زوج استرالیایی به دلیل انتشار تصاویر قدیمی در اینستاگرام 3300 دلار جریمه شدند

مجله چارخونه » فناوری » زوج استرالیایی به دلیل انتشار تصاویر قدیمی در اینستاگرام 3300 دلار جریمه شدند
زوج استرالیایی به دلیل انتشار تصاویر قدیمی در اینستاگرام 3300 دلار جریمه شدند
فهرست محتوا

این روزها که به سبب شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد در خانه خود گیر افتاده و در قرنطینه به سر می‌برند استفاده از شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران رونق بسیاری پیدا کرده است. بسیاری از افراد تصاویر سابق خود را که می‌توانستند از خانه بیرون بروند و به گردش و تفریح بپردازند یا سفر کنند، به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش مجله چارخونه، اگرچه به اشتراک گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام همیشه میان کاربران رواج داشته اما اکنون خیلی بیشتر از سابق شده است. حالا دیگر استفاده از تصاویر سابق در حساب‌های کاربری یک اتفاق عادی به شمار می‌رود. اما در استرالیا اوضاع به همین سادگی که تصور می‌کنید نیست. پلیس استرالیا به تازگی یک زوج را به علت زیر پا گذاشتن قوانین قرنطینه و خروج از منزلشان جریمه کرده است آن هم به سبب تصاویر انقضا شده.

زوجی به نام جاز و گری در حالی که در خانه خود بودند با جریمه 3300 دلاری پلیس که درب منزلشان حاضر شده بود روبه رو شدند. این جریمه به این سبب بود که پلیس تصور کرده بود که آن‌ها قوانین قرنطینه را زیر پا گذاشته‌اند و عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده بودند مربوط به زمان حال بوده است.

استرالیا برای قانون شکنان قرنطینه جریمه‌های سنگینی اعمال می‌کند

پلیس استرالیا برای جلوگیری از خروج مردم در زمان قرنطینه جریمه‌های سنگینی را اعمال کرده است و به طور کلی بیرون رفتن از خانه مگر در زمان‌های واقعاً ضروری با برخورد جدی پلیس همراه می‌شود.

اما آن چه که پلیس خبر نداشت این بود که در واقع تصاویر این زوج سال گذشته گرفته شده بود یعنی مدت‌ها قبل از به وجود آمدن قوانین سختگیرانه قرنطینه. بر اساس گزارش Seven News Network پلیس استرالیا در این خصوص گفته که به هر حال در هر شغلی احتمال خطاهایی وجود دارد و به همین سبب در روند موقعیت‌های مختلف برای اطمینان از درستی ماجرا، پروسه بررسی مجدد قرار دارد تا موضوع دوباره بررسی و خطاها اصلاح شود.

گفته شده که این حادثه ابهاماتی را در مورد نحوه اداره اوضاع توسط پلیس استرالیا ایجاد کرده‌است. پلیس تاکید کرده که رسانه‌های اجتماعیی را تنها پس از دریافت گزارش‌های عمومی که به دستش می‌رسد بررسی می‌کند.

با این وجود گویا اخیراً مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد پلیس برای به دست گرفتن اوضاع از سیستم تشخیص چهره هوش مصنوعی استفاده می‌کند که به احتمال زیاد این سیستم تصاویر این دو زوج را رصد کرده و آن را مشکوک نشان داده است. اما به هر حال باز هم پلیس استرالیا این ادعا را رد کرده و همچنان تاکید دارد که این کار را انجام نداده است.

در همین حال جاز مات به Daily Mail گفته که پلیس از آن‌ها خواسته تا زمانی که قرنطینه ادامه دارد تصاویر دیگری در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام پست نکنند.

https://mag.charkhoneh.com/8579
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *