وزیر ارتباطات به مجله چارخونه گفت: سرعت اینترنت خانگی به ۴۰ مگابیت‌ برثانیه می‌رسد

مجله چارخونه » خبر » وزیر ارتباطات به مجله چارخونه گفت: سرعت اینترنت خانگی به ۴۰ مگابیت‌ برثانیه می‌رسد
وزیر ارتباطات به مجله چارخونه گفت: سرعت اینترنت خانگی به ۴۰ مگابیت‌ برثانیه می‌رسد
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
فهرست محتوا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگار مجله چارخونه گفت: با سرویس سرینوی مخابرات، سرعت کاربران اینترنت خانگی در ایران به ۴۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ در پاسخ به خبرنگار مجله چارخونه درخصوص تبدیل ADSL  کاربران به VDSL اعلام کرد: سیاست ما در واقع حرکت به سمت شبکه ثابت بدون مس است. به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات سرمایه‌گذاری در یکی دوسال گذشته، توسعه شبکه ثابت رویکرد موفقی نداشت و به اهدافی که برای آن در نظر گرفته بودیم نرسید.

 

وزیر ارتباطات: در اینترنت ثابت با دنیا فاصله داریم

وزیر ارتباطات ادامه داد: توسعه پهنای موبایل در ایران به روایت گزارش‌های بین‌المللی خوب بوده است. به تازگی سفری به سنگاپور داشتم. این کشور رتبه اول سرعت اینترنت و پهنای باند در دنیا را دارد. اما با تجربه‌ای که من داشتم باید بگویم سرعت اینترنت موبایل سنگاپور اگر از سرعت اینترنت موبایل ایران کمتر نباشد، در نهایت برابر است. اما در این کشور اینترنت ثابت حتی در منازل تا سرعت ۱ گیگابیت بر ثابنیه نیز رسیده است.

جهرمی اضافه کرد: ما دنبال این هستم که فاصله اینترنت ثابت  خود با دنیا را کاهش دهیم. به همین خاطر با پیگیری‌هایی که از شرکت مخابرات ایران داشتم، قرار شد این شرکت برای ارتقای کیفیت اینترنت منازل تلاش کند. این پیگیری‌ها نتیجه داد،  از امروز شرکت مخابرات ایران با ارائه سرویس سرینو  اینترنت ADSL منازل را به VDSL تبدیل می‌کند. این کار با کابل‌کشی فیبر نوری تا پشت کابیت‌های مراکز مخابراتی که اینترنت منازل از آنها گرفته می‌شود انجام شده است.

 

افزایش اینترنت منازل به ۴۰ مگابیت ‌بر ثانیه

وزیر ارتباطات اعلام کرد: با این کار اینترنت منازل به سرعت پهنای باند تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. با توجه به اینکه این سرعت برای برخی واحدهای مسکونی بیش از ۲ مگابیت بر ثانیه نمی‌شد و میانگین سرعت ۱۰ مگابیت‌برثانیه‌ای، سرعت اینترنت خانگی حداقل ۴ برابر خواهد شد. هدف ما بیش از این اعداد است. این شروعی برای رفع عقب ماندگی اپراتورهای اینترنت ثابت از اینترنت همراه است. فعلا این سرویس را شرکت مخابرات ایران ارائه داده است. اپراتورهای دیگر اینترنت ثابت هم می‌توانند با سرمایه‌گذاری این خدمات را به کاربران‌شان ارائه دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *