همکاری مشترک گوگل و اپل برای جلوگیری از شیوع کرونا

مجله چارخونه » فناوری » همکاری مشترک گوگل و اپل برای جلوگیری از شیوع کرونا
همکاری مشترک گوگل و اپل برای جلوگیری از شیوع کرونا
فهرست محتوا

گوگل و اپل هفته گذشته در اقدامی نادر به توافقی برای همکاری مشترک با یکدیگر رسیدند.

به گزارش مجله چارخونه، این همکاری برای ایجاد فناوری مشترکی میان این دوشرکت صورت گرفته که منجر به ادغام بخش ردیابی دو سیستم عامل آی او اس و اندروید می‌شود. این اقدام مشترک برای تولید برنامه‌های ردیابی کاربران صورت می‌گیرد تا مقامات سراسر دنیا را قادر سازد تردد کاربران را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا رصد کنند. از سوی دیگر همکاری دو ابرقدرت تکنولوژی دنیا برای مبارزه علیه بیماری کوید-19 باعث خشنودی و دلگرمی بزرگی برای کاربران سراسر جهان به شمار می‌رود.

میلیون‌ها کاربر نمی‌توانند در سیستم ردیابی جدید رصد شوند

با این وجود بر اساس گزارش‌های به دست آمده از فایننشیال تایمز این اخبار به همان اندازه که امیدوار کننده هستند می‌توانند مأیوس کننده هم باشند. زیرا هنوز بسیاری از تلفن‌های همراه در سراسر دنیا وجود دارند که شاید قابلیت استفاده از این امکانات را نداشته باشند.

در واقع سخت‌افزارهایی که برای استفاده از مزایای این طرح لازم هستند در بسیاری از تلفن‌های همراه وجود ندارند. به بیان دیگر برخی از تلفن‌های همراه ابتدایی از ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری لازم برخوردار نیستند. به علاوه دستگاه‌های قدیمی‌تری که هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند هم نمی‌توانند به این سیستم متصل شوند. در نتیجه این موضوع میلیاردها تلفن همراه و کاربر را از این سیستم ردیابی خارج می‌کند.

به گفته بن وود تحلیل‌گر CSS Insight محدودیت اساسی این فناوری به این علت است که هنوز تلفن‌های همراه مورد استفاده بسیاری از کاربران از بلوتوث یا سیستم عامل آی او اس یا اندروید برخوردار نیستند. بنابراین افرادی که در جوامع محروم زندگی می‌کنند و یا از دستگاه‌های تلفن همراه قدیمی استفاده می‌کنند از این مزایا بهره‌مند نمی‌شوند. با وجود این که این گزارش‌ها یکی از نقص‌های اصلی این سیستم را برجسته کرده‌اند اما هنوز تصور فعلی بر این است که حتی ردیابی عده معدودی از کاربران بهتر از هیج است.

https://mag.charkhoneh.com/8783
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *