با کهکشانی‌های سری ۲۰ سامسونگ بیشتر آشنا شوید

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » با کهکشانی‌های سری ۲۰ سامسونگ بیشتر آشنا شوید
با کهکشانی‌های سری ۲۰ سامسونگ بیشتر آشنا شوید
فهرست محتوا

همانطور که می‌دانید سامسونگ دیشب در مراسمی از گوشی‌های جدید خود رسما رونمایی کرد. احتمالاً شما هم با مشاهده گوشی‌های مختلف سری 20 سامسونگ شگفت زده شده‌اید و نمی‌دانید کدام یک از این گوشی‌های هوشمند برایتان مناسب‌تر است. اگر در ادامه این مطلب از مجله چارخونه همراه ما باشید تحلیل عملکرد و بررسی کامل امکانات گلکسی‌های سری 20 را از معتبرترین وب سایت حوزه تلفن همراه برایتان قرار داده‌ایم.

معرفی گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 Ultra تلفنی است که کاربران آن را فقط برای دوربینش می‌خرند. صفحه نمایش 6.9 اینچی آن از صفحه نمایش 6.7 اینچی S20 پلاس بزرگ‌تر است اما در زمینه کیفیت و سایر امکانات تفاوتی ندارد. در واقع هر سه مدل گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ در سری 20 از کیفیت 1440 پیکسلی و سرعت تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDDR برخوردارند. اما به نظر می‌رسد که در مدل اولترا، سامسونگ مجبور شده برای قرار دادن تجهیزات و سخت افزارهای دوربین حجیمش، سایز دستگاه را بزرگ‌تر کند. باید خاطر نشان کنیم که این تلفن در حدود 220 گرم وزن دارد که در مقایسه با مدل پلاس با وزن 186 گرم سنگین‌تر است.

اما تنظیمات دوربین در این مدل واقعاً منحصر به فرد هستند. سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی آن در مقایسه با مدل‌های پیشین کیفیت را به صورت قابل توجهی افزایش داده‌است. با وجودی که در حال حاضر تلفن‌های دیگری هم با کیفیت دوربین 108 مگاپیکسلی در بازار موجود است، اما می‌توان گفت S20 Ultra دوربین نوناپیکسلی با سایز پیکسلی مؤثر 2.4 میکرومتر، انقلابی در صنعت عکاسی به وجود آورده است. در واقع در موقعیت‌هایی که نور محیط کم یا نامناسب است، این دوربین در حال حاضر بی‌رقیب است.

پریسکوپ ویژه سامسونگ

دوربین تله فوتو در این گوشی از لنز پریسکوپ سامسونگ استفاده می‌کند که نخستین بار است توسط این شرکت ارائه شده‌است. برخلاف تلفن‌های قبلی که مجهز به پریسکوپ بودند، این دوربین با یک سنسور با کیفیت بسیار بالا مجهز شده‌است. برای مقایسه می‌توان از گوشی Oppo Reno با قابلیت بزرگنمایی 10 برابر نام برد که به سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز بود. همچنین گوشی هواوی مدل P30 Pro از یک سنسور 8 مگاپیکسلی در پشت لنزهای بسیار بزرگش بهره می‌برد.

به طور طبیعی وضوح بیشتر امکان افزایش قدرت پیکسلی را می‌دهد و منجر به افزایش بسیار کیفیت تصاویر می‌شود. سامسونگ پیش‌تر در تبلیغات خود برای سری 20 از بزرگنمایی 10 برابری نوری هیبریدی و بزرگنمایی با وضوح فوق العاده 100 برابری گفته بود.

سلفی ۴۰ مگاپیکسلی

دوربین سلفی این گوشی نیز در نوبه خود منحصر به فرد است. این دوربین از سنسور 40 مگاپیکسلی بهره می‌برد که در حال حاضر بالاترین کیفیت را در میان دوربین‌های سلفی موجود در بازار دارد. با این تفاسیر جای تعجبی نیست که در حالت پیش فرض روی 4 در 1 پیکسل قرار دارد و بی شک به نسبت دو مدل دیگر سری 20 باید تصاویری با وضوح فوق العاده ارائه بدهد.

دو گوشی دیگر سامسونگ در این سری از سنسورهای 10 مگاپیکسلی با وضوح 1.22 پیکسل بهره می‌برند. اما اولترا با فعال کردن گزینه Binning تصاویر 10 مگاپیکسلی با وضوح 1.4 می‌گیرد.

گلکسی S20 Ultra تنها مدل در میان سری 20 است که در حالت باسیم، دارای قابلیت شارژ سریع 45 وات است. اما مانند نوت 10پلاس، تنها شارژر 25 وات در جعبه آن قرار داده شده‌است. بنابراین فقط در صورتی که کاربران خودشان یک شارژر 45 وات شارژ سریع برای آن تهیه کنند می‌توانند از قدرت شارژ سریع آن بهره مند شوند. در غیر این صورت مانند دیگر مدل‌های سری 20 با همان سرعت 25 وات شارژ می‌شود. باوجود این که باتری اولترا 5000 میلی آمپر است، اما سایز باتری در مقابل S20 پلاس که از باتری 4500 میلی آمپری استفاده می‌کند فقط کمی بزرگ‌تر است.

معرفی گلکسی S20

بین گلکسی S20 و S20 پلاس فقط تفاوت‌های جزئی وجود دارد. در واقع گلکسی S20 فقط 100 دلار تفاوت قیمت با مدل پلاس دارد. البته تفاوت سایز هم میان این دو مدل وجود دارد. S20 با ابعاد 151.7*69.1*7.9 میلیمتر در مقابل S20 پلاس با ابعاد 161.9*73.7*7.8 میلیمتر قرار دارد و کوچکترین مدل در میان سری 20 است. البته ابعاد کوچک‌تر این مدل سبب شده که از نظر وزنی هم در حدود 20 گرم سبک‌تر از مدل پلاس باشد.

به علاوه S20 با باتری 4000 میلی آمپری خود 500 میلی آمپر کمتر از مدل S20+ شارژ می‌شود. اما هر دو مدل از شارژر 25 وات با قابلیت شارژ سریع و آداپتورهای یکسان استفاده می‌کنند. هر سه مدل سری 20 از قابلیت شارژ بی سیم با قدرت 15 وات برخوردار هستند، بنابراین از این نظر امتیاز خاصی بین این سه مدل وجود ندارد.

معرفی گلکسی S20 پلاس

گلکسی S20 پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی برخوردار است. با توجه به نسبت ابعاد 20:9 می‌توان ابعاد ظاهری این نمایشگر را بین مدل S10+ و Note 10+ تصور کرد. همچنین برخلاف مدل‌های سال گذشته، فقط یک دوربین سلفی در این دستگاه قرار داده شده است و سنسور عمقی در بخش جلویی وجود ندارد.

اما در پشت دستگاه یک ماژول دید عمقی وجود دارد که در S20 دیده نمی‌شود. با این وجود به نظر نمی‌رسد امتیاز بزرگی محسوب شود. البته مگر این که تفاوت زیادی در کیفیت تصاویر پرتره ایجاد کند که بعید می‌دانیم این چنین باشد.

گذشته از این دوربین پشتی دستگاه تفاوتی با مدل S20 ندارد. لنز واید آن در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی مطابقت داده شده‌است. اما در واقع این مورد هم به روزرسانی دیگری است که نسبت به تلفن‌های سال گذشته اعمال شده زیرا سنسور بزرگتری با وضوح 1.8 مگاپیکسل دارد که نسبت به 1.4 مگاپیکسلی‌ها از وضوح بیشتری برخوردار است.

اما ماژول 64 مگاپیکسلی آن جای تأمل بیشتری دارد. در واقع این ماژول هم به عنوان دوربین تله‌فوتو عمل می‌کند که بزرگنمایی 3 برابر بیشتر از نوع نوری هیبریدی ارائه می‌دهد و هم به عنوان دوربین فیلمبرداری قادر به ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت 8K است. در صورتی که در S20 Ultra تصاویر ویدئویی 8K توسط دوربین اصلی برداشته می‌شوند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که یک فریم از فیلم‌های با کیفیت 8K معادل یک تصویر 33 مگاپیکسلی عکاسی است.

در هر صورت تلفن‌هلی سری 20 اولین دستگاه‌های هوشمندی هستند که تصاویر ویدئویی با کیفیت 8K ارائه می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی به تلویزیون 8KQLED  سامسونگ منتقل کنید و یا با اینترنت پرسرعت 5G در یوتیوب بارگذاری کنید.

پردازنده متفاوت برای کاربران مناطق مختلف

دوربین سوم در قسمت عقب دستگاه هم دارای لنزهای بسیار واید با زاویه چرخش 120 درجه و سنسور 12 مگاپیکسلی است که در هر سه مدل گوشی‌های سری 20 تکرار شده‌است.

از سوی دیگر اگر می‌خواهید از مزایای 5G بهره مند شوید احتمالاً باید میان مدل پلاس یا اولترا انتخاب کنید. S20 فقط از موج Sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. اگرچه این موج هم سرعت بیشتری نسبت به 4 جی دارد اما نمی‌توان آن را حتی در نزدیکی موج mm هم تصور کرد که مدل‌های پلاس و اولترا از آن پشتیبانی می‌کنند. البته در هر صورت باید ابتدا منطقه محل سکونت خود را بررسی کنید تا از پهنای باند مورد نظر خود مطمئن شوید.

از نظر قدرت پردازش می‌توان گفت هر سه مدل از پردازنده‌های اسنپ دراگون 865 و یا Exynos 990 بسته به منطقه مورد ارائه محصولات، بهره مند هستند. البته مدل اولترا قابلیت افزایش رم تا 16 گیگابایت را دارد که این مورد در دو مدل دیگر قابلیت ارتقا تا 12 گیگ را دارد. با این وجود هر سه مدل حتی اولترا در مدل پایه از حافظه 128 گیگ برخوردارند.

بنابراین اگر در نظر دارید که تصاویر ویدئویی با کیفیت8K بگیرید و یا حتی عکس‌های 108 مگاپیکسلی داشته باشید، شاید بهتر باشد از حافظه جانبی بیشتر این مدل‌ها انتخاب کنید. اگرچه وجود محفظه مایکرو اس دی با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های تا 1 ترابایت می‌توانند در این مورد کمک موثری باشد. اما در این مورد هم بهتر است محدودیت‌های پهنای باند را هم در نظر بگیرید.

https://mag.charkhoneh.com/8111
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *