هوآوی با HarmonyOS تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند

مجله چارخونه » فناوری » هوآوی با HarmonyOS تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند
هوآوی با HarmonyOS تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند
فهرست محتوا

یکی از مدیران اجرایی کمپانی هوآوی در پاسخ به خبرنگار رویترز گفت که این کمپانی درصدد است در سال 2020 طیف وسیعی از دستگاه‌های خود را که با سیستم HarmonyOS اجرا می‌شوند، در تمامی جهان گسترش دهد. اگرچه به گزارش رویترز، گویا دستگاه‌های موبایل فعلاً شامل این برنامه نمی‌شود.

به گزارش مجله چارخونه، این خبرگزاری همچنین اعلام کرد وانگ چنگلو، رئیس واحد نرم افزار در گروه تجارت مشتری هوآوی با استناد به گزارش‌های مطبوعاتی محلی، در هنگام افتتاح فروشگاهی در شنژن از این برنامه‌های آینده رونمایی کرده‌است.

هدف اصلی هوآوی ادامه استراتژی برای راه اندازی سیستم عامل خود است که پیش از معرفی جایگزینی برای سیستم عامل اندروید، روی برخی دیگر از دستگاه‌ها از جمله تلویزیون‌های هوشمند تاکید دارد. با این وجود وانگ به خبرنگاران گفت پلت فرم گوگل همچنان گزینه برتر تلفن‌های هوشمند این کمپانی باقی می‌ماند.

ظاهراً کمپانی هوآوی سیستم عامل HarmonyOS را در ماه آگوست و در پاسخ به محدودیت دسترسی به سیستم عامل اندروید که ناشی از ممنوعیت تجارت با ایالات متحده است رونمایی کرد. در واقع HarmonyOS در ماه آگوست توسط ریچارد یو، مدیر عامل گروه تجاری مصرف کنندگان هوآوی و به عنوان یک اقدام متقابل برای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده علیه این کمپانی که شامل سخت افزار و نرم افزار هم می‌شود، رونمایی شد.

بر اساس اظهارات هوآوی، این سیستم عامل و هسته آن در صفحه نمایش‌های هوشمند امسال ارائه می‌شوند. همچنین برنامه ریزی‌های وسیعی برای گسترش آن به طیف وسیع‌تری از دستگاه‌های دیگر هوآوی از جمله گجت های پوشیدنی در سه سال آینده انجام شده‌است.

اگرچه آخرین تلفن هوشمند هوآوی Mate 30 بدون حضور اپ های مرتبط به گوگل به بازار عرضه شد، اما هنوز هم به جای HarmonyOS با رابط کاربری مبتنی بر اندروید EMUI10 اجرا می‌شود.

گو پینگ معاون رئیس هواوی برای تقویت برنامه‌های HarmonyOS، از اعتبار و گواهینامه‌های هوآوی به عنوان خروجی برای کمک به توسعه دهندگان یاد کرد و خاطرنشان کرد: 5G فرصتی برای ساختن یک اکوسیستم جدید به وجود آورده‌است.

https://mag.charkhoneh.com/7684
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *