آیفونی که به رود تایمز انداخته شد بعد از 2 ماه سالم از آب درآمد

مجله چارخونه » فناوری » آیفونی که به رود تایمز انداخته شد بعد از 2 ماه سالم از آب درآمد
آیفونی که به رود تایمز انداخته شد بعد از 2 ماه سالم از آب درآمد
فهرست محتوا

اگر تلفن همراه فردی به دریاچه بیافتد اصلاً به احتمال برگشتن آن فکر نمی‌کند و آن را به باد فراموشی می‌سپارد. اما گویا برای تیسی بوسولو ویرا این چنین نبوده‌است. تلفن همراه تیسی در ماه فوریه گذشته در حالی که به قوهای شناور دریاچه تیمز غذا می‌داد، از جیبش به داخل دریاچه افتاد.

به گزارش مجله چارخونه، تریسی بیش از هر چیز نگران هزاران عکس یادگاری‌اش بود که در آی‌فون خود ذخیره کرده بود و تصور می‌کرد آن‌ها را از دست داده‌است. اما خوشبختانه حدود دو ماه بعد وقتی تریسی به همراه نامزدش در کنار رودخانه تایمز قدم می‌زدند، چشمشان به یک آی‌فون افتاد که در قعر رودخانه افتاده بود. آن دو به زودی دریافتند که این همان آی‌فون 8 تریسی است که در حدود دو ماه قبل از جیبش به رودخانه افتاده بود.

از آن‌جا که عمق آب در آن نقطه عمیق و در حدود 2 متر بود دسترسی به تلفن برای هر دوی آن‌ها دشوار بود. بنابراین تصمیم گرفتند به خانه بروند و با استفاده از جارو و الک آشپزخانه یک توری درست کنند تا بتوانند تلفن را توسط آن از آب بگیرند. متاسفانه روز بعد جریان آب بسیار شدید بود. بنابراین در حالی که تریسی تور را نگه داشته بود، نامزدش با استفاده از یک چوب بزرگ سعی کرد که آن را به سمت تور هدایت کند. در نهایت آن‌ها موفق شدند تلفن همراه تریسی را از آب بگیرند.

آی‌فون 8 دو ماه در عمق 2 متری رودخانه دوام آورد

اما جالب این جاست که آی‌فون تریسی بعد از دو ماه زیر آب بودن همچنان کار می‌کرد. اگرچه بد نیست یادآوری کنیم که آی‌فون 8 دارای رتبه IP67 است. این بدان معنی است که از لحاظ تئوری این دستگاه در عمق 3 پا تنها به مدت 30 دقیقه می‌تواند سالم بماند. بر این اساس، این که این دستگاه توانسته به مدت 2 ماه در عمق 2 متری زیر آب دوام بیاورد شگفت انگیز است. البته این نخستین بار نیست که شاهد داستان‌های شگفت‌انگیزی از این قبیل هستیم. به هر حال آی‌فون هم قابلیت‌ها و شگفتی‌های خاص خود را دارد و طرفداران پر و پا قرصش هم کم نیستند.

https://mag.charkhoneh.com/8702
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *