استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال (رمزنگاری شده) توسط دولت قانونی شد

مجله چارخونه » خبر » استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال (رمزنگاری شده) توسط دولت قانونی شد
استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال (رمزنگاری شده) توسط دولت قانونی شد
استخراج بیت کوین
فهرست محتوا

دیشب در جلسه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، استخراج بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده (ارزهای دیجیتال) توسط دولت قانونی اعلام شد. البته استفاده از رمزارزها در مبادلات داخل کشور مجاز نخواهد بود.

هیات دولت دیشب به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد که در آن، اعضا با استخراج فرآوردهای پردازشی رمزنگاری شده(استخراج بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده) به عنوان یک فعالیت صنعتی در داخل کشور موافقت کردند.

 

اخذ مجوز برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بنا به اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی دولت، شرط اول مجاز بودن این فعالیت در کشور کسب مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان شده است.

استخراج بیت کوین

 

ارزهای رمزنگاری شده شامل ضمانت دولت و بانک نمی‌شوند

با تصمیم مدیران هیات دولت، استفاده از ارزهای رمزنگاری شده (رمزارز) صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی معامله کنندگان انجام خواهد شد و شامل حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی کشور نیست.

 

استفاده از رمزارز در مبادلات داخلی مجاز نیست

نکته جالب توجه اینجاست که دولت استفاده از رمزارزها (از جمله بیت کوین و دیگر موارد) در مبادلات داخل ایران را مجاز نمی‌داند.

 

استخراج بیت کوین

مالیات برای استخراج بیت کوین و رمزارزها

دولت جمهوری اسلامی ایران، فعالیت استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده را همانند دیگر فعالیت‌های صنعتی در کشور، مشمول مالیات می‌داند.

 

معافیت مالیاتی صادرات رمرز ارز و بیت‌کوین

معافیت مالیاتی هم برای برخی از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده دیگر نیز در نظر گرفته شده است. این معافیت شامل افرادی می‌شود که رمزارزهای استخراج شده را صادر کنند و ارز حاصل از این فروش را به چرخه اقتصادی ایران بازگردانند.

استخراج بیت کوین

 

برق صاداراتی و خارج از شبکه برای استخراج

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که پیشنهاد محاسبه نرخ برق صادراتی برای استخراج بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر را داده و از وزارت نیرو خواسته به استخراج کنندگان برق خارج از شبکه داخلی ارائه دهد. به گفته آذری جهرمی ارائه برق خارج از شبکه داخلی و محاسبه به نرخ صادراتی نه تنها ضرری برای کشور ندارد بلکه سودزایی را برای کشور دربردارد.

همچنین همایون حائری معاون وزیر هفته گذشته از موافقت با محاسبه هزینه برق مصرفی استخراج بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده با نرخ صادراتی خبر داده بود.

https://mag.charkhoneh.com/6407
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *