برنامه رضوان؛ راهنمای جامع زیارت امام رضا!

مجله چارخونه » برنامه‌ » مذهبی » برنامه رضوان؛ راهنمای جامع زیارت امام رضا!
برنامه رضوان؛ راهنمای جامع زیارت امام رضا!
دانلود برنامه رضوان
فهرست محتوا

یکی از سفرهای خاطره‌انگیزی که بیشتر ما تجربه‌اش کرده‌ایم، سفر زیارتی به مشهد است. وجود یک راهنمای خوب می‌تواند به ما در پیداکردن مقصدهای مختلف‌مان کمک زیادی کند؛ به‌این‌ترتیب علاوه‌بر لذت از گشت‌وگذار دچار سردرگمی نمی‌شویم. برنامه رضوان، به‌سفارش آستان قدس رضوی طراحی شده تا زائران گرامی را در بخش‌های مختلف حرم راهنمایی کند. درادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به بررسی و دانلود برنامه رضوان بپردازیم.

دانلود برنامه رضوان

رضوان برنامه‌ای جامع است که آن را در حوزه مذهبی ارائه کرده‌اند. برای دانلود برنامه رضوان به 14 مگابایت اینترنت نیاز دارید. زائران و علاقه‌مندان به حرم امام رضا مخاطبان اصلی این برنامه هستند. پس از ورود به برنامه رضوان با نمایی از حرم امام رضا مواجه می‌شوید.

پایین صفحه همه خدمات رضوان با کاربری آسان نوشته شده است. آشنایی با امام رضا، زیارت و ادعیه، راهنمای زائر، نقشه حرم، پخش زنده، غذای متبرک حضرتی، خیرات و نذورات، نظارت مردمی، معارف رضوان، برنامه‌های حرم، نقشه مشهد، مکان‌یابی همراهان و پارکینگ گزینه‌هایی هستند که هنگام ورود به رضوان آن‌ها را می‌بینید. با ثبت شماره موبایل‌تان یک حساب کاربری در رضوان بسازید تا از خدمات بیشتری بهره‌مند شوید.

راهنمای زائر

برنامه رضوان در این بخش زائران را به اطلاعات و مقصدهای موردنظرشان هدایت می‌کند. حرم‌شناسی، اسکان و اقامت‌گاه‌ها، خدمات و برنامه‌های فرهنگی، اطلاعات ضروری، مسیریابی و امور رفاهی زائر از بخش‌های مختلف راهنمای زائر در رضوان هستند. حرم‌شناسی حرم امام رضا را از جنبه تاریخی بررسی می‌کند و بخش‌های مختلف این حرم و ارزش هریک را شرح می‌دهد. این بخش اطلاعاتی درباره رواق‌ها، صحن‌ها، آثار ارزشمند درون حرم، مشاهیر و شهدای مدفون در حرم، آیین‌های سنتی و مذهبی، مدارس و مساجد حرم، رخدادهای ناگوار و گنبدها دراختیارتان می‌گذارد.

اگر قصد دارید از اقامت‌گاه‌های وابسته به حرم امام رضا استفاده کنید، سری به قسمت اسکان و اقامت‌گاه‌ها بزنید. این بخش علاوه‌بر معرفی زائرسراها شما را راهنمایی می‌کند که چگونه چند روزی در این اقامتگاه بمانید. امور رفاهی زائر تلفن و آدرس دقیق بخش‌های رفاهی حرم را به شما می‌دهد. دفاتر نذورات، امانات، نگهداری از گمشدگان و… ازجمله این موارد هستند. مسیریابی شامل فهرستی جامع از ورودی‌های حرم و آدرس دقیق هریک می‌شود. برای اطلاع از رویدادهای حرم روی گزینه برنامه‌های فرهنگی ضربه بزنید. برنامه‌ها و رویدادهای مربوط به پایگاه‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی، موزه‌های حرم، همایش‌های تخصصی و… در برنامه رضوان ثبت شده است.

ادعیه و خیرات

شما دیگر نیازی به حمل کتاب‌های سنگین دعا و زیارت ندارید. کافی است دانلود برنامه رضوان و نصب آن را ازدست ندهید. در بخش ادعیه سوره‌های منتخب، آداب زیارت، زیارت‌نامه امام رضا و زیارات و ادعیه برگزیده قابل دسترس است.

نیکوکاری جزیی جداناشدنی از رفتار انسانی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید هزینه‌ای را صرف خیرات کنید، روی گزینه نذورات کلیک کنید. ابتدا باید تعیین کنید که هزینه موردنظر صرف چه کاری شود. در گام بعدی باید مبلغ آن را به‌دلخواه بنویسید و درنهایت از سوی برنامه رضوان یک رسید دریافت کنید. کمک‌ها و خیرات شما در زمینه‌های نذر عام، نذر فرش، نذر فرهنگی، توسعه حرم، صدقه و انفاق، کمک به ایتام و… صرف می‌شود.

برنامه‌های حرم، معارف رضوان و غذای متبرک

خوشبختانه برنامه رضوان این امکان را به شما می‌دهد تا از همه برنامه‌های روزانه حرم امام رضا باخبر شوید. ابتدا روز موردنظر را از روی تقویم انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید برنامه‌های هر روز شامل سخنرانی‌ها، تلاوت قرآن، پرسمان دینی و… را همراه ساعت، مجری و محل برگزاری ببینید. این قسمت از برنامه هر هفته به‌روزرسانی می‌شود. هدف اصلی از طراحی معارف رضوان آشنایی زائران با معارف اسلامی است. در این قسمت احادیث و تفسیر آیاتی قرار دارد که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست.

نوش‌جان کردن غذای حرم امام رضا می‌تواند سفر شما را به‌یادماندنی‌تر کند. برای سرو غذای تبرکی، برنامه رضوان راه‌حل مناسبی پیش‌پایتان می‌گذارد. این برنامه شما را در قرعه‌کشی شرکت می‌دهد. البته شرکت در قرعه‌کشی نیز محدودیت‌هایی دارد. پس از ورود به حرم امام رضا گزینه Location Information گوشی را روشن کنید تا هر 10 دقیقه یک‌بار در قرعه‌کشی شرکت داده شوید. فقط زمانی کوپن غذا دریافت می‌کنید که حتماً هنگام قرعه‌کشی در حرم حضور داشته باشید. اعتبار حساب شما برای شرکت در قرعه‌کشی فقط سه روز پس از فعال‌سازی این قسمت از رضوان است. اگر موافق نشدید کوپن غذا بگیرید، حتماً شانس خود را در سفرهای بعدی امتحان کنید.

سخن پایانی

دانلود برنامه رضوان به شما کمک می‌کند لذت بیشتری از سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا ببرید. آموزش معارف اسلامی، تاریخچه حرم رضوی و… بخش‌هایی از برنامه هستند که ارزش دانلود و نصب رضوان را یادآور می‌شوند. برای دانلود برنامه رضوان و نصب از لینک زیر استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/8382
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *