ایرانسل مودم اینترنت همراه و اینترنت ثابت تولید می‌کند؛ توافق با اتصال صنعت میانه

مجله چارخونه » خبر » خبرهای ایرانسل » ایرانسل مودم اینترنت همراه و اینترنت ثابت تولید می‌کند؛ توافق با اتصال صنعت میانه
ایرانسل مودم اینترنت همراه و اینترنت ثابت تولید می‌کند؛ توافق با اتصال صنعت میانه
ایرانسل
فهرست محتوا

ایرانسل و یک شرکت دانش بنیان برای اولین بار در کشور توافق کردند تا مودم‌های اینترنت در ایران به تولید انبوه برسد. این اقدام در آخرین روز نمایشگاه الکامپ رخ داد.

عصر روز گذشته۳۰ تیرماه، همزمان با آخرین ساعات برگزاری نمایشگاه‌های «الکامپ ۲۰۱۹» و «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و مهندس محمد جابری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان «اتصال صنعت میانه» (ESM)، برای خرید و تولید انبوه مودم‌های اینترنت به توافق رسیدند.

ایرانسل خریدار برتر تولیدات داخلی

ایرانسل به عنوان اپراتور برتر هشتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در زیرشاخه «خریدار برتر تولیدات داخلی»، با هدف حمایت از تولیدات شرکت‌های تولید کننده داخلی، توافقات اولیه برای تأمین سه مدل مودم اینترنت همراه، اینترنت ثابت و مودم‌های دوگانه (ثابت و همراه) را با شرکت اتصال صنعت میانه به نتیجه رسانده است.

 

تولید ۷۵ هزار مودم در دو مرحله

بزرگترین اپراتور دیتای ایران در نظر دارد تا پس از اتمام ارزیابی‌های کارشناسی‌های در دست انجام و در صورت کسب نتایج مورد انتظار، در مرحله اول ۱۵ هزار و در مرحله بعد ۵۰ هزار سفارش برای تولید و عرضه این مودم‌ها ثبت کند.

ایرانسل سعی دارد تا با شناسایی و حمایت از محصولات، ایده‌ها و خدمات شرکت‌های داخلی، سهم بازار ارائه دهندگان داخلی را در بازارهای حوزه مخابرات افزایش دهد.

تولید مودم‌های اینترنت همراه، اینترنت ثابت و مودم‌های دوگانه می‌تواند قیمت مودم را برای خریداران کاهش دهد. هنوز اطلاعاتی از زمان اجرای این قرارداد رسانه‌ای نشده‌ است. برند تولید مودم‌های جدید هنوز مشخص نیست.

مودم‌های اینترنت همراه و ثابت نسل چهارم دارای نسخه‌های مختلف و همراه با سرعت‌های ارسال و دریافت متفاوت است. برخی از این مودم‌ها قابلیت اتصال به شبکه داخلی(LAN) را از طریق پورت Ethernet دارد.

نمایشگاه‌های «الکامپ ۲۰۱۹» و «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» روزهای ۲۷ تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور حدود ۸۰۰ شرکت و استارتاپ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *