Shoelace به زودی شبکه اجتماعی گوگل می‌شود؛ تلاش مجدد غول اینترنتی

مجله چارخونه » برنامه‌ » شبکه‌های اجتماعی » Shoelace به زودی شبکه اجتماعی گوگل می‌شود؛ تلاش مجدد غول اینترنتی
Shoelace به زودی شبکه اجتماعی گوگل می‌شود؛ تلاش مجدد غول اینترنتی
shoelace شولیس شبکه اجتماعی گوگل
فهرست محتوا

قرار است به زودی Shoelace(شولیس) به عنوان شبکه اجتماعی گوگل به کاربران این غول اینترنت معرفی شود. شرکت گوگل پیش از این در ارائه شبکه اجتماعی ناموفق بوده است.

شرکت گوگل به عنوان یکی از قدرتمندترین غول‌های اینترنتی دنیا که کاربران زیادی در سراسر جهان دارد، بارها برای ارائه شبکه اجتماعی به کاربران اینترنت دنیا شکست خورده است. گوگل‌پلاس بزرگ‌ترین تجربه این شرکت بزرگ بود که به تارگی از دسترس تمام کاربران خارج شد. گوگل پلاس قرار بود که با شبکه‌های اجتماعی مطرح دنیا از جمله فیسبوک رقابت کند اما ناکام ماند و به سرانجام نرسید.

shoelace شولیس شبکه اجتماعی گوگل

شبکه اجتماعی گوگل در راه است

به نظر می‌رسد که گوگل از ارائه شبکه‌های اجتماعی دست برنداشته و خسته نمی‌شود. این غول اینترنتی در حال آماده سازی یک شبکه‌ای اجتماعی جدید به نام شولیس است. بنابر اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها، در ماه‌های آینده، Shoelace به عنوان شبکه اجتماعی گوگل به کاربران معرفی شود.

گوگل پیش از این روی شبکه اجتماعی فرامحلی Schemer(اسکمر) که به مردم در برنامه‌ریزی‌ها و یادآوری‌ها کمک می‌کرد، هزینه و زمان گذاشته بود. اما شبکه اجتماعی اسکمر دوام چندانی نیاورد و پس از حدود ۳ سال به صورت کامل شکست خورد.

حالا خبرها حاکی از این است که تیمی با نام Area120 که در گوگل فعالیت دارند، در حال آزمایش و بررسی Shoelace(شولیس) هستند تا آن را به عنوان شبکه اجتماعی گوگل برای کاربران اینترنت در دنیا عرضه کنند.

shoelace شولیس شبکه اجتماعی گوگل

مشخصات خاص Sholace

این سرویس جدید گوگل با کمک کاربران آزمایش می‌شود. این شبکه‌ اجتماعی در شهر نیویورک برای افراد خاصی راه‌اندازی شده است که با استفاده از دعوت دیگران عضو Sholace شده‌اند. پس باید منتظر بود تا به زودی پس از پشت‌سر گذاشتن آزمایش‌ها، شبکه اجتماعی جدید گوگل برای تمام کاربران در دسترس باشد.

البته هم‌اکنون شولیس فقط برای دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است و خبری از نسخه تحت وب یا نسخه ویژه سیستم‌‌عامل‌های دسکتاپ خبری نیست.

این شبکه اجتماعی قرار است به کاربران اینترنتی کمک کند تا با افراد جدیدی آشنا شوند و دایره ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهند. یعنی روی گسترش دایره ارتباطات و دوستان شما تمرکز دارد؛ در حالی که شبکه‌های اجتماعی معتبر در دنیا مانند اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر به حفظ ارتباطات اجتماعی افراد تمرکز داشته و ارتباطات جدید اجتماعی در اولویت بعدی قرار دارد.

shoelace شولیس شبکه اجتماعی گوگل

نکته عجیب دیگر این است که مدیریت این شبکه و پیشنهاداتش برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی به دست نیروی انسانی و به صورت دستی وارد می‌شود؛ شبکه‌های اجتماعی‌ موجود در دنیا مواردی از جمله پیشنهادات و مدیریت‌‌های پایه و جزئی خود را بر اساس الگوریتم‌های طراحی شده توسط ربات نرم‌افزاری انجام می‌دهند.

باید منتظر بود و دید شولیس(Shoelace) به عنوان شبکه اجتماعی گوگل می‌تواند نمونه موفقی برای این غول اینترنتی باشد؟ یا همچنان باید منتظر شکست گوگل در عرصه ارائه شبکه اجتماعی باشیم؟

https://mag.charkhoneh.com/6191
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *