نقد و بررسی برنامه شیما؛ ارتباطی دو طرفه میان صداوسیما و مخاطب!

مجله چارخونه » برنامه‌ » ویدئو و رسانه » نقد و بررسی برنامه شیما؛ ارتباطی دو طرفه میان صداوسیما و مخاطب!
نقد و بررسی برنامه شیما؛ ارتباطی دو طرفه میان صداوسیما و مخاطب!
دانلود برنامه شیما
فهرست محتوا

برنامه اندرویدی شیما، اپلیکیشنی محبوب در زمینه ویدیو و رسانه است که تیمی از جوانان نخبه کشور با سفارش معاونت فضای مجازی صداوسیما آن را طراحی و تولید کرده‌اند. اپلیکیشن شیما به صورت هم‌زمان ارتباطی دو طرفه میان مخاطب و رسانه برقرار می‌کند. علاقمندان که به تماشای برنامه‌های تلوزیونی، شنیدن محتوای شبکه‌های رادیویی، ذخیره‌سازی برنامه‌های پخش‌شده و…، از مخاطبان اصلی این برنامه‌ محسوب می‌شوند. در ادامه برای بررسی و دانلود برنامه شیما با مجله چارخونه همراه باشید.

شیما چه کاری انجام می‌دهد؟

این برنامه رایگان ماموریت عرضه سرویس‌های مختلف تلویزیونی، رادیویی، سینمایی، تجاری و… را روی گجت‌های گوناگون و سیستم‌عامل‌های اندروید، ios و ویندوز برعهده دارد. تیم سازندگان این اپلیکیشن علاوه‌بر سرویس‌های گفته شده، کانال‌های اختصاصی شیما را مانند شی‌نمک، شی‌نما، شی‌جام و… را به کاربران ارائه کرده‌اند. شما با استفاده از این برنامه امکانات متعددی برای تماشای برنامه‌های مختلف خواهید داشت. یکی از امکانات جالب توجه این برنامه قابلیت تغییر زمان در پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی است.

همچنین همه برنامه‌ها تا هفت روز در اپلیکیشن شیما آرشیو می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ارائه سرویس‌های ارزش افزوده اشاره کرد. طراحان برنامه شیما همچنین خدمات گوناگونی را در بخش‌های جدول پخش، برنامه‌های در حال پخش، کانال‌های اختصاصی شیما، ذخیره شبکه‌ها و برنامه‌های موردعلاقه، نمایش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های محبوب و… به مخاطبان عرضه می‌کنند. برای استفاده از بخش‌های مختلف شیما باید با درج شماره تلفن همراه و دریافت کد فعال‌سازی ثبت‌نام خود را در این اپلیکیشن تکمیل کنید.

جدول پخش

اطلاع از زمان دقیق پخش برنامه‌های موردعلاقه همیشه یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان به برنامه‌های تلوزیونی بوده است. شیما در بخش جدول پخش، اطلاعات مربوط به پخش برنامه‌های مختلف از شبکه‌های سراسری و اختصاصی استان‌‌ها را ثبت کرده است. شما در این قسمت می‌توانید نام هر برنامه، زمان شروع و مدت پخش آن را مشاهده کنید. با کلیک روی نام هر برنامه امکان ضبط آن یا پخش قسمت‌های پیشین را خواهید داشت. همچنین با لمس آیکون یادآوری، پیامی در زمان پخش برنامه برایتان ارسال می‌شود تا در صورت امکان بتوانید همان لحظه برنامه دلخواهتان را تماشا کنید. همچنین در قسمت توضیحات خلاصه‌ای از محتوای برنامه یا داستان سریال‌ها ثبت شده است.

برنامه‌های درحال پخش

به‌احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که در زمان پخش برنامه موردعلاقه خود به تلوزیون دسترسی نداشته باشید. در گذشته در چنین شرایطی باید منتظر بازپخش برنامه‌ها می‌ماندید؛ اما اپلیکیشن شیما با پخش هم‌زمان برنامه‌ها این مشکل را برطرف کرده است. شما در هر زمان و هر مکان به برنامه‌های درحال پخش دسترسی خواهید داشت.

با لمس آیکون‌های تغییر زمان می‌توانید پخش برنامه‌ها را به جلو یا عقب ببرید و تا سه ساعت پیش از زمان حال به روند پخش برنامه‌ها از شبکه‌های تلوزیونی دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب شیما آیکون قلب این برنامه است. با استفاده از این آیکون بخش “در حال پخش از تلوزیون” را به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کرده و در کوتاه‌ترین زمان به آن دسترسی خواهید داشت. در این قسمت امکان تغییر اندازه صفحه نمایش و تمام صفحه کردن آن برایتان وجود دارد.

کانال‌های اختصاصی شیما

تیم تولیدکنندگان شیما با راه‌اندازی شبکه‌های اختصاصی این برنامه بر جذابیت‌های بیشتر این شبکه یکپارچه‌ تلوزیونی افزوده‌اند. شما با استفاده از سرویس شی‌نما به آرشیوی از محبوب‌ترین فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی خواهید داشت. علاوه براین شبکه‌‌های شی‌سی و شی‌جام برای پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی طراحی شده‌اند. کودکان شما هم در شی‌نمک می‌توانند کارتون‌ها و انیمیشن‌های بسیار سرگرم‌کننده‌ای را تماشا کنند. همچنین شبکه‌ شی‌ران به معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، قطب‌های تجاری یا صنعتی شهرهای مختلف ایران می‌پردازد.

اگر با مشکلات حقوقی دست‌وپنجه نرم می‌کنید یا به این حوزه علاقه‌مند هستید، بی‌‎شک از تماشای سرویس‌های شی‌داد و شی‌پاناک لذت خواهید برد. شبکه‌ شی‌من در راستای حمایت از معلولان و افراد کم‌توان و با شعار توانمندسازی و ایجاد اشتغال ایجاد شده است. در آخر با سرویس سپهر رسانه هشت شبکه تلوزیونی به‌صورت تصادفی در یک قاب قرار گرفته‌اند. به‌این‌ترتیب شما از محتوای درحال پخش در این شبکه‌ها به‌طور هم‌زمان آگاه خواهید شد.

محتوای درخواستی

مخاطبان اپلیکیشن شیما با مراجعه به این بخش آرشیوی جامع از فیلم‌ها و سریال‌های محبوب‌شان خواهند داشت. شما پس از ثبت فیلم، سریال یا کلیپ درخواستی خود در این قسمت امکان تماشای آن را پس از بارگیری در اپلیکیشن دارید. برای دسترسی به بعضی از فیلم‌های این قسمت باید با پرداخت هزینه‌ای کم آن‌ها را خریداری کنید.

 

جمع‌بندی

اپلیکیشن شیما به‌عنوان اولین رسانه‌ی جامع تلوزیونی در رفع بسیاری از نیازهای اعضای خود موفق بوده است. این اپلیکیشن با نمایش بیش از 14 هزار فیلم و سریال لحظه‌های سرگرم‌کننده‌ای را برایتان رقم خواهد زد. آرشیو برنامه‌ها، تغییر زمان در پخش، ثبت محتوای درخواستی و اجرای بدون باگ فقط گوشه‌ای از نقاط قوت این برنامه محسوب می‌شوند. برای نصب و دانلود برنامه شیما می‌توانید از لینک زیر یا تصویر QR code استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/6022
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *