آیا سونی کوچک‌ترین تلفن همراه 5 جی را ساخته است؟

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » آیا سونی کوچک‌ترین تلفن همراه 5 جی را ساخته است؟
آیا سونی کوچک‌ترین تلفن همراه 5 جی را ساخته است؟
فهرست محتوا

شایعات بسیاری در مورد ابعاد بسیار بزرگ سونی اکسپریا پلاس 5 وجود داشت، اما این شایعات هرگز رنگ حقیقت به خود نگرفت. حالا همه صحبت‌ها در مورد این دستگاه هوسمند جدید سونی برعکس شده و اکسپریا پلاس 5 به احتمال قوی با یک صفحه نمایش کوچک تر از 6 اینچ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بر اساس گفته‌های برخی از کارمندان داخلی این شرکت این دستگاه در نیمه دوم سال جاری منتشر می‌شود.

به گزارش مجله چارخونه، این تلفن از صفحه نمایشی با ابعاد حدودی 5.6 تا 5.8 اینچ برخوردار خواهد شد یعنی ابعادی کوچک تر از پنل 6.1 اینچی اولین اکسپریا 5. این دستگاه به احتمال بسیار زیاد از قابلیت اتصال به شبکه 5جی برخوردار خواهد بود که این موضوع سبب می‌شود لقب اولین تلفن همراه 5 جی کوچک تر از 6 اینچ را از آن خود کند.

شایعاتی نه چندان آشکار از اکسپریا پلاس 5 جی 

اکسپریا پلاس 5 اگر از اتصال 5 جی پشتیبانی کند بعد از Xperia 1ll دومین دستگاه 5 جی سونی خواهد بود که به بازار عرضه می‌شود. البته اگر از اکسپریا پرو که به سختی مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت و چشم پوشی کنیم. همچنین احتمال می‌رود که در این دستگاه برخلاف Xperia 1ll که تنها از موج Sub-6 پشتیبانی می‌کرد، شاهد اضافه شدن موج mm هم باشیم. اگرچه افزوده شدن این موج به قابلیت‌های دستگاه یعنی افزوده شدن یک آنتن دیگر به آن که احتمالا در دستگاهی با بدنه کوچک تر جا نمی‌گیرد.

اکسپریا 5 II می تواند به خوبی بین Xperia 1 II و 10 II قرار بگیرد. یعنی کوچکتر از پرچمداران پرمیوم این خانواده  اما در عین حال قدرتمندتر از دستگاه‌های رنج میانی سونی. اگرچه حتی با وجود قابلیت اتصال به شبکه 5جی هنوز هم نمی‌توان برآوردی از میزان استقبال کاربران از آن داشت و یا آن را پرچم دار نسل آینده این شرکت دانست.

از سوی دیگر نامی که برای این دستگاه انتخاب شده هم چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد که بتوان آن را هم ردیف رقبای دیگرش در نسل بعدی تلفن‌های همراه قرار داد. چندی پیش شایعاتی در خصوص انتشار اکسپریا 9 با چیپست اسنپ دراگون 765 و مودم داخلی 5 جی هم به گوش رسید. این مدل در دسامبر 2019 مورد محک قرار گرفت و مشخص شد شایعاتی که قبلا درز پیدا کرده بود حقیقت ندارد.

اما شایعاتی که اخیرا به گوش خورده است ظاهرا چیزی راجع به چیپست نگفته است. اما آن چه واضح است اکسپریا 5 فعلی از پرچمدار اسنپ دراگون چیپست 855 برخوردار است که شاید همین موضوع دلیل دیگری برای تغییر نام تلفن جدید شده باشد. فعلا باید صبر کنیم تا ببینیم لقب کوچکترین تلفن همراه 5 جی بالاخره از آن سونی می‌شود یا خیر.

https://mag.charkhoneh.com/8443
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *