دادگاه آمریکا اعتراض هواوی نسبت به تحریم‌های ایالات متحده را رد کرد

مجله چارخونه » فناوری » دادگاه آمریکا اعتراض هواوی نسبت به تحریم‌های ایالات متحده را رد کرد
دادگاه آمریکا اعتراض هواوی نسبت به تحریم‌های ایالات متحده را رد کرد
فهرست محتوا

رویترز گزارش داد که یک قاضی فدرال آمریکا ادعای هواوی برای لغو ممنوعیت استفاده از محصولات این شرکت توسط دستگاه‌های دولتی را رد کرد. بر اساس این حکم وضع قوانین توسط فروشنده هیچ زمینه قانونی ندارد.

این قاضی دادگاه تشخیص داد که کنگره می‌تواند محدودیت‌هایی را برای شرکت‌های چینی در راستای قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) درج کند. در واقع لایحه قانونی ممنوعیت استفاده آژانس‌های دولتی و پیمانکاران از تجهیزات عرضه شده توسط فروشندگان چینی، بخشی از لایحه‌های دفاعی بود که در آگوست سال 2018 توسط دولت آمریکا به تصویب رسید.

هواوی در بیانیه‌ای نسبت به این حکم اظهار ناراحتی کرده و می‌گوید با وجودی که آن‌ها به اهمیت ویژه امنیت ملی واقف هستند، دولت آمریکا در NDAA با پایمال کردن حقوق این شرکت، رویکرد نامناسبی را نسبت به مسائل امنیتی در پیش گرفته‌است. به گفته هواوی این شرکت همچنان به بررسی گزینه‌های حقوقی دیگر می‌پردازد و از این حکم دادگاه ناامید نمی‌شود.

هواوی در ماه مارس سال 2019 در مقر خود در ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا،، این دادخواست را صادر کرد و به دنبال حکم دائمی به نفع خود در برابر تحریم‌های آمریکا بود. این شرکت ادعا می‌کند که تحریم‌ها باعث نقض حقوق او و اصول تفکیک قوا در قانون اساسی آمریکا شده است.

این تصمیم دادگاه در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا سعی در تشدید محدودیت‌های تجاری این شرکت با شرکت‌های آمریکایی دارد و در تازه‌ترین اخبار پیشنهاد تغییر مقررات را داده‌است تا بتواند از فروش چیپ ست‌های جهانی این شرکت به فروشندگان جلوگیری کند.

همه این اتفاقات در حالیست که هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا هواوی را متهم به توطئه برای سرقت اسرار تجاری کرده است. حالا باید دید این شرکت چینی با وجود تحریم‌های شدید ایالات متحده و فشارهای جهانی چگونه بر مشکلات خود فائق می‌آید.

https://mag.charkhoneh.com/8735
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *