ازدواج آنلاین نیویورکی‌ها در پی دورکاری دفاتر ازدواج

مجله چارخونه » فناوری » ازدواج آنلاین نیویورکی‌ها در پی دورکاری دفاتر ازدواج
ازدواج آنلاین نیویورکی‌ها در پی دورکاری دفاتر ازدواج
فهرست محتوا

با بسته شدن دفاتر ازدواج در نیویورک به سبب شیوع گسترده ویروس کرونا، ازدواج‌های آنلاین در این ایالت آغاز شده است. به گفته اندرو کومو فرماندار نیویورک، از این پس اجازه صدور مجوزهای ازدواج از راه دور برای زوج‌ها صادر می‌شود و سردفترداران ازدواج می‌توانند شاهد مراسم ازدواج از طریق تماس‌های ویدئویی باشند.

به گزارش مجله چارخونه، کومو در جلسه‌ای توجیهی گفته است که با این اقدام هیچ بهانه‌ای برای تعویق ازدواج وجود ندارد و زوج‌ها می‌توانند این مراسم را از طریق زوم یا اپلیکیشن‌های مشابه به رسمیت برسانند البته به شرطی که نخست جواب بله را از همسر آینده خود گرفته باشند.

کومو در همین راستا توضیح داده که در حال صدور دستور العمل‌های اجرایی برای شهروندان نیویورک است که از آن طریق بتوانند مجوز ازدواج از راه دور را توسط کنفرانس‌های ویدئویی به دست بیاورند.

نیویورک یکی از ایالت‌هایی است که به شدت مورد هجوم ویروس کرونا قرار گرفت و به همین سبب تحت قوانین سخت گیرانه در خانه می‌مانیم آمریکا قرار دارد. از آن جا که اهالی این ایالت به نوعی مجبور به خانه ماندن و دور کاری هستند #Zoom Weddings یا ازدواج‌های زومی به روشی محبوب برای عروس و دامادها تبدیل شده که بتوانند مراسم ازدواج خود را طبق تاریخ مورد نظرشان برگزار کنند و با دعوت از راه دور دوستان و خانواده‌ها زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

دریافت مدارک و مجوزهای مورد نیاز ازدواج از طریق تماس ویدئویی

اما دستورالعمل جدید کومو به همین جا ختم نمی‌شود. او به زوج‌های نیویورکی که قصد ازدواج داشته اما هنوز موفق به اخذ مجورهای لازم نشده‌اند اجازه داده که مدارک مورد نیاز خود را هم از طریق تماس‌های ویدئویی دریافت یا ارسال کنند. با این وجود دیگر الزامی برای استفاده زوج‌ها از زوم برای صدور و درخواست مجوزهای لازم و همچنین برگزاری مراسم ازدواج وجود ندارد. تاکنون مراسم ازدواج بسیاری از زوج‌ها توسط فیس تایم یا سایر پلت فرم‌های ویدئو کنفرانس مشابه برگزار شده است.

کومو همچنین در ادامه صحبت‌های خود در این جلسه گفته که خوشبختانه تعداد افراد نیازمند به بستری و استفاده از دستگاه‌های اکسیژن در نیویورک در حال کاهش است و ممکن است این ایالت بتواند تا چندی بعد از اوج اپیدمی کرونا عبور کند. با این حال بر اساس گزارش او تعداد افراد درگذشته در اثر کرونا در روز جمعه 540 نفر بوده که با این حساب تعداد فوتی‌های این ایالت را به 13362 نفر رسانده است.

https://mag.charkhoneh.com/8563
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *