با بهترین گوشی‌های اندرویدی با قابلیت شارژ بیسیم آشنا شوید

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » با بهترین گوشی‌های اندرویدی با قابلیت شارژ بیسیم آشنا شوید
با بهترین گوشی‌های اندرویدی با قابلیت شارژ بیسیم آشنا شوید
فهرست محتوا

چند سالی است که تکنولوژی شارژ بیسیم وارد دنیای تلفن‌های همراه شده است. این تکنولوژی شما را از شر سیم‌های گره‌خورده نجات می‌دهد. کافی است گوشی خود را بر روی صفحه‌ای بگذارید تا شارژ شود. هرچند، متأسفانه این تکنولوژی هنوز کامل نیست. به‌عنوان‌مثال، سرعت شارژ بیسیم خیلی کمتر از شارژ سیم‌دار است و همچنین نمی‌توانید حین شارژ شدن گوشی از آن استفاده چندانی داشته باشید.

امروزه تکنولوژی شارژ بیسیم را می‌توانید در گوشی‌های پیشرفته‌ای که قاب پشتی‌شان از جنس شیشه است ببینید – توجه کنید که بدنه آهنی و شارژ بیسیم باهم جور در نمی‌آیند. از طرفی، تمام پرچم‌داران بازار این قابلیت را ندارند، اما روزبه‌روز تعداد گوشی‌هایی که می‌توانند از شارژ بیسیم پشتیبانی کنند بیشتر می‌شود. شارژ بیسیم با دو استاندارد Qi یا PMA ارائه می‌شود که البته نسخهٔ Qi آن بیشتر مورداستفاده قرارگرفته است. در این مطلب از مجله چارخونه می‌خواهیم بهترین گوشی‌هایی که از تکنولوژی شارژ بیسیم استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

 

Huawei P30 Pro

P30 Pro جدیدترین و بهترین گوشی هواوی در بازار است. پرچم‌دار جدید هواوی یکی از بهترین دوربین‌های بازار را دارد که با چهار سنسور قدرتمندش می‌تواند عکس‌هایی خیره‌کننده بگیرد. قابلیت عکاسی در نور کم این گوشی نیز هم دیگر زبانزد عام و خاص شده است.

ازنظر ظاهری با یکی از زیباترین گوشی‌های سال مواجه هستیم. P30 Pro دارای صفحه‌نمایشی 6.47 اینچی خمیده است و بالای آن یک ناج کوچک قرارگرفته. اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌ای نیز از قابلیت‌های جدید گوشی‌های پرچم‌دار است. این گوشی نه‌تنها قابلیت شارژ بیسیم دارد بلکه قابلیت شارژ وارونه نیز به آن اضافه‌شده است (قابلیت شارژ ابزارهای دیگر با استفاده از باتری گوشی).

پردازندهٔ این گوشی Kirin 980 است. از خصوصیت‌های دیگر این گوشی می‌توان به پروانهٔ IP68 ضد آب و ضد گردوغبار آن اشاره کرد، حافظه داخلی گوشی 128 و 256 گیگابایت است و می‌توانید با استفاده از مموری نانو آن را افزایش بدهید. باتری به‌کاررفته در این گوشی نیز 4200 میلی‌آمپری است. این یکی از بهترین گوشی-های تولیدشده توسط هواوی است.

 

Samsung Galaxy S10 Series

هر سه گوشیِ اصلی سری S10 که به‌تازگی عرضه‌شده‌اند – Galaxy S10 Plus، S10 و S10e – از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند. قابلیت جدید دیگر آن‌ها نیز قابلیتی است که سامسونگ به آن Wireless PowerShare می‌گوید، یعنی درست مانند شارژ معکوس، با استفاده از گوشی‌تان می‌توانید لوازم دیگر را شارژ کنید.

مدل Plus تمام قابلیت‌های S10 را دارد و به آن‌ها صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و همچنین دوربین سلفی دوگانه اضافه کرده است. همچنین دوربین پشتی آن نیز دارای سه لنز دارد. در Galaxy S10 Plus اسکنر اثرانگشت با صفحه‌نمایش ادغام‌شده است.

اگر به دنبال گوشی ارزان‌تری می‌گردید، گوشیِ Galaxy S10e برای شما طراحی‌شده است. تفاوت این گوشی با گوشی‌های دیگر این سری، صفحه‌نمایش کوچک‌تر و دوربین دو لنزی است. این گوشی همچنین صفحه‌نمایش خمیده ندارد و اسکنر اثرانگشت آن در کنار گوشی قرارگرفته. هر سه مدل دارای پردازنده‌ای قوی، رم بالا، قابلیت افزایش حافظه داخلی و جک هدفون هستند.

 

Samsung Galaxy Note 9

Galaxy Note 9 که در سال عرضه‌اش بهترین گوشی سال نام گرفت. تمام نیازهای کاربران را برطرف می‌کند: این گوشی صفحه‌نمایشی 6.4 اینچی، پردازندهٔ Snapdragon 845 یا نسبت به منطقهٔ عرضه‌اش Exynos 9810 دارد و رم آن نیز 8 گیگابایتی است. باتری 4000 میلی‌آمپری و توانایی مقاومت در مقابل آب و گردوغبار (IP68) از قابلیت‌های دیگر این گوشی هستند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این گوشی، قلم S سامسونگ است که حالا با تکنولوژی BLE یا بلوتوث کم‌مصرف بهتر شده و همچنین می‌توانید از آن به‌عنوان ریموت دوربین گوشی استفاده کنید. برای این گوشی درگاه جک هدفون نیز تعبیه‌شده که امروزه کمتر شاهد آن هستیم. همهٔ این قابلیت‌ها به همراه شارژ بیسیم یکی از بهترین گوشی‌ها را می‌سازند.

Galaxy Note 9 سامسونگ همچنین درزمینهٔ عکاسی کم نمی‌آورد، دوربین این گوشی دارای دو لنز است و عکس‌های خوبی می‌گیرد. بدنهٔ Note 9 از جنس شیشه و فلز طراحی‌شده و اسکنر اثرانگشت آن نیز در قسمت پشتی گوشی قرارگرفته است. این گوشی با اندروید 8.1 اوریو عرضه شد اما حالا می‌توانید آن را به اندروید 9.0 پای به‌روزرسانی کنید.

 

Sony Xperia XZ3

ترکیبی از مشخصات قوی، طراحی ویژه و قابلیت‌هایی مانند 3D Creator توانسته‌اند Xperia XZ3 را به یکی از بهترین گوشی‌های این فهرست بدل کنند. البته، این گوشی بهترین محصول سونی نیست. بهترین گوشی سونی در این دوره Xperia 1 بود که متأسفانه از شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند.

XZ3 دارای صفحه‌نمایش خمیده با تکنولوژی OLED است. از ویژگی‌های این گوشی دو بلندگو قدرتمند آن در مقابل بدنه است. اندروید مورداستفاده در XZ3 اندروید 9.0 پای است که با اسکین سونی عرضه‌شده. اسکین سونی قابلیت‌هایی مانند Side Sense را ممکن کرده است که به‌عنوان‌مثال می‌توانید با دو ضربه در گوشه صفحه درآور اپلیکیشن‌ها را بازکنید. برخلاف بیشتر پرچم‌داران این دوره XZ3 ناج ندارد و دوربین اصلی‌اش تنها یک لنز دارد. همچنین اسکنر اثرانگشت آن نیز در پشت بدنه قرارگرفته است.

گوشی XZ3 خصوصاً به خاطر قیمتش ممکن است کاربران زیادی را جذب نکند. قیمت عرضه آن 900 دلار بود که حالا می‌توانید آن را 100 دلار ارزان‌تر از آمازون خریداری کنید. این گوشی در سه رنگ – مشکی، سبز و سفید عرضه‌شده است.

 

Google Pixel 3/3 XL

گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL جز بهترین گوشی‌هایی هستند که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند. همچنین با کمک Pixel Stand قابلیت شارژ سریع نیز در آن‌ها امکان‌پذیر می‌شود – که می‌توانید آن را باقیمت 80 دلار جداگانه خریداری کنید. هنگامی‌که گوشی خود را بر روی این استند قرار می‌دهید، گوشی به‌صورت خودکار وارد حالت Do Not Disturb می‌شود و حتی می‌تواند در آن حالت به‌صورت قاب عکس متحرک دربیاید.

از نظر مشخصات Pixel 3 و 3 XL شبیه هم طراحی‌شده‌اند. هردوی آن‌ها از پردازندهٔ Snapdragon 845، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64/128 استفاده می‌کنند. همچنین هر دو دستگاه دارای دوربین‌های 12.2 مگاپیکسلی هستند که تصاویر خیره‌کننده‌ای می‌گیرند.

تنها تفاوت بین این دو گوشی صفحه‌نمایش آن‌هاست. Pixel 3 دارای صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با کیفیت Full HD+ است، درحالی‌که مدل XL دارای صفحه‌نمایشی 6.3 اینچی با کیفیت Quad HD+ عرضه‌شده است. Pixel 3 باقیمت 800 دلار فروخته می‌شود و Pixel 3 XL را نیز می‌توانید به قیمت 900 دلار خریداری کنید.

 

Huawei Mate 20 Pro

گوشی Huawei Mate 20 Pro نیز از شارژ بیسیم 15W پشتیبانی می‌کند و همچنین اولین گوشی بود که با قابلیت شارژ معکوس وارد بازار شد. یعنی با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید گوشی‌ها و لوازم دیگری که از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند را نیز شارژ کنید.

Mate 20 Pro برای کاربران سخت پسند طراحی شده است. این گوشی دارای صفحه‌نمایشی 6.39 اینچی، پردازندهٔ Kirin 980 و رم 8 گیگابایتی است. همچنین دوربین اصلی این گوشی نیز سه لنزه طراحی شده است. باتری 4200 میلی‌آمپری، اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش و قابلیت تشخیص چهرهٔ سه‌بعدی از ویژگی‌های دیگر این گوشی فوق‌العاده هستند.

درزمینهٔ طراحی نیز هواوی کم نگذاشته است. گوشیِ Mate 20 Pro با شاسی فلزی، بدنهٔ شیشه‌ای و رنگ‌های چشمگیر یکی از زیباترین گوشی‌های امسال به‌حساب می‌آید. متأسفانه، این گوشی نیز مانند بقیه محصولات هواوی، در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. قیمت آن‌هم نسبت به منطقهٔ عرضه‌شده‌اش ممکن است کمی متفاوت باشد، در حال حاضر می‌توانید این گوشی را در آلمان به قیمت 710 یورو خریداری کنید.

 

Xiamo Mi 9

آخرین گوشی این فهرست گوشیِ Mi 9 از کمپانی چینی Xiaomi است که نسبت به قیمتش امکانات فوق-العاده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارد. باقیمت 450 یورو (حدود 505 دلار) می‌توانید این گوشی را تهیه کنید. ژیاومی در مشخصات گوشی تازه‌اش کم نگذاشته است. Mi 9 دارای پردازندهٔ قدرتمند Snapdragon 855 اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌ای و دوربین سه لنزی است. طراحی این گوشی نیز با استفاده از موادی همچون شیشه و فلز، در نوع خود بی‌نظیر است.

نسخهٔ بین‌الملل این گوشی دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 یا 125 گیگابایتی است. نسخهٔ چینی این گوشی نیز با رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. Mi 9 نیز از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند. در حالت شارژ بیسیم این گوشی می‌تواند در عرض یک ساعت و چهل دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود (البته باید پد ویژهٔ شارژ بیسیم آن را جداگانه تهیه کنید). این گوشی همچنین از شارژ 27w سیم‌دار نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی را در 65 دقیقه به‌صورت کامل شارژ کند.

قیمت پایین نشان می‌دهد که ژیاومی برای کم کردن هزینه ساخت این گوشی فداکاری‌هایی هم کرده است. به‌عنوان‌مثال، این گوشی پروانهٔ IP ندارد که امروزه تقریباً جز استاندارد گوشی‌های پرچم‌دار بازار به‌حساب می-آید. همچنین نمی‌توانید حافظه گوشی را افرایش بدهید و از طرفی دیگر خبری از جک هدفون نیست. بااین‌حال Xiaomi Mi 9 یکی از بهترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آید که نسبت به ویژگی‌هایش قیمتی باورنکردنی دارد.

این هم از فهرست ما. این گوشی‌ها به نظر ما بهترین گوشی‌هایی هستند که از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند. اما گوشی‌های دیگری نیز می‌توان در بازار پیدا کرد که قابلیت شارژ بیسیم داشته باشند، گوشی‌هایی همچون LG G8 ThinQ، Xiaomi Mi Mix 3 و Nokia 9 PureView همگی گوشی‌های خوبی هستند. اگر چیزی را از قلم انداختیم می‌توانید از طریق بخش کامنت‌ها، نظر خود را با ما در میان بگذارید.

https://mag.charkhoneh.com/5975
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *