با این سطوح هوشمند قدرت سیگنال وای‌فای را تا ده برابر افزایش دهید

مجله چارخونه » فناوری » با این سطوح هوشمند قدرت سیگنال وای‌فای را تا ده برابر افزایش دهید
با این سطوح هوشمند قدرت سیگنال وای‌فای را تا ده برابر افزایش دهید
فهرست محتوا

کاربران دنیای دیجیتال این روزها بیشتر از اینترنت‌های بی‌سیم یا به عبارتی دیگر وای‌فای برای دسترسی به محتواهای اینترنتی بین‌المللی و یا داخلی استفاده می‌کنند. اما آن‌چه که ممکن است گاهی در خصوص استفاده از وای‌فای مشکل ساز باشد، پوشش دهی آن است که به نحوه تنظیم روتر و موقعیت مکانی آن برمی‌گردد. البته متراژ مکان مورد استفاده و حتی نوع پلان هم می‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع دریافت سیگنال با کیفیت مطلوب را با مشکل مواجه سازد. اینجاست که شبکه‌های مش و تقویت کننده‌های وای‌فای یا بوسترها به کمک کاربران می‌شتابند.

به گزارش مجله چارخونه، بسیاری از کاربران وای‌فای برای حل مشکلات و بهبود سیگنال وای‌فای وادار به تغییر سبک محل زندگی خود هستند. حتی در بسیاری مواقع به خصوص در مکان‌های عمومی و با متراژ بالا به ناچار پلان ساختمان‌ها را هم تغییر می‌دهند و یا برخی دیوارها را جابه جا می‌کنند.

MIT به دنبال راه‌ حل تقویت وای‌فای خانگی

حالا تصور کنید که می‌توانستید بدون نگرانی از شبکه‌های مش یا بوسترهای وای‌فای خانه خود را مطابق سلیقه خود بچینید بدون این که خللی به سیگنال‌های وای‌فای وارد کنید. تیم تحقیقاتی MIT CSAIL این رویای شما را تحقق بخشیده‌اند. این تیم یک سطح هوشمند طراحی کرده‌اند که آن را RFocus می‌نامند. بر اساس ادعای این تیم تحقیقاتی این سطح هوشمند می‌تواند قدرت سیگنال‌های دریافتی از وای‌فای را تا ده برابر افزایش دهد.

فقط کافیست این سطوح را در اطراف خانه خود قرار دهید تا مانند یک آینه عمل کند و تمرکز سیگنال‌ها را به بخش مورد نظرتان افزایش دهند. نکته مورد توجه این‌جاست که بر اساس تخمینی که تاکنون زده شده این تکنولوژی خرج چندانی هم ندارد و شاید در حدود چند سنت برای تنظیمات هر آنتن خرج شود. به علاوه در مقایسه با سیستم‌های رایج قبلی انرژی الکتریکی کمتری هم مصرف می‌کند.

بر اساس گزارشات به دست آمده هنوز مشخص نیست که این فناوری تا چه زمانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و تجاری می‌شود. اما در هر صورت در آینده‌ای نه چندان دور از مزایای حضور آن بهره خواهیم برد و دیگر لازم نیست نگران قدرت سیگنال‌ها و بهبود بخشیدن به آن با استفاده از روترهای جانبی باشیم.

https://mag.charkhoneh.com/7981
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *