۱۰ برند برتر فناوری دنیا در لیست Fortune Global 500؛ اپل و سامسونگ بالاتر از گوگل و هوآوی

مجله چارخونه » فناوری » ۱۰ برند برتر فناوری دنیا در لیست Fortune Global 500؛ اپل و سامسونگ بالاتر از گوگل و هوآوی
۱۰ برند برتر فناوری دنیا در لیست Fortune Global 500؛ اپل و سامسونگ بالاتر از گوگل و هوآوی
10 برند برتر فناوری Fortune Global 500
فهرست محتوا

اپل و سامسونگ در لیست Fortune Global 500 بالاتر از گوگل و هواوی ایستادند. حضور هون‌های و هیتاچی در میان ۱۰ برند برتر فناوری دنیا بسیار جای تعجب دارد.

لیست ۵۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۹دنیا از نگاه فورچون (Fortune Global 500) منتشر شده است و بر این اساس برندهای برتر هر حوزه و صنعتی به کاربران معرفی شده‌اند.

 

ترکیب ۱۰ برند برتر فناوری

برندهای برتر حوزه فناوری در این لیست از کشورهای آمریکا، کره جنوبی، چین و ژاپن حضور دارند. در میان این برندهای معتبر حضور هون های تایوان و هیتاچی ژاپن در میان برندهایی جون اپل، سامسونگ، گوگل، مایکروسافت و حتی سونی جالب و شگفت‌انگیز است.

 

۱- اپل

اپل

اپل همچون سال‌های گذشته در صدر لیست برندهای فناوری دنیا و رتبه یازدهم همه برندهای جهانی قرار دارد. اپل توانسته درآمد ۲۶۵ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلاری داشته باشد و نسبت به مدت مشابه ۱۵.۹ درصد رشد داشته است.

 

۲- سامسونگ

سامسونگ

رتبه دوم ۱۰ برند برتر فناوری دنیا به سامسونگ رسیده است. این برند کره‌ای با فروش ۲۲۱ هزار میلیارد و ۵۷۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری با رشد ۴.۵ درصدی، توانسته در رتبه ۱۵ برترین برندهای جهانی بایستد. سامسونگ توانسته با این میزان فروش و رتبه کسب شده در Fortune Global 500 بالاتر از برندهای آلفابت (گوگل) مایکروسافت و هواوی قرار بگیرد.

 

۳- هون های

هون های

رتبه سوم برندهای برتر فناوری دنیا به Hon Hai Precision Industry شرکت الکترونیکی تایوانی رسیده است. این برند در سال گذشته ۱۷۵ میلیارد و ۶۱۷ میلیون دلار درآمد و ۱۳.۵ درصد رشد داشته است. رتبه کلی این برند ۲۳ است.

 

۴- آلفابت (گوگل)

گوگل

رتبه چهارم ۱۰ برند برتر فناوری دنیا به آلفابت هلدینگ تجاری گوگل رسیده است. گوگل توانسته با فروش ۱۳۶ میلیارد و ۸۱۹ میلیون دلار و رشد ۲۳.۴ درصدی توانسته رتبه ۳۷ جهانی و ۴ در حوزه فناوری را از آن خود کند.

 

۵- مایکروسافت

مایکروسافت

مایکروسافت یکی از غول‌های نرم‌افزاری دنیا در رتبه ۵ برندهای فناوری دنیا و رتبه ۶۰ کلی لیست ۵۰۰ برند جهان قرار گرفته است. مایکروسافت درآمد ۱۱۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلاری را از آن خود کرد و توانست با رشد ۲۲.۷ درصدی این جایگاه را بدست آورد.

 

۶- هوآوی

هوآوی

برند هوآوی ششمین برند برتر فناوری دنیا شد. این برند چینی در حالی رتبه ۶۱ لیست Fortune Global 500 را بدست آورد که درآمد ۱۰۹ میلیارد و ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری داشته است. هوآوی توانسته رشد ۲۲.۱ درصدی داشته باشد.

 

۷- دل

دل

برند آمریکایی دل (Dell) در حالی رتبه هفتم برندهای برتر فناوری در جهان را به خود اختصاص داده که ۱۵.۲ درصد رشد داشته است. دل با فروش ۹۰ میلیارد و ۶۲۱ میلیون دلاری رتبه ۸۴ در لیست ۵۰۰ برند برتر جهان را به دست آورد.

 

۸- هیتاچی

هیتاچی

رتبه هشتم لیست ۱۰ برند برتر فناوری جهان به شرکت هیتاچی ژاپن رسید. این شرکت ژاپنی رکورد درآمدی ۸۵ میلیارد و ۵۰۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری را ثبت کرد. هیتاچی با رشد ۱.۱ درصد یکصد و دومین برند در Fortune Global 500 شد.

 

۹- آی‌بی‌ام

آی بی ام IBM

IBM یا همان International Business Machines  کسب رتبه ۱۱۴ در میان برندهای برتر جهان نهمین برند در لیست ۱۰ برند برتر فناوری دنیا قرار گرفت. این برند کهنه‌کار حوزه فناوری با رشد ۶ دهم درصدی ۷۹ میلیارد و ۵۹۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

 

۱۰- سونی

سونی

سونی آخرین برند لیست ۱۰ برند برتر فناوری دنیا است. این شرکت مشهور ژاپنی در حالی رتبه ده درمیان برندهای فناوری را دارد که در لیست فوچون ۵۰۰ رتبه ۱۱۶ را به خود اختصاص داده است. سونی با رشد ۱.۴ درصدی، ۷۸ میلیارد و ۱۶۷ میلیون و۷۰۰ هزار دلار درآمد داشته است.

 

چرا آمازون نیست؟

آمازون در رتبه ۱۳ لیست Fortune Global 500 قرار دارد اما در رده‌بندی فروشگاه‌ها و فروشندگان قرار گرفته و رتبه دوم این دسته بندی را به خود اختصاص داده است. این برند ۲۳۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان درآمد داشته است.

 

لیست ۱۰ برند برتر فناوری دنیا

رتبه برندهای فناوری رتبه فورچون ۵۰۰ نام برند کشور
۱ ۱۱ اپل آمریکا
۲ ۱۵ سامسونگ کره جنوبی
۳ ۲۳ هون های پرسیشن تایوان
۴ ۳۷ آلفابت(گوگل) آمریکا
۵ ۶۰ مایکروسافت آمریکا
۶ ۶۱ هواوی چین
۷ ۸۴ دل آمریکا
۸ ۱۰۲ هیتاچی ژاپن
۹ ۱۱۴ IBM(آی‌بی‌ام) آمریکا
۱۰ ۱۱۶ سونی ژاپن
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *