آماروید؛ سامانه آنالیز رفتار کاربران برنامه‌های موبایل چیست؟

مجله چارخونه » خبر » آماروید؛ سامانه آنالیز رفتار کاربران برنامه‌های موبایل چیست؟
آماروید؛ سامانه آنالیز رفتار کاربران برنامه‌های موبایل چیست؟
آماروید amaroid
فهرست محتوا

آماروید سامانه ایرانی آنالیز رفتار کاربران برنامه‌های موبایل است که به صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان موبایل قرار گرفته است. در ادامه با آماروید و سامانه‌های آنالیز برنامه‌های موبایل بیشتر آشنا می‌شویم.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایل برای اطلاع از فعالیت کاربران، تعداد نصب‌ها، کاربران آنلاین و موارد مشابه به سامانه‌ای متمرکز نیاز دارند. این اطلاعات برای تحلیل رفتار کاربران، توسعه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات مورد نیاز است.

از این رو سامانه‌هایی در دنیا شکل گرفته است که این اطلاعات را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار می‌دهند. نمونه برجسته این سامانه‌ها گوگل آنالیتیکس است که هم به اپلیکیشن‌ها و هم به وب‌سایت‌ها خدمت ارائه می‌کند.

البته مدتی پیش سرویس گوگل آنالیتیکس به واسطه تحریم‌ها روی توسعه‌دهندگان ایرانی بسته شد. با این حال سرویس بومی «آماروید» توسط متخصصان داخلی برای استفاده رایگان و آزاد تمام توسعه‌دهندگان اندروید ارائه شد.

 

ویژگی‌های سامانه آنالیز برنامه‌های موبایل آماروید

آماروید برای خدمت‌رسانی به توسعه‌دهندگان برنامه موبایل، مشخصات و یژگی‌هایی را در نظر گرفته است که آنها را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

 

آماروید رایگان

تمام خدمات آماروید برای همه توسعه‌دهندگان ایرانی رایگان است و همه می‌توانند به سادگی از این سامانه آنالیز رفتار کاربران برنامه‌های موبایل استفاده کنند. این در حالی است که برخی از سامانه‌های آنالیز برنامه‌های موبایل و آنالیز وب، خدمات پیشرفته یا حتی پایه خود را به صورت تجاری و غیررایگان ارائه می‌دهند.

 

امنیت داده‌ها

داده‌های مشتریان در آماروید با امنیت بالایی نگهداری می‌شود. این موضوع از اولویت‌های توسعه‌دهندگان و صاحبان اپلیکیشن‌ها است. به طور قطع هیچ کسب‌وکاری دوست ندارد که اطلاعات و داده‌هایش به دست رقبا برسد. به همین خاطر از ابتدای کار تأمین امنیت زیرساخت‌ها برای تیم آماروید در اولویت کاری قرار گرفت.

 

گزارش‌های دقیق

مشاهده گزارش‌ها در این سامانه با توجه به زمان‌بندی و نسخه‌های برنامه انتخابی و سایر داده‌های مختلفی برای توسعه‌دهندگان قابل دریافت است. این گزارش‌ها قابلیت اختصاصی سازی توسط مشتری را دارد. گزارش‌های مختلف برای پیش‌برد بازاریابی، جذب و نگهداری مخاطبان برنامه‌های موبایل ضروری است.

 

نمودارهای متنوع

نمودارهای آماری کاربردی متنوعی برای بررسی روند اجرایی یک برنامه یا بازی و همچنین تحلیل رفتار کاربران آن نمایش داده می‌شود.مشاهده این نمودارها می‌تواند به مدیران برنامه‌های موبایل کمک شایانی برای ترسیم نقشه‌های توسعه در بخش‌های مختلف را ارائه دهد. بخش فنی و بازاریابی بیشتر از بخش‌های دیگر برنامه‌های موبایل نیاز به این نمودارهای متنوع دارند.

 

داده‌های بلادرنگ

برای کنترل پایداری و عملکرد بهینه برنامه‌های موبایل باید هرگونه اشکال و ایراد همواره توسط تیم‌های فنی پایش شود. از این‌رو اطلاع از وضعیت کاربران در لحظه(Real Time)، همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. آماروید با کیفیت بالا، داده‌های بلادرنگ را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

 

تعریف کمپین های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی از مهم‌ترین راه‌های جذب مخاطب هستند. از سویی این کمپین‌ها باید در زمان تعیین شده اجرا شوند، وگرنه نمی‌توانند به اهداف مشخص شده دست یابند. با توجه به اهمیت زمان برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، بهترین روش شناخت و تحلیل دقیق بازخوردهایکاربران با توجه به کمپین‌های اجرا شده آماروید است.

 

تحلیل رفتار کاربران

تحلیل رفتار کاربران یکی از نیازهای حیاتی تیم تحلیل داده‌ها و تیم بازاریابی است. هرچه تحلیل دقیق‌تری از رفتار کاربران دریافت شود، مسیر رشد و بهبود مستمر محصول به صورتی بهتر طی خواهد شد. دریافت این تحلیل می‌تواند زمان رسیدن به اهداف توسعه را کوتاه و راهکارهای اجرایی را دقیق کند. تحلیل رفتار کاربران در آماروید به صورت داده و اطلاعات، قابل استخراج است.

 

ارائه گزارش خطاها

بهبود عملکرد برنامه تأثیر مستقیم در افزایشرضایت مشترکان دارد. برای بهبود عملکرد نیاز به آگاهی از خطاهای برنامه و اصلاح و بهبود آنها وجود دارد. گزارش خطاهای فنی و اتفاقات پیش‌بینی نشده در برنامه‌ها و بازی‌های موبایل، به منظور بررسی کیفیت عملکرد آنها توسط تیم‌های فنی، در سامانه آماروید ارائه می‌شود.

https://mag.charkhoneh.com/6240
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *