌صورت کلی موضوع را فراموش کرده است. از طرفی به نظر می‌رسد که این دو شرکت می‌خواهند در بعضی از خدمات باهم همکاری کنند و این مسئله نظر Spring را عوض کرده است.

تکنولوژی نسل پنجم برای کاربران و هم برای شرکت‌ها، تکنولوژیِ مهمی به‌حساب می‌آید، اما کاربران برای یک یا حتی بیشتر از یک سال دیگر نیز، نسل پنجم واقعی را نخواهند دید. گوشی‌هایی که امسال وارد بازار می‌شوند توانایی اتصال به نسل پنجم را خواهند داشت اما بیشتر آن‌ها همچنان با  4G LTE ارائه می‌شوند. امروزه تکنولوژی نسل پنجم هزینهٔ گوشی را به شکل سرسام‌آوری افزایش می‌دهد اما بالاخره شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود و به زودی نسل پنجم جز قابلیت‌های پیشفرض گوشی‌ها به حساب خواهد آمد.

https://mag.charkhoneh.com/5839
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *