با SimCity لذت ساخت و اداره یک شهر را تجربه کنید

مجله چارخونه » بازی » شبیه‌سازی » با SimCity لذت ساخت و اداره یک شهر را تجربه کنید
با SimCity لذت ساخت و اداره یک شهر را تجربه کنید
دانلود بازی SimCity
فهرست محتوا

بازی SimCity یک بازی در حوزه شبیه‌سازی و تفننی محسوب می‌شود. این بازی محصولی از استودیوی برنامه‌سازی electronic arts به شمار می‌آید. این استودیو را پیش‌ازاین با اپلیکیشن‌های real racing، Simpsons، NFS most wanted، plants vs zombies و بسیاری آثار فاخر دیگر شناخته‌ایم. اجرای بازی SimCity نیاز به‌دقت و تمرکز بالایی ندارد؛ بنابراین با توجه به ژانر تفننی آن، برای کاهش استرس و رفع تنش‌ها انتخاب مناسبی است. اگر شما هم از طرفداران گیم‌های شبیه‌سازی و ساخت چیزهای گوناگون هستید؛ بی‌شک از SimCity لذت خواهید برد. در ادامه با مجله چارخونه در بررسی و دانلود بازی SimCity همراه باشید.

نگاهی کوتاه به داستان بازی SimCity

بازی SimCity با گرافیک HD و طراحی سه‌بعدی به بازار دیجیتال عرضه شده است. پس از دانلود بازی SimCity شما ماموریت پیدا می‌کنید تا شهری زیبا، ایمن، تمیز و… بسازید. وظیفه شما در بازی مدیریت بخش‌های گوناگون شهر و پیش‌گیری از حوادثی مانند آتش‌سوزی، ریزش ساختمان، شیوع بیماری‌های مختلف، ترافیک و… است.

در بازی دوست‌داشتنی SimCity باید با خلق ساختمان‌های متنوع، راه‌ها و خیابان‌های شهری، تابلوها و نشانه‌های راهنمایی و رانندگی و… شهر را گسترش داده و نیاز شهروندان را برطرف کنید. البته هرچه شهر گسترده‌تر شود، نیاز شهروندان به منابع مختلف بیشتر خواهد شد. این بازی بهترین اپلیکیشن برای تمرین مدیریت شهری محسوب می‌شود. همچنین استفاده از کلمات ساده و متوسط انگلیسی در بازی SimCity باعث تقویت مهارت شما در زبان انگلیسی و گسترش دایره لغات می‌شود.

 [wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://res.charkhoneh.com/ws/resource/trailer/GAME/930433250/1038000/2″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”http://mag.charkhoneh.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

راهنمای بازی SimCity

پس از دانلود بازی SimCity از لینک‌هایی که در پایین همین مطلب آمده و ورود به آن ابتدا باید سن خود را برای بازی مشخص کنید. سپس به‌طور مستقیم وارد گیم می‌شوید. کاراکتری به نام Eva در سمت مشاور شهردار در ساخت و مدیریت شهر به شما کمک خواهد کرد. علاوه‌براین شخصیت‌هایی مانند کارگران، مردم شهر، معماران، آتش‌نشانان، پلیس‌ها و… برای مدیریت بهتر شهر به شما مشاوره می‌دهند. گام اول، ساخت بزرگراهی برای اتصال شهر به جاده اصلی است تا مردم راهی برای ورود به شهر داشته باشند.

سپس ساخت مسکن برای جمعیت شهر اولویت شما است. هرچه خانه‌های بیشتری بسازید شهر جمعیت بیشتری خواهد داشت. بی‌شک مردم شهر برای ایجاد ساختمان‌های بیشتر نیاز به مواد اولیه مناسب دارند. شما با راه‌اندازی کارخانه‌های متعدد می‌توانید نیاز آن‌ها را برطرف کنید. یکی دیگر از وظایف شما برای اداره شهر تامین برق، آب، گاز و سایر نیروهای موردنیاز برای ادامه حیات ساکنان شهر است.

از دیگر جذابیت‌های SimCity که تیم سازندگان طراحی کرده‌اند، آشنایی با سایر شهرداران و ملاقات با آن‌ها به شمار می‌آید. به‌این‌ترتیب علاوه بر برقراری روابط دوستانه می‌توانید از شیوه شهرسازی و مدیریت آن‌ها الگوبرداری کنید. همچنین امکان تجارت و دادوستد با آن‌ها برای شما فراهم شده است. راه‌اندازی مجله اختصاصی برای شهر از دیگر خلاقیت‌های طراحان SimCity محسوب می‌شود. پس از ایجاد شرایط اولیه زندگی در شهر نوبت به انتخاب نامی مناسب برای آن می‌رسد.

آیکون‌های بازی SimCity

در صفحه بازی SimCity گزینه‌های مختلفی برای اجرا و کنترل بازی طراحی شده است. آیکون‌های سکه و اسکناس منابع مالی شهرداری برای اختصاص بودجه به هریک از بخش‌های تولید را نشان می‌دهد. آیکون‌های جاده، خانه، ساختمان‌های اصلی، کارخانه و ساختمان‌های اجتماعی در سمت چپ صفحه نمایشگر بازی SimCity کلیدهایی برای ساخت انواع ساختمان‌ها و گسترش راه‌ها است. این کلیدها ابزار اساسی شما برای اجرای بازی محسوب می‌شود.

آیکون ستاره صورتی در سمت چپ و بالای صفحه SimCity شما را از مرحله‌ای که در آن قراردارید مطلع می‌‌کند. با گسترش شهر و حفظ امنیت آن ستاره‌های صورتی کوچکی به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنید. با کسب تعداد معینی از این ستاره‌ها موفق به صعود به مرحله بعدی می‌شوید. با پیشرفت بازی تعداد ستاره‌های لازم برای عبور از هر مرحله بیشتر خواهد شد. همچنین آیکون ستاره صورتی شما را از جذابیت‌های این بازی در مراحل بعدی باخبر می‌کند.

نکاتی مانند ساخت انواع کلوب‌ها، جنگ بین شهری، دستیابی به شهر‌های مدرن و… در آیکون ستاره صورتی نمایش داده می‌شود. این نکته باعث تشویق و ترغیب شما به ادامه بازی و پیشرفت در آن خواهد شد. آیکون آدمک خندان در سمت چپ صفحه بازی میزان شادی و رضایت افراد شهر از عملکرد شما را نشان می‌دهد. همچنین آیکون آدمک آبی تعداد جمعیت شهر شما را به نمایش می‌گذارد. آیکون مخزن نمایشگر منابع صنعتی شهر برای تولیدات و ساخت‌وساز است.

جمع‌بندی

به‌طورکلی SimCity با توجه به قابلیت‌هایی مانند فضای گرافیکی چشم‌نواز و HD، افکت‌های صوتی جذاب، سیر داستانی جالب، کاهش استرس و تنش، آموزش غیرمستقیم مدیریت شهری، استفاده از کاراکترهای متنوع، فضای سه‌بعدی محیط بازی، رابط کاربری آسان، توضیحات ساده برای اجرای بازی، تقویت زبان انگلیسی، اجرای آسان و بدون باگ، حجم کم نسبت به سایر گیم‌های هم‌ردیف، دسترسی رایگان و… تجربه متفاوت و لذت بخشی برایتان رقم خواهد زد. درنهایت شاید بتوان تنها نقطه‌ضعف این بازی را روند اعتیادآور آن دانست. برای دانلود و نصب SimCity می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/6592
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *