با 10 بازی برتر نقش‌آفرینی برای اندروید آشنا شوید

مجله چارخونه » بازی » محبوب‌ترین بازی‌های چارخونه » با 10 بازی برتر نقش‌آفرینی برای اندروید آشنا شوید
با 10 بازی برتر نقش‌آفرینی برای اندروید آشنا شوید
فهرست محتوا

بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی همیشه جای ویژه‌ای در دنیای بازی‌های کامپیوتری داشته‌اند. در این سبک به‌جای اکشن و سرعت، تمرکز بازیکن بر چیدن استراتژی و شخصیت‌سازی است. روش مبارزه در بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی درست مانند شطرنج است، برای پیروزی باید حرکت حریف را پیش‌بینی کرده و خود را برای حمله‌های او آماده کنید.

بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی معمولاً جز بازی‌های پرفروش به‌حساب نمی‌آیند. اما کافی است تا درگیر یکی از آن‌ها شده تا متوجه شوید که چرا این سبک یکی از قدیمی‌ترین سبک بازی‌های کامپیوتری است و همچنان ادامه دارد. در این مطلب از مجله چارخونه نگاهی می‌اندازیم به بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی استراتژیک و نقش‌آفرینی تاکتیکال که می‌توانید بر گوشی اندرویدی خود بازی کنید.

 

Banner Saga 1 & 2

سری بازیِ Banner Saga از بازی‌های محبوب نقش‌آفرینی اندروید هستند. این دو بازی پر از شخصیت‌های قابل بازی، خطوط داستانی جذاب و مکانیسم مبارزه‌ای سرگرم‌کننده است. هر دو قسمت Banner Saga دارای داستانی طولانی و شخصیت‌پردازی زیباست.

نکتهٔ دیگر اینکه داستان بازی طوری طراحی‌شده که اگر شخصیت شما کشته شود، داستان بازی تمام نمی‌شود و ادامه پیدا می‌کند، بنابراین تصمیماتی که در بازی می‌گیرید اهمیت زیادی دارند. شماره دوم این سری، در بخش شخصی‌سازی جزئیات بیشتری دارد. مثلاً می‌توانید نژاد شخصیت‌های جدید را انتخاب کنید. Banner Saga جز معدود بازی‌های موبایلی است که داستانی به این زیبایی را روایت می‌کنند.

برای نصب و دانلود بازی Banner Saga1 بصورت رایگان اینجا برای نصب بازی Banner Saga2 اینجا کلیک کنید

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930432143/1005016/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

Brown Dust

Brown Dust ترکیبی از بازی‌های نقش‌آفرینی استراتژیک با نقش‌آفرینی ژاپنی است. داستان بازی مانند مانگاها و انیمه‌ها نوشته‌شده و گفته می‌شود که برای این بازی 300 کاراکتر متمایز طراحی‌شده که هرکدام قابلیت ارتقا و شخصی‌سازی نیز دارند.

به‌علاوه، سیستم مبارزه بازی به سبک استراتژیک نقش‌آفرینی‌های سنتی است، یعنی شخصیت‌ها می‌توانند در چهارخانه‌هایی که بر روی زمین طراحی‌شده حرکت کنند. بخش داستانی یکی از نقاط قوت این بازی است. Brown Dust با 1200 مرحله و دیالوگ‌های سرگرم‌کننده‌اش می‌تواند تا ساعت‌ها شما را درگیر بازی کند.

ممکن است المان‌ها پرداخت درون برنامه‌ای این بازی برای هر کسی جالب نباشد اما به‌هرحال با بازی فوق‌العاده‌ای روبرو هستیم. این بازی را به طرفداران پر و پا قرص نقش‌آفرینی ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم.

Dotomchi Games Collection

Dotomchi Games بازی‌های نقش‌آفرینی جالبی برای اندروید طراحی کرده است. بازی‌هایی ازجمله Rebirth of Fotune ،Sorceress of Fortune ،Mystery of Fotrune ،Defense of Fortune 2 و Mystery of Fortune 2 از بازی‌های خوب این شرکت به شمار می‌روند.

به‌جز Defense of Fortune 2 که بیشتر سبکی مانند دفاع از قلعه دارد، بقیهٔ این بازی‌ها به سبک نقش‌آفرینی تاکتیکی طراحی‌شده‌اند. گرافیک این بازی‌ها دوبعدی است و سیستم مبارزه آن‌ها نیز مانند سری قدیمیِ Final Fantasy حالتی نوبتی دارد.

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930480301/2015121601/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

Final Fantasy Tactics:WOTL

Final Fantasy Tactics بی‌شک یکی از برترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ است. نسخهٔ اصلی بازی در سال 1997 عرضه شد و چند سال پیش، نسخهٔ بازسازی‌شدهٔ آن برای اندروید نیز روانه بازار شد. Final Fantasy Tactics دارای داستانی طولانی و زیبا و همچنین صحنه قطع‌های تماشایی است. Square Enix در نسخهٔ بازسازی این بازی در کنار ویدئوهای جدید، مأموریت و شغل‌های تازه را نیز به گیم‌پلی بازی اضافه کرده است.

برای نصب و دانلود بازی Final Fantasy Tactics:WOTL بصورت رایگان اینجا کلیک کنید

Fire Emblem Heroes

Fire Emblem Heroes نسخهٔ موبایلی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های نینتندو است. این بازی که به سبک نقش‌آفرینی استراتژی طراحی‌شده، موسیقی متن و بعضی شخصیت‌هایش را از نسخه‌های کنسولی‌اش به ارث برده است.

اما داستان بازی کاملاً جدید است و همچنین چند حالت بازی جدید نیز به آن اضافه‌شده. مکانیسم اصلی بازی، همان نقش‌آفرینی تاکتیکال است. از نظر گرافیکی نیز این یکی از زیباترین بازی‌های این فهرست به شمار می‌آید. بعضی از خصوصیات بازی‌های موبایلی ازجمله جمع‌آوری سکه و شخصیت، در اینجا تکرار شده است که شاید برای همه جالب نباشد. جدا از بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای، با یکی از بهترین بازی‌های این سبک مواجه هستیم. بی‌خود نیست که این بازی یکی از پردرآمدترین بازی‌های نینتندو به شمار می‌رود.

برای نصب و دانلود بازی Fire Emblem Heroes بصورت رایگان اینجا کلیک کنید

Heroes of Steel

Heroes of Steel یک بازی نقش‌آفرینی تاکتیکال اپیزودی است که تاکنون چهار قسمت از آن عرضه‌شده است. تمام کردن چهار قسمت بازی حدود 120 ساعت طول می‌کشد که در نوع خود بی‌نظیر است. از خصوصیات این بازی شخصی‌سازی کاراکترها، گرافیک دوبعدی پیکسلی و قابلیت‌های جذاب دیگری است که می‌تواند در تمام دوره بازی شما را سرگرم کند. مکانیسم مبارزهٔ این بازی‌ها بر اساس سبک سنتی بازی‌های نقش‌آفرینی طراحی‌شده که البته برای بازی کردن با گوشی موبایل کمی ساده‌تر و بهینه شده است. قسمت درخشان این بازی‌ها روایت داستانی آن‌هاست. بازی اصلی را می‌توانید با قیمت 3.99 دلار خریداری کنید و اپیزودهای دیگر بازی نیز جداگانه فروخته می‌شوند. Heroes of Steel یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی برای موبایل است.

برای نصب و دانلود بازی Heroes of Steel بصورت رایگان اینجا کلیک کنید

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/920505946/173/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

Kingturn series and Tactics Maiden

Kingturn از بازی‌های نقش‌آفرینی جدید دنیای اندرویدی است که اخیراً برای خود اسم‌ و رسمی پیداکرده است. گرافیک این بازی‌ها معمولاً به سبک قدیمی پیکسلی طراحی‌شده که البته از خصوصیات برتر این بازی به شما نمی‌رود، در عوض سازندهٔ بازی سعی کرده با کمپین داستانی طولانی‌اش جای آن را پر کند. دو بازی اصلی این سری مجموعاً 130 مأموریت دارند. مانند بازی‌های قدیمی این سبک، کلاس‌های شخصیتی، توانایی‌های ویژه و ابزارها بخش اعظم گیم‌پلی بازی را پرکرده‌اند اما مکانیسم گیم‌پلی بازی روان‌تر از بازی‌های نقش‌آفرینی سنتی است. به‌صورت کلی این سری از بازی‌ها برای طرفداران سرسخت سبک نقش‌آفرینی طراحی‌شده‌اند.

برای نصب و دانلود بازی Tactics Maiden بصورت رایگان اینجا کلیک کنید

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/920505946/173/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

Shining Force Classics

Shining Force Classics بازسازی یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های نقش‌آفرینی از دوران سگا جنسیس است. این بازی‌ها به سبک سنتی نقش‌آفرینی ساخته شده‌اند، یعنی شخصیت جدید استخدام می‌کنید، با کمک شخصیت‌هایتان وارد مبارزه‌های نوبتی می‌شوید و در انتها دنیا را نجات می‌دهید. بعد از مبارزه می‌توانید شخصیت‌هایتان را ارتقا داده و برایشان ابزارهای جدید تهیه کنید. سگا تقریباً به بازی خود دست نزده و هر چیزی که در نسخهٔ اصلی وجود داشته را در اینجا نیز تکرار کرده است. کنترل بازی کمی مشکل دارد، اما گیم‌پلی بازی به‌اندازه کافی جذاب است که به آن عادت کنید. هرکدام از این بازی‌ها را می‌توانید جداگانه به قیمت 1.99 دلار خریداری کنید همچنین همهٔ این بازی‌ها در یک باندل به قیمت 4.99 دلار نیز عرضه‌شده‌اند.

Terra Battle

Terra Battle یکی از بازی‌های ویژهٔ سبک نقش‌آفرینی تاکتیکال است. مکانیسم اصلی بازی درست مانند بقیه بازی‌های این سبک طراحی‌شده، اما چند تغییر کوچک در گیم‌پلی و مبارزه‌ها باعث شده تا سرعت بازی به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کند. مانند بقیه بازی‌های این سبک، با کلاس‌ها و شخصیت‌های زیادی سروکار دارید که هرکدام قابلیت ارتقا و شخصی‌سازی دارند. مراحل بزرگ و نقشه‌های شلوغ از خصوصیات دیگر این بازی هستند. نوازندهٔ موسیقی متن این بازی نوبو یوماتسو است که بیشتر برای آثارش در سری بازی Final Fantasy شناخته می‌شود. این عنوان یکی از بازی‌های خوب سبک نقش‌آفرینی به‌حساب می‌آید.

برای نصب و دانلود بازی Terra Battle بصورت رایگان اینجا کلیک کنید

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930429284/146/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

Ticket to Earth

Ticket to Earth بازی عجیب و فوق‌العاده خاصی است. مکانیک اصلی بازی ترکیبی از نقش‌آفرینی تاکتیکال و بازی‌های کارتی و بلوک شِکَن (مانند کندی کرش) است. به‌عنوان‌مثال، در ابتدای مبارزه شخصیت شما وارد مسیری می‌شود که پر از نشانه‌ها و رنگ‌ها مختلف است و باید آن‌ها را مانند جورچین به هم متصل کنید. هرچقدر که این مسیر طولانی‌تر باشد، قدرت شخصیت نیز به همان اندازه بیشتر می‌شود. این بازی را می‌توانید به قیمت 4.99 دلار خریداری کنید و خوشبختانه در آن خبری از پرداخت درون برنامه‌ای و تبلیغات نیز نیست.

برای نصب و دانلود بازی Ticket to Earth بصورت رایگان اینجا کلیک کنید

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930628303/141/2″ videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

این هم از فهرست بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی برای اندروید. اگر عنوانی را از قلم انداختیم یا نظری داشتید، می‌توانید از طریق بخش کامنت‌ها نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

https://mag.charkhoneh.com/5996
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *