پیشنهاد جدید ایالات متحده برای نوکیا و اریکسون

مجله چارخونه » خبر » اپراتورها » پیشنهاد جدید ایالات متحده برای نوکیا و اریکسون
پیشنهاد جدید ایالات متحده برای نوکیا و اریکسون
فهرست محتوا

بر اساس اخبار به دست آمده از فایننشیال تامیز، ویلیام بار دادستان کل آمریکا، بر سیاست‌های تجاری مربوط به ایالات متحده و یا شرکت‌های داخلی برای خرید سهام فروشندگان شبکه‌های اروپایی که می‌تواند کنترل بازار را از دست هواوی در بیاورند، تاکید کرد.

به گزارش مجله چارخونه، این مقام مسوول در سخنرانی خود در واشنگتن دی سی، گفت که ایالات متحده و متحدانش باید سهام حاصله را در نوکیا و اریکسون، چه با سرمایه گذاری مستقیم و چه از طریق کنسرسیوم‌های شرکت‌های خصوصی، در نظر بگیرند.

این سخنرانی آخرین پیشنهاداتی است که به سرمایه گذاران از جانب این کشور داده شده‌ و به نظر می‌رسد از فروشندگان جایگزین هواوی حمایت می‌کند تا نفوذ آمریکا را در بازار زیرساخت‌های شبکه افزایش دهند.

بر اساس گزارش FT در سال 2019 هم این کشور می‌توانست کمک‌های مالی خود را به اریکسون یا نوکیا ارائه دهد، اما از آن‌جا که پیشنهادات خوبی در خصوص خرید سهام از این شرکت‌ها روی میز نیامد، از تصمیم خود منصرف شد.

این بخشی از چشم‌انداز طولانی مدت آمریکا برای ترغیب سایر کشورها در موضع گیری علیه هواوی است. در اوایل هفته جاری گزارش‌هایی مبنی بر ارزیابی فناوری RAN توسط ایالات متحده و مشاوره این کشور با شرکت‌های بزرگ فناوری در این خصوص منتشر شد. البته پیشنهاداتی هم مبنی بر ترغیب صنعت آمریکا برای ایجاد یک رقیب جدید گزارش شده‌ است.

تهدیدات امنیتی ناشی از ارتباطات هواوی با دولت چین از جمله نارضایتی‌های اصلی ایالات متحده در خصوص این شرکت است که منجر به درگیری‌های فراوان میان آن دو شده‌است. ناگفته نماند که در این جنگی که در حال حاضر بین ایالات متحده و هواوی صورت گرفته، هواوی هرگونه ادعایی مبنی بر ایجاد خطرات امنیتی علیه ایالات متحده را رد کرده‌ است.

https://mag.charkhoneh.com/8814
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *