Waze اطلاعات مربوط به کرونا را در نقشه‌های خود می‌گنجاند

مجله چارخونه » فناوری » Waze اطلاعات مربوط به کرونا را در نقشه‌های خود می‌گنجاند
Waze اطلاعات مربوط به کرونا را در نقشه‌های خود می‌گنجاند
فهرست محتوا

این روزها به سبب شیوع گسترده ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در اکثر نقاط جهان، مردم کمتر از خانه‌هایشان بیرون می‌روند. اطلاعاتی که از نقشه Waze هم به دست می‌آید مهر تاییدی بر صحت این موضوع قرار می‌دهد.

در همین راستا استفاده از ماشین و رانندگی توسط افراد هم کاهش محسوسی داشته است. اما عده محدودی از افراد هنوز مجبور هستند برای رسیدگی به امور شغلی خود از خانه بیرون بروند و پشت فرمان بنشینند. بی شک این افراد ترجیح می‌دهند سریع‌ترین راه را برای رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر انتخاب کنند و بنابراین از هر گونه کمکی در این راستا استقبال می‌کنند. از آن‌جا که  ویز هم خواسته‌های افراد را می‌شناسد به کمک کاربران آمده تا سریع‌ترین و بی دردسرترین راه را برای رسیدن به مقصد در اختیارشان قرار بدهد.

به گزارش مجله چارخونه، تیم پشتیبانی ویز برای ارائه اطلاعات مربوط به کوید-19 به آژانس‌های عمومی، شرکای تجاری خود و حتی جوامع مختلف سرک کشیده‌اند تا این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند. در واقع می‌توان گفت بیش از 30 هزار ویرایشگر نقشه‌های ویز در سراسر جهان بسیج شده‌اند تا داده‌هایی را در مورد مسدود بودن جاده‌ها، مناطق قرمز و با ریسک خطر بالا، ایست‌های بازرسی و مناطقی که افراد را چک می‌کنند و هم چنین تراکم ترافیک را به دست آورده و در اختیار کاربران قرار دهند. حالا این شرکت یک صفحه اختصاصی برای کوید-19 ایجاد کرده که به کاربران و ارگان‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات مهم در خصوص مراکز آزمایش‌های پزشکی و تست کرونا، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مسدود شدن راه‌ها را به دست بیاورند.

مراکز اضطراری توزیع غذا هم در نقشه‌های ویز هستند

همچنین این شرکت با همکاری Why Hunger , No Kid Hungry توانسته مکان بیش از 30 هزار شرکت توزیع اضطراری مواد غذایی را ه نقشه ایالات متحده آمریکا اضافه کند. البته این همه ماجرا نیست. ویز ویژگی جدید دیگری را هم به برنامه خود اضافه کرده که مشاغل محلی را که تحویل در محل و همچنین تحویل در کنار ماشین دارند را نشان می‌دهد. همچنین از آن جا که ویز از اطلاعاتی که کاربران تایپ می‌کنند استفاده می‌کند، کاربران ویز از این پس می‌توانند اطلاعات مربوط به کوید-19 را هم در این نقشه مشاهده کنند.

https://mag.charkhoneh.com/8485
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *