بازار اپلیکیشن‌های موبایلی در انحصار یک درصد از توسعه‌دهندگان

مجله چارخونه » خبر » بازار اپلیکیشن‌های موبایلی در انحصار یک درصد از توسعه‌دهندگان
بازار اپلیکیشن‌های موبایلی در انحصار یک درصد از توسعه‌دهندگان
بازار اپلیکیشن‌های موبایلی
فهرست محتوا

موسسه تحقیقاتی سنسور به تازگی اقدام به انتشار گزارشی کرده است که بررسی‌های صورت گرفته در آن گزارش بیانگر آنست که از بالغ بر ۸۰ درصد اپلیکیشن‌هایی که توسط کاربران در استورهای گوگل و یا اپل دانلود می‌شود تنها توسط یک درصد توسعه دهندگان تولید شده‌اند.

به گزارش مجله چارخونه کارشناسان و تحلیلگران فعال در این موسسه تحقیقاتی بر اساس تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن های مختلف در فروشگاههای اپ استور اپل و گوگل پلی استور در حد فاصل اول ژوئیه تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی بر روی تعداد کثیری از توسعه دهندگان به نتایج و نمودارهای زیر دست یافته‌اند.

بر اساس نمودارهای زیر می‌توان انحصار مربوط به توسعه اپلیکیشن‌های مختلف، دانلود بازی‌های موبایلی و درامدهای حاصل از آن به تعداد اندکی از توسعه دهندگان نرم افزاری را به وضوح مشاهده کرد:

براساس اطلاعات و داده های نمودار فوق، می توان دریافت که تنها یک درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف ۸۰ درصد از دانلود اپلیکیشن در پلتفرم اپ استور و پلی استور را به خود اختصاص داده اند و این بدان معناست که ۲۳.۶ میلیارد دانلود نیز به آنها تعلق دارد.

این در حالیست که ۹۹ درصد از توسعه دهندگان باقی مانده در سه ماهه سوم سال جاری میلادی توانسته اند تنها سهمی معادل ۲۰ درصد (۶ میلیارد) از دانلود اپلیکیشن های مختلف را در فروشگاه‌های آنلاین مذکور به خود اختصاص دهند.

نمودار بالا هم نشان می‌دهد که، همچنین این یک درصد از توسعه دهندگان ۸۲ درصد از دانلود اپلیکیشن‌های گیمینگ ( بازی موبایلی) معادل ۹.۱ میلیارد دانلود را از آن خود کرده اند در حالی که ۹۹ درصد باقی مانده همچنان سهمی ۱۸ درصدی معادل ۲ میلیارد دانلود را به خود اختصاص داده اند.

در نمودار سوم مشخص می‌شود که درآمدهای حاصل از دانلود و فروش اپلیکیشن های مختلف در پلتفرم فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور نیز به طور انحصارگرایانه ای به تنها یک درصد از توسعه دهندگان نرم افزاری تعلق دارد. به عبارتی دیگر، این تعداد اندک از شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایل ۹۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند که منجر به کسب ۲۰.۵ میلیارد دلار درآمد شده است. ۱.۵ میلیارد دلار درآمد نیز به ۷ درصد از توسعه دهندگان تعلق داشته است.

بر اساس نمودار چهارم تنها ۱ درصد از ناشران برتر در بخش بازی‌ها توانسته‌اند که ۹۵ درصد از کل درآمد این بخش را به خود اختصاص دهند. از 16.3 میلیارد دلاری که توسط بازی‌های جهانی در Google Play و App Store در فصل سوم سال 2019 به دست آمده است، 445 ناشر یعنی ۱ درصد از کل ناشران این بخش توانسته‌اند که 15.5 میلیارد دلار یا 95 درصد از کل درآمد این بخش را به خود اختصاص دهند.

https://mag.charkhoneh.com/7525
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *