طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

مجله چارخونه » برنامه‌ » طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم
طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم
طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم
فهرست محتوا

طب سنتی از برنامه های محبوب گروه پزشکی بازار اندرویدی چارخونه است.
این برنامه را می توان یکی از جامع ترین برنامه ها در دسته طب سنتی دانست که مجوز نشر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را نیز ردیافت کرده است. با نصب این برنامه به دریایی از اطلاعات در مورد بیماری های مختلف و راه های سنتی درمان آنها، گیاهان دارویی، خواص میوه ها، سبزیجات و عرقیات سنتی، دمنوش ها، آبمیوه و حتی شربت ها دسترسی خواهید داشت.
در این برنامه حتی اطلاعاتی کامل در مورد راه های شناخت مزاج و طبع مواد غذایی همراه با دستور تهیه انواع ماسک های صورت ارائه شده است. با یک نگاه و بررسی اجمالی به برنامه به خوبی می توان دریافت که وجود آن در هر گوشی یا تبلت اندرویدی لازم است. درباره این برنامه در مجله چارخونه بیشتر بخوانید.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

صفحه اصلی

پس از نصب برنامه، ابتدا صفحه ای برایتان باز می شود که اطاعات را در یک دسته بندی کامل و در عین حال منظم، پیش رویتان می گذارد. این دسته بندی ها شامل معرفی انواع بیماری ها و راه های درمان آنها، داروهای جایگزین، گیاهان دارویی، میوه ها، سبزیجات، عرقیات سنتی، دمنوش ها، آبمیوه ها، شربت ها، مزاج شناسی، طبع مواد غذایی و ماسک های صورت است. در هر یک از این دسته بندی ها اطلاعاتی دقیق به شما ارائه می شود که در این قسمت ما به آنها اشاره می کنیم.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

انواع بیماری ها و درمان

در این دسته، انواع بیماری ها از پوست و مو گرفته تا بیماری های چشم، دهان و دندان، گوارش، مغز و اعصاب و … معرفی شده اند. با لمس هر گروه از بیماری ها پنجره ای برای شما باز می شود و لیست بیماری های آن گروه برایتان به نمایش درمی آید. به عنوان مثال با لمس بیماری های پوست و مو، پنجره ای باز می شود که انواع بیماری ها مانند آبله، آکنه، آماس، بوی پا، ریزش مو …. در آن گنجانده شده است. با لمس هر یک از این بیماری ها، پنجره ای باز می شود که در آن به توضیح درمورد بیماری،  درمان های خوراکی، سنتی و گیاهی و … پرداخته شده است. در این برنامه حدود 135 بیماری شایع و راه های درمان آن به شما ارائه شده است.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

داروهای جایگزین

در این بخش از برنامه طب سنتی نیز به معرفی داروهای گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی پرداخته شده است.
با انتخاب این دسته، پنجره ای برای شما باز می شود که لیستی از داروهای شیمیایی در آن وجود دارد. با لمس هر یک از داروها پنجره جدیدی به رویتان گشوده می شود که در آن اطلاعاتی کامل درمورد دارو و عوارض مصرف زیاد آن ارائه شده و علاوه بر این داروهای جایگزین گیاهی که می توان به جای داروی شیمیایی مصرف کرد معرفی شده اند.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

گیاهان دارویی

در قسمت گیاهان دارویی اطلاعاتی کامل درمورد گیاهان دارویی، نحوه و میزان مصرف ارائه می شود. البته این بخش از برنامه در حال تکمیل است و در به روزرسانی جدید در اختیارتان قرار می گیرد.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

میوه ها

در این قسمت از برنامه طب سنتی هم لیستی کامل از میوه ها ارائه شده است که با انتخاب هر میوه، اطلاعاتی کامل در مورد میوه، خواص، طبع میوه و … به شما ارائه می شود. حتی به موارد منع مصرف گروهی از میوه ها، برای برخی از افراد نیز در این بخش اشاره شده است.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

سبزیجات

لیستی از سبزیجات نیز در این بخش از برنامه طب سنتی به شما ارائه می شود که با انتخاب هر سبزی اطلاعاتی کامل درمورد آن به شما ارائه می شود.
این اطلاعات شامل معرفی سبزی، خواص آن مضرات مصرف زیاد، موارد منع مصرف برای بیماری ها مختلف و… است.
به شما توصیه می کنیم که قبل از ورود به این قسمت، بخش مقدمه را مطالعه کنید. زیرا در این قسمت هشدارهایی مانند مشورت با پزشک یا عطار، عدم مصرف همزمان داروهای سنتی با شیمیایی و … داده شده است.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

عرقیات سنتی

با لمس قسمت عرقیات سنتی صفحه ای برایتان باز می شود که علاوه بر مقدمه که باز هم توصیه می کنیم خواندن آن را فراموش نکنید، حاوی نکاتی در مورد عرقیات سنتی، معرفی عرقیات سنتی برای طبع های مختلف، عرقیات مجاز و غیر مجاز در دوره بارداری و… است.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

دمنوش ها

در بخش هیجان انگیز برنامه طب سنتی هم اطلاعات کاملی در مورد دمنوش های سنتی، نحوه تهیه آنها، طبع دمنوش ها و… ارائه شده است. با لمس هر دسته، لیستی از انواع دمنوش ها به شما ارائه می شود که با انتخاب هر یک از دمنوش ها از هر دسته ای، اطلاعاتی در مورد طبع، خواص، ترکیبات و طرز تهیه آن ها در اختیارتان قرار می گیرد.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

آبمیوه ها

این قسمت چهار دسته بندی آبمیوه های طبیعی، آب سبزی های طبیعی، دیگر نوشیدنی های طبیعی (آبمیوه های درمانی مانند آب رازیلنه، آب باقلا و…) و نوشیدنی های مخلوط (اسموتی و میلک شیک و….) را شامل می شود.
با لمس هر گروه پنجره ای باز می شود که لیستی از آبمیوه ها در آن وجود دارد و با انتخاب هر آبمیوه اطلاعاتی در مورد طبع، خواص، طرز تهیه، مقدار مناسب مصرف و توجهات مصرف ارائه می شود. این روال در تمام 3 دسته بندی دیگر هم رعایت شده است.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

شربت ها

خواص، طبع، موارد منع مصرف، میزان مصرف و طرز تهیه انواع شربت های میوه ای و دارویی هم در این قسمت گنجانده شده است.
البته این بخش از برنامه در حال تکمیل است و در به روزرسانی جدید می توانید به اطلاعات این بخش دسترسی یابید.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

مزاج شناسی

در بخش مزاج شناسی هم توضیحاتی در مورد مزاج های مختلف، راه های شناخت مزاج های مختلف، توصیه های بهداشتی و درمانی برای هر مزاج و… ارائه شده است.
با لمس هر بخش به این اطلاعات دسترسی خواهید یافت.

طبع مواد غذایی

معرفی مواد غذایی بر حسب طبعی که دارند  نیز در این قسمت گنجانده شده است.
با انتخاب یکی از دسته بندی های مواد غذایی گرم و تر، گرم و خشک، سرد و خشک و سرد و تر لیستی ارائه می شود که مواد غذایی عضو هر گروه را به شما معرفی می کند.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

ماسک های صورت

یکی از محبوب ترین و البته کامل ترین قسمت های برنامه طب سنتی، همین قسمت است.
قسمت ماسک های صورت سه دسته بندی کلی مقدمات ماسک و پوست شناسی، مراحل استفاده از ماسک صورت و معرفی انواع ماسک هیا صورت را شامل می شود.
در قسمت مقدمات ماسک و پوست شناسی، اطلاعاتی در مورد شناسایی پوست، پاک کننده های پوست، مراقبت های زیبایی و درمانی و… ارائه شده است.
در قسمت مراحل استفاده از ماسک صورت هم نحوه صحیح استفاده از ماسک به صورت گام به گام به شما آموزش داده می شود. در نهایت در قسمت انواع ماسک های صورت دستور تهیه و مصرف ماسک برای انواع پوست ها و مشکلات پوستی ارائه شده است.

طب سنتی، برنامه ای که همه به آن نیاز داریم

امکانات جانبی برنامه

در گوشه سمت چپ برنامه یک نوار آبی رنگ وجود دارد که به شما امکان ذخیره اطلاعات مورد نظر را می دهد. در هر بخشی از برنامه که باشید و این نوار آبی رنگ را لمس کنید، همان صفحه در پوشه آبی رنگی برایتان ذخیره می شود. در قسمت جستجو هم می توانید واژه مورد نظر را چه بیماری باشد و چه میوه و … تایپ کنید و نتیجه را دریافت کنید.
در گوشه سمت راست نوار بالایی صفحه هم بخش اطلاعات برنامه قرار دارد که با لمس آن می توانید اطلاعاتی چون مجوز برنامه، منابع و … را دریافت کنید. از این قسمت همچنین می توانید برنامه را برای دوستان خود ارسال و یا آن را به لیست علاقمندی هایتان اضافه کنید.
ب این برنامه رایگان است و در دسته برنامه های پزشکی بازار اندرویدی چارخونه قرار دارد.

[box type=”download” align=”aligncenter” class=”” width=””]

برای دانلود رایگان برنامه طب سنتی، اینجا کلیک کنید

[/box]

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *