اپلیکیشن Dribbble نمایشگاهی برای آثار گرافیکی و طراحی

مجله چارخونه » برنامه‌ » شبکه‌های اجتماعی » اپلیکیشن Dribbble نمایشگاهی برای آثار گرافیکی و طراحی
اپلیکیشن Dribbble نمایشگاهی برای آثار گرافیکی و طراحی
دانلود برنامه Dribbble
فهرست محتوا

اگر شما هم یکی از طراحان رابط کاربری و طرح‌های گرافیکی یا به طراحی علاقه‌مند هستید، اپلیکیشن Dribbble یک برنامه فوق‌العاده و کاربردی برای شما به‌حساب آمده و شما را در این راه یاری می‌کند. اگر کنجکاو هستید بدانید اپلیکیشن Dribbble چیست و چه کاربردی دارد با ما در این مطلب از مجله چارخونه برای بررسی و دانلود برنامه Dribbble همراه باشید.

داستان اپلیکیشن Dribbble چیست؟

Dribbble درواقع شبکه اجتماعی طراحان است که در سال 2009 شروع به کار کرد و تاکنون میزبان کاربران و طراحان زیادی از سراسر دنیا بوده است. در Dribble طراحان از نقاط مختلف دنیا طرح‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و درباره آن به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند. در Dribbble هزاران طرح مختلف از طرح‌های گرافیکی گرفته تا طرح‌های مربوط به رابط کاربری وجود دارد. جالب آن‌که بعضی از این طرح‌ها امکان دانلود دارند، برخی از طریق یک لینک امکان دسترسی دارند و بعضی هم فقط قابل‌دیدن هستند.

با مشاهده طرح‌های موجود در Dribbble می‌توانید برای طراحی‌های خود ایده گرفته یا با طراحان آن به بحث و گفتگو درباره چگونگی طراحی آن‌ها بپردازید. به‌طورکلی Dribbble یک شبکه اجتماعی برای طراحی است که در آن بحث پیرامون طراحی و موارد مربوط به آن است و در آن خبری از پست‌های غیر مرتبط نیست. در Dribbble می‌توانید ایده‌ها و نکته‌های زیادی درباره طراحی یاد گرفته و با بزرگان و صاحب‌نظران این حرفه بحث و گفتگو کنید.

شروع کار با اپلیکیشن Dribbble

قدم اول، دانلود برنامه Dribbble

برای شروع لازم است برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. خوشبختانه اپلیکیشن Dribbble برای دو سیستم‌عامل محبوب اندروید و ios منتشر شده و نسخه اندروید آن در پایان همین مطلب قرار دارد. به‌منظور دانلود برنامه Dribbble می‌توانید از لینک‌های موجود در پایان مطلب یا کیوآرکد به برنامه دسترسی داشته و آن را به‌طور مستقیم از چارخونه دانلود کنید. تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که اپلیکیشن Dribbble در سیستم‌عامل اندروید فقط روی نسخه 5 به بالا و در سیستم‌عامل ios روی نسخه 10 به بالا قابل‌نصب و اجرا است؛ بنابراین پیش از دانلود اپلیکیشن به این نکته توجه داشته باشید.

قدم دوم، ساخت حساب کاربری

برای استفاده از اپلیکیشن Dribbble به‌حساب کاربری نیاز نخواهید داشت؛ اما درصورتی‌که بخواهید از همه امکانات آن بهره ببرید یا در این شبکه اجتماعی با دیگران تبادل‌نظر کنید و آثار خود را در معرض دید سایر کاربران قرار دهید، باید در Dribbble عضو شوید. روند ایجاد حساب کاربری در Dribbble کمی متفاوت است. برای این کار ابتدا باید وارد سایت Dribbble.com شده و ازآنجا یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس‌ازآن می‌توانید در اپلیکیشن وارد حساب کاربری خود شوید. بعد از انجام این کار پروفایل شما به اپلیکیشن اضافه شده و از همه امکانات Dribbble بهره‌مند خواهید شد.

قدم سوم، آشنایی با قسمت‌های مختلف اپلیکیشن

اپلیکیشن Dribbble در حالت میهمان دارای دو قسمت POPULAR و RECENT و البته یک قسمت برای جستجو است. درصورتی‌که با حساب کاربری خود وارد آن شوید یک قسمت با عنوان Following و پروفایل کاربری شما به آن اضافه خواهد شد. در قسمت POPULAR محبوب‌ترین پست‌ها برای شما نمایش داده می‌شود و در قسمت RECENT نیز به جدیدترین پست‌ها دسترسی خواهید داشت.

در بخش Following پست‌های افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید به شما نمایش داده می‌شود. همچنین قسمت پروفایل کاربری شامل اطلاعاتی از قبیل تعداد پست‌ها، فالوورها و افرادی است که پست‌های آن‌ها را دنبال می‌کنید. به‌طور خلاصه پروفایل کاربری شما یک نمای کلی از وضعیت و فعالیت شما در Dribbble به شما نمایش می‌دهد.

هرکدام از پست‌های موجود در Dribbble امکان لایک، اضافه کردن به لیست دلخواه شما، به اشتراک‌گذاری و کامنت‌گذاری را دارا است و این کار از طریق آیکن‌های موجود زیر هر پست امکان‌پذیر است.

آنچه باقی می‌ماند قسمت جستجوی اپلیکیشن است. چنانچه به دنبال طرح خاصی هستید، می‌توانید کلیدواژه موردنظر خود را در بخش جستجوی برنامه وارد کرده و به همه طرح‌هایی که به آن مربوط می‌شوند دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی

درمجموع اپلیکیشن Dribbble را می‌توان نمایشگاهی برای آثار گرافیکی و طراحی دانست که بدون شک طرح‌های موجود در آن می‌تواند در بعضی مواقع جرقه‌ای در ذهن شما برای طراحی ایجاد کرده و راه را برایتان باز کند؛ بنابراین اگر طراح هستید و در برخی مواقع برای طراحی‌های خود به بن‌بست می‌خورید، بدون شک Dribbble می‌تواند شما را همراهی کرده و ایده‌های جدیدی را در ذهن شما به وجود آورد. پس فرصت را از دست نداده و با دانلود اپلیکیشن Dribbble به جمع هزاران کاربر حرفه‌ای این برنامه بپیوندید.

https://mag.charkhoneh.com/6719
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *