برنامه تقویم فارسی؛ همراهی دقیق در یادآوری تاریخ!

مجله چارخونه » برنامه‌ » ابزارها » برنامه تقویم فارسی؛ همراهی دقیق در یادآوری تاریخ!
برنامه تقویم فارسی؛ همراهی دقیق در یادآوری تاریخ!
دانلود برنامه تقویم فارسی
فهرست محتوا

تقویم‌ها معمولاً نقش مهمی در برنامه‌ریزی افراد ایفا می‌کنند. استفاده از تقویم‌ها دید وسیع‌تری از روزهای آینده، تعطیلی‌ها و سایر مناسبت‌ها به شما می‌دهد. تقویم‌های اندرویدی مزیت‌های بیشتری هم همراه دارند؛ امکان جستجوی سریع، ثبت رویدادها، تنظیم قابلیت یادآوری و… فقط گوشه‌ای از ویژگی‌های این برنامه‌ها هستند. برنامه تقویم فارسی شما را چند قدم در ثبت برنامه‌ها و رسیدن به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند. در ادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به بررسی و دانلود برنامه تقویم فارسی بپردازیم.

دانلود برنامه تقویم فارسی

دانلود برنامه تقویم فارسی را، با حجم فقط شش مگابایت، ازدست ندهید. برنامه تقویم فارسی یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های اندرویدی است که نصب آن روی گوشی‌تان ضروری به‌نظر می‌رسد. خوشبختانه ساختار و محیط ساده این برنامه شما را برای دانلود برنامه تقویم فارسی ترغیب می‌کند. پس از ورود به برنامه با یک صفحه شماره‌گذاری شده مواجه می‌شوید که همه روزهای یک ماه را در قالب تقسیم‌بندی به‌صورت هفتگی نشان می‌دهد. در این جدول روزهای جمعه و تعطیلات رسمی با رنگ قرمز مشخص شده‌اند. اگر قصد دارید روزهای دیگر از ماه‌های قبل یا بعد را بررسی کنید، باید انگشت خود را روی صفحه نمایش به طرف چپ یا راست بکشید. برای زیباسازی بیشتر فضای برنامه عکسی جذاب از طبیعت به‌عنوان پیش‌زمینه درنظر گرفته شده است.

کمی پایین‌تر از جدول روزهای ماه در کادری سفیدرنگ تاریخ دقیق شمسی، قمری و میلادی روز را می‌بینید. اگر رویدادی ملی، مذهبی و تاریخی در روز موردنظرتان رخ داده باشد، می‌توانید آن را در بخش رویدادها پیدا کنید. قسمت رویدادها در کادری مستقل از تاریخ روز و پایین‌تر از آن قرار دارد.

پخش اذان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از تقویم‌های اندرویدی قابلیت پخش اذان است. به‌این‌ترتیب شما همیشه از زمان اذان با صوت دلنشین قاریان قرآن و موذن‌ها باخبر می‌شوید. اگر شما هم علاقه دارید این قابلیت را فعال کنید، سری به بخش تنظیمات بزنید.

برای استفاده از این قابلیت موقعیت مکانی و شهر خود را از فهرست انتخاب کنید. درصورتی‌که شهر خود را در این قسمت ندیدید، طول و عرض جغرافیایی آن را از نقشه بررسی و در کادر مشخص‌شده بنویسید. شما می‌توانید به‌دلخواه فاصله زمانی پخش اذان گوشی و اذان واقعی را تغییر دهید. گاهی به‌دلایل شخصی لازم است اذان برنامه تقویم فارسی کمی زودتر یا دیرتر از زمان واقعی پخش شود. در بخش تنظیمات قابلیت پخش اذان را برای نماز موردنظر تنظیم کنید. اذان هریک از نمازها به‌طور جداگانه امکان فعال‌سازی و پخش را دارند. مرحله آخر تعیین میزان صدای اذان است. صدای اذان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا علاوه‌بر اطلاع‌رسانی به شما مزاحم آرامش دیگران نشود.

تنظیم قبله‌نما و اوقات شرعی

با کلیک روی منوی کشویی برنامه گزینه قبله‌نما را خواهید دید. با لمس این گزینه مستقیماً وارد صفحه‌ای می‌شوید که با تنظیم و تکان‌دادن گوشی، قبله یا جهت جنوب را به شما نشان می‌دهد. برای تعیین دقیق اوقات شرعی لازم است تا موقعیت مکانی‌تان را برای برنامه تقویم فارسی تعریف کنید. برای ثبت موقعیت مکانی سه راه پیش‌رویتان قرار دارد؛ استفاده از گزینه Location Information، ثبت طول و عرض جغرافیایی یا انتخاب شهر از فهرست برنامه. تقویم فارسی به شیوه‌های گوناگون اوقات شرعی را محاسبه می‌کند. کافی است شیوه موردنظرتان را از میان گزینه‌های انجمن ژئوفیزیک دانشگاه تهران، جامعه اسلامی آمریکای شمالی، مرجع عمومی تحقیقات مصر و… انتخاب کنید.

ابزارک و تبدیل تاریخ

قسمت ابزارک و نوار آگاهی ابتدای صفحه گوشی به‌نمایش درمی‌آید. بنابراین هنگام کار با گوشی و استفاده از برنامه‌های مختلف نیز همیشه به اطلاعات این قسمت دسترسی خواهید داشت. در بخش نوارک اطلاعاتی مانند تاریخ روز، ساعت و چگونگی نمایش آن را می‌بینید و با لمس آن وارد برنامه تقویم فارسی می‌شوید. برای فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی این قابلیت باید یک‌بار دستگاه را خاموش و روشن کنید. اگر از طرفداران خلاقیت در زندگی هستید، رنگ ابزارک را در بخش تنظیمات از میان رنگ‌های سپید، سرخ، سبز و سیاه انتخاب کنید. درصورت تمایل یکی از حالت‌های روشن و تاریک را به‌عنوان تم قرار دهید. نوع نمایش اعداد و زبان برنامه نیز از دیگر چیزهایی هستند که امکان تغییر آن در تقویم فارسی فراهم شده است.

قسمت تبدیل تاریخ گونه‌های شمسی، قمری و میلادی را به یک‌دیگر تبدیل می‌کنند. ابتدا یکی از مبداهای تاریخی را علامت بزنید. در گام بعدی سال، ماه و روز را از روی نمودارهای تقویم فارسی انتخاب کنید. درنتیجه تاریخ موردنظرتان به دو گونه تاریخی دیگر تبدیل خواهد شد.

سخن پایانی

اگر اطلاع از تاریخ و برنامه‌ریزی دقیق براساس آن برایتان اهمیت دارد، دانلود برنامه تقویم فارسی را ازدست ندهید. این برنامه در گروه کاربردی‌ترین برنامه‌های اپ‌استورها قرار می‌گیرد. برای دانلود برنامه تقویم فارسی می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

برای دانلود و نصب برنامه تقویم فارسی بصورت رایگان تصویر زیر را کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

https://mag.charkhoneh.com/8248
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *