انتشار جدیدترین آلبوم سالار عقیلی در چارخونه

مجله چارخونه » موسیقی » آلبوم جدید » انتشار جدیدترین آلبوم سالار عقیلی در چارخونه
انتشار جدیدترین آلبوم سالار عقیلی در چارخونه
دانلود آلبوم در وادی عشق
فهرست محتوا

تازه ترین اثر سالار عقیلی تحت عنوان در وادی عشق منتشر شد. این آلبوم به خوانندگی او و آهنگسازی کیوان کیانیان، با محوريت موضوعي عشق و عرفان است. در این آلبوم كيوان كيانيان كه خود نوازنده تنبور است مي كوشد تا با تركيب موسيقي سنتي ايراني و موسيقي تنبور، فضايي اصيل را تداعي كند. برای دانلود آلبوم در وادی عشق و نقد و بررسی آن همراه ما در مجله چارخونه باشید.

سالار عقيلي در اين اثر سعی داشته كه شيوه‌ی خوانش خود را از لحاظ لحن به موسيقی عرفانی و تنبور نزديك‌تر كند اما همچنان شخصيت آوازی خود را حفظ كرده است.

از منظر ساز بندی قطعات اين آلبوم متفاوت هستند. در بعضي از قطعات، سادگی و اصالت موسيقی تنبور همان قدر كه در رنگ آمیزی ريتمیک آن حفظ شده، در ساز بندی هم رعایت شده است. اما در بعضي قطعات آهنگساز به تجربيات جديدی دست زده تا با سازبندی نوگرا تر فضاي عرفاني اشعار را تداعی كند.

بافت در اين اثر به سمت پيچيدگي نمی‌رود و فضاي سنتی ايراني و تك صدايی را حفظ می‌كند همچنين از لحاظ بسط و گسترش نگاهی مينيمال به موسيقی تنبور و سنتی ايرانی و تركيب اين دو دارد. از نكات ديگر اين آلبوم استفاده  آهنگساز از نغمه‌های باستاني تنبور و موسيقی دراويش و خانقاهی است.

این آلبوم شامل هشت قطعه است که در آن‌ها از اشعار مولوی، حافظ، باباطاهر و عطار استفاده شده است. علیرضا عقیقی نوازنده سه‌تار و عود، اشکان مرادی نوازنده کمانچه، صفا شالپوش و نوازنده دف، همایون نصیری نوازنده دم دم، بندیر و کوزه در این اثر هنرنمایی کرده‌اند.

درباره سالار عقیلی

سالار عقیلی، یازدهم آذر ۱۳۵۶ در تهران بدنیا آمده است. وی دانش‌آموخته هنرستان موسیقی سوره و دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر است. عقیلی از هشت سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد. برادر و مادرش علاقه‌مند به موسیقی و مشوق او بودند و پدرش که وکیل دادگستری بود بیشتر متمایل به پیشرفت تحصیلی او بود.

او به هنرستان موسیقی رفت و از همان‌جا تصمیم به یادگیری آواز گرفت در نتیجه بیش از پنج سال نزد صدیق تعریف به فراگیری آواز پرداخت. وی سابقه همکاری با ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر سمفونیک اصفهان، گروه دستان، گروه راز و نیاز و ارشد تهماسبی را دارد. سرود ایران جوان با همراهی ارکستر ملل از معروف ترین آثار او است.

https://mag.charkhoneh.com/6458
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *