شب‌های موسیقی فارابی برگزار می‌شود

مجله چارخونه » برنامه‌ » موسیقی و صدا » شب‌های موسیقی فارابی برگزار می‌شود
شب‌های موسیقی فارابی برگزار می‌شود
فهرست محتوا

 

شش اجرا و پنج گروه موسیقی از ژانرهای مختلف در سالن فارابی دانشگاه هنر تهران به اجرای پژوهشی موسیقی می‌پردازند.

شب‌های موسیقی فارابی از روز چهار شنبه 23 بهمن ماه با اجرای الکترونیک و امبینت نیما رمضان، آرش سعیدی و مهبد شفیع‌نژاد آغاز می‌شود و در سانس بعد میزبان گروه پاپ-راک هشتاد می‌شود.

در شب دوم یعنی پنجشنبه 24 بهمن ماه شب‌های موسیقی فارابی با اجرای محمد موسوی، حمزه یگانه، مازیار خواجیان، مهرداد علیزاده و سروش عدل اجرای نیمه بداهه از موسیقی الکترونیک، راک و جز خواهند داشت. پس از آن امیرحسین تفرشی‌پور، فرهاد اسدی و یاسر گرجی اجرایی از مقامات موسیقی کردستان و قطعاتی به آهنگسازی تفرشی‌پور خواهند داشت.

در شب آخر یعنی جمعه 25 بهمن گروه کاماکان با ترکیب جدیدش در دو سانس روی صحنه می‌رود.

 

 

اجرای زنده نیما رمضان، آرش سعیدی و مهبد شفیع‌نژاد

تریو نیما رمضان، آرش سعیدی و مهبد شفیع‌نژاد اجرایی زنده، بی‌کلام و در سبک‌های امبینت (Ambient)، الکترونیک و الکترونیک – راک است که بازتابی از روحیه‌ی این سه آرتیست خواهد بود. این اجرای جذاب با تِم امبینت شروع خواهد شد و به تدریج پا به فضای الکترونیک و الکترونیک راک خواهد گذاشت

اجرای زنده گروه هشتاد

هشتاد، گروهی است که با ترکیبی از کارهای “کاور” و کارهای “اوریجینال” ساخته‌شده توسط خود گروه در شب‌ها موسیقی فارابی شرکت می‌کند.

رپرتوار هشتاد، شامل قطعاتی خاطره‌انگیز از موسیقی “سینت-پاپ” دهه‌ی هشتاد میلادی است که همه ما به نوعی با این آثار آشنایی داریم.

جالب توجه این‌که آن‌ها سعی کرده‌اند تا تِم و حس‌وحال موسیقی موج‌نوی دهه 80 را در آثار اوریجینال خود نیز بیاورند.

اجرای امیرحسین تفرشی‌پور، یاسر گرجی و فرهاد اسدی

امیرحسین تفرشی‌پور خواننده نوازنده تنبور همراه با فرهاد اسدی (پرکاشن) و یاسر گرجی (دودوک) به اجرای قطعاتی از موسیقی مقامی کردستان و قطعاتی با اشعار فارسی به آهنگ‌سازی امیر‌حسین تفرشی‌پور اجرا خواهند کرد. تفرشی‌پور پیش از این آلبوم “این هماهنی” را منتشر کرده بود و حالا قرار است آلبوم دومش با نام “زیسته” را منتشر کند.

اجرای محمد موسوی و Trio?

محمد موسوی گیتاریست، خواننده و آهنگ‌ساز اهل رشت همراه با تریوی بینام (Trio?) مازیار خواجیان (گیتار بیس)، سروش عدل (گیتار الکتریک) و مهرداد علیزاده (پرکاشن و ساز‌های کوبه‌ای) اولین اجرای‌شان را در تهران برگزار می‌کنند. هر کدام از اعضای این گروه فعالیت‌های شخصی و گروهی دیگری را نیز دنبال می‌کنند.

اجرای گروه کماکان

گروه “کماکان” به خوانندگی “مهدی ساکی” که تا به حال یک آلبوم و چند تک آهنگ منتشر کرده‌اند با ترکیب جدید نوازندگانش روی صحنه می‌رود. ساز‌بندی جدید این گروه را رباب، تنبور، گیتار آکوستیک و تومبا تشکیل می‌دهد. “لبخند” یکی از قطعات شاخص این گروه است که شاعر آن “ابراهیم منصفی” است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت با ۲۲٪ تخفیف به سایت  مراجعه کنند.

 

خرید بلیت

https://mag.charkhoneh.com/8079
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *